sjenertjente123 Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Hei, Jeg går førsteåret på grunnskolelærer 5-10 nå, men jeg har funnet ut at jeg ønsker å jobbe med elever på videregående istedenfor. Jeg har derfor sjekket på UiO og på lektorutdanningen fra 8-13 trinn. Jeg må da søke på førsteåret om igjen. Jeg er 20 år nå og jeg føler at jeg har så dårlig tid med å bli ferdig utdannet, få jobb, barn, hus etc. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg mistrives også veldig sosialt i studiebyen og det tar veldig på psyken min. Er det noen som har erfaring med å bytte studie etter førsteåret som har lyst til å dele erfaringer og råd? Hva ville du ha gjort? Mvh førsteårsstudent.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Det er vel for sent å søke nå da, så da må du jo vente enda et år. Det er forresten mange som bytter studie i løpet av årene man studerer, og jeg tror det bare blir vanligere og vanligere så det er ikke noe å bekymre seg over! Anonymkode: e8d89...b36
Bernardette Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Du er 20 år, og har på ingen måte dårlig tid. Mange begynner å studere når de er godt over 30. Lykke til! 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Du er 20 år. Det er mange som ikke begynner å studere før de er 21, 22, 23, 24... Du har god tid. Så bra du fant ut at du ville bytte nå, i stedet for etter du var langt inn i studiet! Anonymkode: b4f7c...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel for sent å søke nå da, så da må du jo vente enda et år. Det er forresten mange som bytter studie i løpet av årene man studerer, og jeg tror det bare blir vanligere og vanligere så det er ikke noe å bekymre seg over! Anonymkode: e8d89...b36 Herregud, bare stryk dette. Jeg vet tydeligvis ikke hvilken årstid/måned vi er i. Anonymkode: e8d89...b36 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Eh.. jeg startet å studere når jeg var 28, å jeg er langt fra den eldste hos oss. 20 er da ingenting, slutt å stress. Ta den utdanningen du ønsker å ta, først som sist. Anonymkode: 0fcb7...753
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Null stress, bare bytt. Vær bevisst på hvilket sted du søker skole. Å være student i Oslo krever gjerne at du aktivt må engasjere deg i studiemiljøet for å få et sosialt nettverk. På mindre steder og/eller skoler vil det være lettere å få venner. Hvis man ikke er så opptatt av sted, kan man jo også se på det økonomiske. Kristiansand er feks en billig by. Anonymkode: 9e53c...0fe 1
sjenertjente123 Skrevet 25. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Null stress, bare bytt. Vær bevisst på hvilket sted du søker skole. Å være student i Oslo krever gjerne at du aktivt må engasjere deg i studiemiljøet for å få et sosialt nettverk. På mindre steder og/eller skoler vil det være lettere å få venner. Hvis man ikke er så opptatt av sted, kan man jo også se på det økonomiske. Kristiansand er feks en billig by. Anonymkode: 9e53c...0fe Det er sant, men jeg vil ikke flytte så langt hjemmefra 😕
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 sjenertjente123 skrev (22 minutter siden): Det er sant, men jeg vil ikke flytte så langt hjemmefra 😕 Det er selvsagt bare et eksempel. Anonymkode: 9e53c...0fe
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 Jeg begynte i sommer, er 25 år og føler meg på ingen måte gammel Anonymkode: 09d6d...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå