AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #81 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis man ser tilbake ser man at Gud ofte har grepet inn akkurat når man trengte det som mest. Anonymkode: ae3a1...85f Eller aldri, til den som for eksempel har bedt om å bli mett eller helbredet for kreft. Dersom det finnes en gud som hører slike bønner, men velger å overse dem og lar vedkommende dø av kreft eller sulte i hjel, er denne guden temmelig sadistisk og høy på seg selv. Anonymkode: 67e9f...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #82 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi satan en ond engel gjorde opprør mot Gud, og Gud sendte han til jorden for han kunne ikke ha han i riket sitt. Satan mente at mennesker klarte seg selv uten Gud, og det er det vi mennesker opplever nå, med Satan som er herredømme i denne verden, før Gud skal la Jesus komme og redde menneskene sine. Men vi har et valg å leve med Gud eller uten Gud, men vi må og ta konsekvensene av det. Så urettferdighet og ondhet er ikke fra Gud men fra satan og mennesker. Anonymkode: c6b2d...22a Enkelt å skylde på Satan for alt mulig. Eller betyr det at Satan er mektigere enn Gud? Anonymkode: 67e9f...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #83 Skrevet 25. november 2020 Jeg er ateist, så vet at jeg ikke var en du egentlig ønsket svar fra, men svarer likevel fordi dette interesserer meg. Tror du guden din er allmektig, som kan gjøre alt? Selv om vi har fri vilje? Trodde djevelen hadde ganske mye makt? Also: Tenker du at dine bønner og ønsker skal overstyre det guden din har planlagt? Dersom ingen ber om at gamle tante Olga skal bli frisk, vil hun da dø? Hvorfor dør folk selv om noen ber for dem? Sitter guden og teller bønner og må nå et visst antall før han gidder å gjøre noe? Dersom to ber om to motstridende ting, hvordan avgjør han hvem han skal oppfylle ønsket til? Anonymkode: 75559...1cf 2
Jdz Skrevet 25. november 2020 #84 Skrevet 25. november 2020 Det kan være mange grunner til dette, men en teori som er ganske utbredt og som det er bred aksept for er at det faktisk ikke finnes noen gud. Jeg heller nok mot den. 1
sirenas Skrevet 25. november 2020 #85 Skrevet 25. november 2020 Trine bb skrev (13 timer siden): Du får aldri det du ber om. Du får det du er og den energien du sender ut. Istedenfor å si : :kjære Gud / univers send meg kjærlighet . Si alltid : kjære univers takk for all kjærligheten som blir sendt min vei. Ber du om penger si : kjære univers takk for overflod. den som har mye vil få mer mens den som ikke har , selv det dem Har blir tatt fra dem. Det er universets lov. Atte hva?!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #86 Skrevet 25. november 2020 En venninne av meg fikk kreft med spredning for noen år siden. Hun ba og ba og ba og ba, familiemedlemmer av henne ba, og mange bekjente av henne ba fra land og strand i inn- og utland. De var en ganske stor armé av kristne som ba for henne i flere år. Må sies at kreften kom etter et grusomt liv med alt fra incest og omsorgssvikt i barndommen til psykisk sykdom og vold og voldtekt fra en kjæreste, og mye mer. Det var ingen gud som hørte bønnene og hun døde etter flere smertefulle år med kreft. Hun etterlot seg også et lite barn som må vokse opp uten moren sin. Var dette liksom guds plan? Jeg hadde sluttet å tro på gud for mange år siden, men det der fikk meg ikke til å tro mer på denne allmektige personen. Anonymkode: a07e2...fac 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #87 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Eller aldri, til den som for eksempel har bedt om å bli mett eller helbredet for kreft. Dersom det finnes en gud som hører slike bønner, men velger å overse dem og lar vedkommende dø av kreft eller sulte i hjel, er denne guden temmelig sadistisk og høy på seg selv. Anonymkode: 67e9f...fd0 Vi er ikke lovet et liv uten lidelse, smerte og død. Men vi kan velge å be og stole på Gud. Gud gir oss akkurat det vi trenger her og nå, det betyr ikke alltid uten smerter, og det betyr heller ikke at maten kommer dalene fra himmelen. Men velg å be for de som gjør deg vondt, be om å klare å tilgi, om å kunne være god tilbake, å fylle deg med hans visdom, kjærlighet og kraft. Mange vender seg kun til Gud når de har det vondt, og så tror de ikke at Gud hører. Men feks hun som lå for døden og ba til Gud - ble hentet opp til Ham da hun døde. Er ikke det Guds godhet da? Guds tanker og planer for oss er både dette livet, men først og fremst livet etterpå. I himmelen. Der det ikke er sorg eller smerte. Anonymkode: ae3a1...85f 1
Stina234 Skrevet 25. november 2020 #88 Skrevet 25. november 2020 Gud er vel slik som de som jobber i NAV, de svarer heller ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #89 Skrevet 25. november 2020 Stina234 skrev (6 minutter siden): Gud er vel slik som de som jobber i NAV, de svarer heller ikke. Nav svarer etterhvert de også. Må bare være tålmodig😉 Anonymkode: ae3a1...85f 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #90 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ber og ber... men ingenting skjer. Hvorfor blir jeg ikke hørt? Evt noen kristne her inne som kan forklare hvorfor? Hører ikke gud mine bønner? Anonymkode: 3b74d...76c Vel sier ikke Gud ,hjelp deg selv først så skal jeg hjelpe etterpå. (eller noe sånt da) Det sier alt vel ,tror ikke jeg trenger å skrive noe mer. Anonymkode: 2b9bf...e1a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #91 Skrevet 26. november 2020 On 11/24/2020 at 11:08 PM, AnonymBruker said: Men hva er da poenget med å be? Om det ikke betyr noe uansett? Anonymkode: d7579...070 Å be kan være det samme som affirmasjoner du sier til deg selv. Det du sier til deg selv er det du oftest begynner å tro på. Sier du ofte stygge ting til deg selv eller tenker det om deg selv, blir det og vanskeligere å få til noe fordi du tror ikke at du liksom kan få til noe. Sier du gode ting som "dette får jeg til" "dette går bra" går det som regel bedre enn forventet. Kraften ligger i ordene. Anonymkode: 15dd2...f58 1
Gjest Lawyam Skrevet 26. november 2020 #92 Skrevet 26. november 2020 Hvis du ber og forventer at det du ber om skal skje og takker for at det du ber om skal skje, vil du få det du ber om. Det handler om tro og hva du forventer av Gud. Forventer du egentlig ikke at han vil hjelpe akkurat deg, men bare tror han kan, men ikke vil så tviler du jo på ham. Du skal tro, tro er tillitt. Ha såpass tillitt at du vet han hører og VIL hjelpe deg så hjelper han deg. Husk at også djevelen vet at Gud finnes og at Gud kan ting, men det han prøver å overbevise oss om er at Gud ikke bryr seg nok, og det får oss jo til å tvile. Vi skal retten og sletten be djevelen holde kjeft og ikke tro det han sier, men tro hva Gud sier og det er følgende; alt dere ber om i mitt navn (Jesus navn) tro at du har fått det og du skal få det. Alt ble ordet på korset. Jesus betalte for at vi skulle få barnekår, og som vi ber og vet at våre foreldre vil oss det beste og vi alltids kan gå til dem og de hjelper oss såsant de kan, så KAN Gud og VIL Gud fordi han elsker oss og vil oss det beste, så ha altså tillitt til at Jesus ordet alt og at vi allerede har fått alt. Er du invitert et sted med dekket bord, maten er betalt for av verten, sitter du jo ikke og spør om du kan få invitasjon (den har du jo allerede fått), og du setter deg ikke ned og kikker på alle som spiser og spør om du kan få mat, når bordet allerede er dekket. Du trenger ikke heller kle deg fint, du er invitert akkurat som du er, og du er invitert her til å ta del i bryllup. Det handler altså om tro og tillit.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #93 Skrevet 2. desember 2020 Jeg har ett sterkt ønske om å bli kristen. Høres flåsete ut, men jeg klarer ikke finne troen tro på den ut i fra ingenting... Jeg har utallige ganger gått "all in". Bønn, bibel, kirken og mange samtaler med prester og andre som kjenner troen. Jeg vet ikke hva det er jeg venter på. Kanskje en slags bekreftelse. En følelse. En tanke. Et tegn... Hvorfor kjenner jeg ikke noe? Kjærlighet ,ro,trygghet... nada. Jeg vil tro at Gud finnes, men om jeg må overbevise meg selv ut av det blå , leite og scanne meg selv og aldri få bekreftelse... hvordan kan jeg da vite at jeg er trygg hos Gud? Anonymkode: 4148d...4f1 1
Gjest Lawyam Skrevet 2. desember 2020 #94 Skrevet 2. desember 2020 Du vet at hvis vi gransker oss selv eller andre finner vi mye grums, dette er fordømmrese. Den tok han bort, så tenk heller på om du tror på hva han sier om seg selv eller Gud, fremfor å tro at du er fordømt. Hva tror du djevelen forteller deg? At du er fordømt, han får deg til å tvile på Gud. Du er frelst på tross av grumset ditt, ikke pga at du føler deg i hallelujastemning, det Gud forteller er at Han er glad i deg akkurat som du er og at Jesus betalte for at du skulle bli. Du er frelst, du er reddet. Dette skjedde for 2000 år siden. Sikker på at du tror det, du tror bare ikke du tror det, men det er det ikke noen som har bedt deg om så bare slapp helt av. Frelse har aldri vært en følelse.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #95 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 16.07): Jeg har ett sterkt ønske om å bli kristen. Høres flåsete ut, men jeg klarer ikke finne troen tro på den ut i fra ingenting... Jeg har utallige ganger gått "all in". Bønn, bibel, kirken og mange samtaler med prester og andre som kjenner troen. Jeg vet ikke hva det er jeg venter på. Kanskje en slags bekreftelse. En følelse. En tanke. Et tegn... Hvorfor kjenner jeg ikke noe? Kjærlighet ,ro,trygghet... nada. Jeg vil tro at Gud finnes, men om jeg må overbevise meg selv ut av det blå , leite og scanne meg selv og aldri få bekreftelse... hvordan kan jeg da vite at jeg er trygg hos Gud? Anonymkode: 4148d...4f1 Kristendom er ikke en følelse. Kristendom er et personlig forhold til Jesus, som blir sterkere og sterkere hver dag ettersom det pleies. Vær trofast, så vil du merke at Han er der for hvert skritt på veien og at du er trygg hos Gud. Anonymkode: ae3a1...85f
Drizzt Skrevet 6. desember 2020 #96 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 18.41): Ber og ber... men ingenting skjer. Hvorfor blir jeg ikke hørt? Evt noen kristne her inne som kan forklare hvorfor? Hører ikke gud mine bønner? Anonymkode: 3b74d...76c Så vidt jeg vet er det ingen garanti at du får det du ber om. Kanskje blir bønnene hørt, men du ikke får det du ønsker deg likevel. Eller får du det senere i en annen form. Iallefall har du uttrykket ditt ønske til universet, så er det bare å vente og se om det blir til noe. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #97 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 19.09): De blir ikke hørt fordi gud finnes ikke. Alt av gud er bare ting som er blitt oppdiktet fra første dagen det ble nevnt. Nei jeg sier ikke dette fordi jeg "hater gud" eller hater filosofi og historie. Men gjorda har blitt laget av støv og gass, og dette er BEVIST. Gud er bare en myte som har gått i all uendelighet, det finnes ikke bevis på at han fantes eller finnes. Du kan jo tenke deg de som har f.eks kreft. De sitter og ber og ber om at kreften skal forsvinne, og så dør dem. Synes ikke du det er litt rart? Gud skal jo være den som er "hellig" på jorda. Men enda så lar han folk dø av sykdommer? Folk skal selvølgelig få lov til å tro hva de vil og få lov til å gjøre det dem trur på. Men og sitte og håpe på at bønner skal gå i oppfyllelse er som 0%. Prøv. Be at noen skal komme med en ny bil til deg imorgen, eller et nytt hus. Så ser du hva som skjer imorgen. Jeg tror på mirakler, men ikke annet. Anonymkode: 17f50...6f3 Når jeg leser dette, så blir jeg, enda en gang, litt nedstemt av det utrolig, utrolig lave nivået det er på debatter her inne på KG. Anonymkode: e872c...bd9 2
Stina234 Skrevet 18. desember 2020 #98 Skrevet 18. desember 2020 Ingen hører din bønn fordi det det ikke finnes en gud. Religioner er bare oppspinn
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #99 Skrevet 18. desember 2020 Stina234 skrev (30 minutter siden): Ingen hører din bønn fordi det det ikke finnes en gud. Religioner er bare oppspinn Mener DU. Tror DU. Det glemte du å tilføye. Anonymkode: e872c...bd9
Stina234 Skrevet 18. desember 2020 #100 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener DU. Tror DU. Det glemte du å tilføye. Anonymkode: e872c...bd9 Glemte det, nei jeg tror at når døden kommer så er det slutt. Dessverre ikke oppløftende men slik er det nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå