Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ber og ber... men ingenting skjer. Hvorfor blir jeg ikke hørt? Evt noen kristne her inne som kan forklare hvorfor? Hører ikke gud mine bønner? 

Anonymkode: 3b74d...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes mange mulige grunner. Er du kristen?

Anonymkode: 1379c...204

Skrevet

Han svarer slik han vil, og ikke etter din vilje. Det vil si at han hører og er med deg, men han ser hele bildet og vi gi hjelp i rett tid og det du virkelig behøver.

Anonymkode: b9b19...446

• Liker 11
Skrevet

Fordi Gud ikke finnes. 

Anonymkode: 8d2b0...cb8

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ber og ber... men ingenting skjer. Hvorfor blir jeg ikke hørt? Evt noen kristne her inne som kan forklare hvorfor? Hører ikke gud mine bønner? 

Har du et personlig forhold til Jesus? :)

Anonymkode: bc157...20b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han svarer slik han vil, og ikke etter din vilje. Det vil si at han hører og er med deg, men han ser hele bildet og vi gi hjelp i rett tid og det du virkelig behøver.

Betyr det at alle barn som dør av sult og mangelsykdommer daglig i mindre heldige deler av verden, ikke egentlig behøver å leve? Grotesk teori.

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han svarer når han vil (dvs aldri)... 

Anonymkode: 75716...a5b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi Gud ikke finnes. 

Anonymkode: 8d2b0...cb8

Bernardette skrev (4 minutter siden):

Betyr det at alle barn som dør av sult og mangelsykdommer daglig i mindre heldige deler av verden, ikke egentlig behøver å leve? Grotesk teori.

Slapp av ateister, ts spurte ikke dere.

Anonymkode: 00600...2d4

• Liker 11
Skrevet

De blir ikke hørt fordi gud finnes ikke.

Alt av gud er bare ting som er blitt oppdiktet fra første dagen det ble nevnt.

Nei jeg sier ikke dette fordi jeg "hater gud" eller hater filosofi og historie.

Men gjorda har blitt laget av støv og gass, og dette er BEVIST. 

Gud er bare en myte som har gått i all uendelighet, det finnes ikke bevis på at han fantes eller finnes.

Du kan jo tenke deg de som har f.eks kreft.

De sitter og ber og ber om at kreften skal forsvinne, og så dør dem. Synes ikke du det er litt rart? Gud skal jo være den som er "hellig" på jorda. Men enda så lar han folk dø av sykdommer?

Folk skal selvølgelig få lov til å tro hva de vil og få lov til å gjøre det dem trur på. 

Men og sitte og håpe på at bønner skal gå i oppfyllelse er som 0%.

Prøv. Be at noen skal komme med en ny bil til deg imorgen, eller et nytt hus. Så ser du hva som skjer imorgen.

Jeg tror på mirakler, men ikke annet.

Anonymkode: 17f50...6f3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du får aldri det du ber om.  Du får det du er og den energien du sender ut. Istedenfor å si : :kjære Gud / univers send meg kjærlighet . Si alltid : kjære univers takk for all kjærligheten som blir sendt min vei. Ber du om penger si : kjære univers takk for overflod. den som har mye vil få mer mens den som ikke har , selv det dem Har blir tatt fra dem. Det er universets lov. 

Endret av Trine bb
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slapp av ateister, ts spurte ikke dere.

Anonymkode: 00600...2d4

Jeg er ikke atest, så bare chill. Ba ikke om din konkludering, men et svar på et betimelig spørsmål.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Beklager å måtte skuffe deg, men Gud finnes ikke. Du må ta den nødvendige innsatsen selv om du ønsker å ha det bedre. Det nytter ikke å be til en tom vegg. For da skjer det jo naturligvis ingenting. 

Skrevet

Du blir hørt - og han svarer i den formen som egner seg best. Og det er ikke alltid den formen du selv vil, fordi du selv ikke ser hele bildet. 

• Liker 3
Skrevet

Han er sikkert veldig sliten av hjemmekontor for tiden. Man blir veldig gåen i kropp og sjel.

• Liker 7
Skrevet

Rart det der

Anonymkode: 77c20...ab4

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Han hører de, men han bryr seg ikke om de.

Anonymkode: f4e99...c09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anbefaler å lese salmene kapittel 4 ☺️

Salmene 4,4: Vit at Herren gjør under for den som er trofast mot ham. Herren hører når jeg roper til ham.

Bønn:

Matteus 7,7. Matteus-evangeliet 18,19-20.  Romerbrevet 8,26. 

Johannes-evangeliet 15,7: Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det.

Markus-evangeliet 11,24: Derfor sier jeg dere: Alt dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Anbefaler å lese salmene kapittel 4 ☺️

Salmene 4,4: Vit at Herren gjør under for den som er trofast mot ham. Herren hører når jeg roper til ham.

Bønn:

Matteus 7,7. Matteus-evangeliet 18,19-20.  Romerbrevet 8,26. 

Johannes-evangeliet 15,7: Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det.

Markus-evangeliet 11,24: Derfor sier jeg dere: Alt dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.

Takk😊 Er det flere slike skrifter i bibelen? Har ikke lest i bibelen, og klarer ikke lese den da jeg er for sliten.(er så mye).

Skrevet

Gud har 3 svar.

1: Ja.

2: Ikke enda.

3: Jeg har en annen og bedre plan for deg.

Selvom man ikke får svar umiddelbart betyr det ikke at Gud ikke hører oss. Han vil at vi skal fortsette å be og holde fast i troen. Hvis man ser tilbake ser man at Gud ofte har grepet inn akkurat når man trengte det som mest.

Anonymkode: ae3a1...85f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk😊 Er det flere slike skrifter i bibelen? Har ikke lest i bibelen, og klarer ikke lese den da jeg er for sliten.(er så mye).

Ta et vers av gangen❤️

Anonymkode: ae3a1...85f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...