Gå til innhold

Vi som er forkjøla nå uten bil, hva - må vi ta taxi? Hva med sjårførene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi som nyser og hoster litt, uten for mange symptomer, som ikke har bil for å teste seg. Hva gjør vi? 

Anonymkode: b7ec0...e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke råd til taxi, så jeg har gått til fots de gangene det har vært innenfor rekkevidde mens en annen gang var jeg nødt til å ta bussen.

Anonymkode: 9a3af...b3d

• Liker 2
Skrevet

Den er kjip. Man kan jo ikke vite hva man har med en gang, men veldig dumt å ha forkjølelse, og bli beskyldt for å ha korona 

Anonymkode: 9b24b...f23

Skrevet

Jeg bor i studentbolig der de færreste har bil og har flere ganger sett folk fra kommunen som har kommet hit i fullt smittevernutstyr for å teste folk. 

Anonymkode: 6fabe...5c5

• Liker 5
Skrevet

Du bruker munnbind!

Anonymkode: 5205d...6c6

• Liker 1
Skrevet

Taxi ja. Var en stor sak om det i lokalavisen her, og fylkeslegen sa det var minimal sjanse for å bli smittet i bilen. Jeg skjønner ikke helt den, men det klare svaret her var taxi.

Anonymkode: 4cb93...175

Skrevet

Du ringer inn og sier du ikke har verken lappen eller bil, og ingen som kan kjøre deg - da  kommer de hjem til deg å tester.

Anonymkode: a8e08...7a6

• Liker 11
Skrevet

Det er ikke lov å ta taxi eller kollektivt for å teste seg. Du får høre med kommunen  hva du bør gjøre.

Anonymkode: c2c65...af2

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk valget om å sykle eller så kom de hjem for test. Sykler ellers også hele året, og det vet de( jobber sammen med noen som også jobber ved testpoliklinikken).

Var skit dårlig men syklet. Følte ekstra på det å få de på døren, siden jeg kjenner testerne. Ikke for min del, men naboenes bekymring. Var negativ heldigvis.

Anonymkode: d375f...938

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke tatt taxi. Tenker det er stor smittefare i bil. 

Selv er jeg funksjonshemmet og er avhengig av taxi-transport. Ingen av drosjesåfjørene har brukt munnbind enda det er påbudt i denne kommunen. De har hatt det nede på haka eller gått med det i hånda, men det er jo ikke noe vits. Flere av dem har harket og hostet eller snufset. Føler meg overhodet ikke trygg, så har heldigvis fått innvilget sykemelding sånn at jeg slipper å ta taxi til og fra jobben hver dag. 

Anonymkode: b33b1...8b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bruker munnbind!

Sorry, oppfattet ikke at det var for å reise til testing, trodde du far c-19 negativ men forkjølet, og lurte på hva slags transportmiddel du skulle bruke.

Ring smittetelefonen i kommunen du er i og spør, dette har de garantert et svar på.

Skrevet

Anonymkode: cfb57...798

Skrevet

Du skal ikke ta taxi. Du skal heller ikke oppsøke legekontoret sånn uten videre. Ringe legen og høre hva de sier? 

Anonymkode: aa443...930

Skrevet

Legen min er streng på hvis det er noen luftveissymptomer så skal du IKKE oppsøke legen.

Anonymkode: d6232...049

Skrevet

Her kom de hjem til meg for å teste. 

Anonymkode: 55504...135

Skrevet

Da sønnen min var forkjølet i juni og måtte testes, kom de hjem med egen maxitaxi-transport fra teststasjonen og hentet han utenfor blokka. Ga han et munnbind før han gikk ombord,  og så dro de til teststasjonen. Der ble han testet, og så kjørte de han hjem igjen.

Vi har ikke bil, vi heller, men jeg husker faktisk ikke om de spurte om det da hentingen ble avtalt på telefon.

Skrevet

Her hvor jeg bor kan du ringe coronatelefonen. Kommunen  har avtale med et taxifirma som kjører slike turer hvor smittevern er ivaretatt. I vår så jeg og at rødekors hadde bil til å hente folk til testing. 

Ring og spør, du skal uansett ikke ta vanlig taxi eller off kommunikasjon

Anonymkode: d294d...259

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi som nyser og hoster litt, uten for mange symptomer, som ikke har bil for å teste seg. Hva gjør vi? 

Anonymkode: b7ec0...e54

Jeg har sykla til test. Det er vel ikke lov å reise kollektivt for å teste seg om man er i karentene eller har forskjølelsessymptomer.

Anonymkode: 03d20...294

Skrevet

Jeg bor for langt unna teststasjonen til å gå, så jeg ble hjemme til jeg var frisk. Vet til dags dato ikke om det var corona. 

Anonymkode: cf7f1...c11

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du får syketransport eller så kommer de hjem til deg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...