Gjest WhisperingWind Skrevet 8. desember 2020 #21 Skrevet 8. desember 2020 Oppklarende. Føltes som om jeg leste om en et annet barn. Samtidig ga det meg mye forklaringer på hvorfor jeg er som jeg er. Og trist. Men ikke for meg. Men for den lille jenten som opplevde en så horribel barndom. Og når jeg ser på sønnen min så lurer jeg på hvordan jeg overlevde. For han er så uskyldig og er bare et lite barn. Sprøtt å tenke på hvor selvstendig jeg allerde var i en alder av 5 år når han fremdeles er så....typisk 5 år...
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #22 Skrevet 9. desember 2020 Hei 🙂 Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg har lenge ønsket å lese mine papirer fra BV. Men er 33 år, så vet ikke om det er mulig? Har også vært under barnevernet to plasser, da vi flyttet. Må jeg kontakte begge byene?Har opplevd grov omsorgssvikt i barndommen, vært psykisk syk hele livet. Men nå føler jeg meg sterk nok til å gå igjennom papirene, men har ikke peiling på hvordan jeg kan gå frem. Anonymkode: b4471...989
Gjest Geirfuglen Skrevet 10. desember 2020 #23 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei 🙂 Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg har lenge ønsket å lese mine papirer fra BV. Men er 33 år, så vet ikke om det er mulig? Har også vært under barnevernet to plasser, da vi flyttet. Må jeg kontakte begge byene?Har opplevd grov omsorgssvikt i barndommen, vært psykisk syk hele livet. Men nå føler jeg meg sterk nok til å gå igjennom papirene, men har ikke peiling på hvordan jeg kan gå frem. Anonymkode: b4471...989 Det kan være at mappa er delt hvis den siste avdelingen ikke har fått over fra arkivet. Ta kontakt med dem og spør hvordan du søker innsyn. Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #24 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei 🙂 Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg har lenge ønsket å lese mine papirer fra BV. Men er 33 år, så vet ikke om det er mulig? Har også vært under barnevernet to plasser, da vi flyttet. Må jeg kontakte begge byene?Har opplevd grov omsorgssvikt i barndommen, vært psykisk syk hele livet. Men nå føler jeg meg sterk nok til å gå igjennom papirene, men har ikke peiling på hvordan jeg kan gå frem. Anonymkode: b4471...989 Sannsynligvis befinner mappen din seg på fjernarkiv i kommunen. Ta kontakt med barnevernet i begge kommunene, da vil du få ut alt. Jeg er noen år yngre enn deg, men fikk ut papirene lett, etter at de plutselig fant igjen papirene. Men det er en annen historie.. Anonymkode: ed70a...37f
cleo1 Skrevet 20. desember 2020 #25 Skrevet 20. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 23.18): Hei 🙂 Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg har lenge ønsket å lese mine papirer fra BV. Men er 33 år, så vet ikke om det er mulig? Har også vært under barnevernet to plasser, da vi flyttet. Må jeg kontakte begge byene?Har opplevd grov omsorgssvikt i barndommen, vært psykisk syk hele livet. Men nå føler jeg meg sterk nok til å gå igjennom papirene, men har ikke peiling på hvordan jeg kan gå frem. Anonymkode: b4471...989 Hei. Jeg er 27 og fikk mappen hos barnevernet. De arkiverer papirene til alle over 30 år hos byarkivene (tror jeg). Send en mail til det kontoret du tilhørte, så får du hjelp til å få alt. Du må nok kontakte begge plassene for å få alt. Du har også mulighet til å saksøke kommunen da det har påvirket deg så sterkt. Få papirene og kontakt evt. en advokat som spesialiserer seg i dette. Lykke til! Endret 20. desember 2020 av cleo1
Forundret.. Skrevet 20. desember 2020 #26 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 21.00): Jeg arbeider i barnevernet. Dere har rett på å få kopi av journalen deres dersom dere ønsker det. Dere tenger ikke advokat for å få det. Dersom det er lenge siden det var aktiv sak hos barnevernet, så ligger ikke journalen hos barnevernet lengre, men på et fjernarkiv (det gjelder også PPT,skole, og andre statlige og kommunale papirer). Barnevernet må få tilsendt papirene, også må barnevernet gå igjenom papirene med tanke på hva dere har rett til innsyn i. Dette er det lover som bestemmer. Før i tiden var det ofte desverre noe mangelfull journaskriving. Dette kom blant annet av stor saksmengde, og at man da prioriterte å snakke med, besøke og hjelpe, fremfor å skrive. Når jeg går igjennom eldre saker som fortsatt er aktive i barnevernet (da er barna under 18 år), ser jeg innimellom "hull" i journalen. Dette har komt seg veldig de siste ti årene. Det er lett å være etterpåklok og teke at barnevernet burde gjort, burde visst, osv. For noen kan det å lese igjennom journalen sin være ganske tøft, noen klienter jeg har hatt kontakt med har lest igjennom journalen sammen med psykologen sin. Det kan i mange tilfeller være nyttig. Det er naturlig at når gamle minner kommer opp, ting man hadde glemt, og ting man rett og slett ikke har visst noe om før nå, så kan det være vondt eller opprørende. Jeg tror at for en del så kan det likevel gjøre mer godt enn vondt på sikt. Men det gjelder å velge rett tidspunkt i livet for å gjøre noe slikt. Ikke gjør det om du er gravid, nettop har født, eller av andre grunner er ekstra sårbar. Vent til du har det bra og stabilt, selv da kan det være tøft for noen. Anonymkode: 813aa...031 Kan du si hvordan en skal gå frem for å få opplysninger? Jeg er interresert men synes at det er vanskelig å be om det hvis det er en kamp å få det. Jeg lurer fælt på om det ble i det hele tatt sendt inn bekymringsmeldinger ang meg.
cleo1 Skrevet 20. desember 2020 #27 Skrevet 20. desember 2020 Forundret.. skrev (4 minutter siden): Kan du si hvordan en skal gå frem for å få opplysninger? Jeg er interresert men synes at det er vanskelig å be om det hvis det er en kamp å få det. Jeg lurer fælt på om det ble i det hele tatt sendt inn bekymringsmeldinger ang meg. Bare send en mail og si at du ønsker å få innsyn i saksmappen din fra barnevernet. Signer med fullt navn, telefonnummer og adresse. De kommer nok til å fortelle deg hvordan du går frem. Tror hovedgrunnen til at jeg ønsket innsyn var fordi jeg ville se om det var noen som hadde sendt bekymringseldinger. Det var det dessverre ikke og det gjorde veldig vondt å se at ingen så meg, men nå har jeg hvertfall få svar
Forundret.. Skrevet 20. desember 2020 #28 Skrevet 20. desember 2020 (endret) cleo1 skrev (17 minutter siden): Bare send en mail og si at du ønsker å få innsyn i saksmappen din fra barnevernet. Signer med fullt navn, telefonnummer og adresse. De kommer nok til å fortelle deg hvordan du går frem. Tror hovedgrunnen til at jeg ønsket innsyn var fordi jeg ville se om det var noen som hadde sendt bekymringseldinger. Det var det dessverre ikke og det gjorde veldig vondt å se at ingen så meg, men nå har jeg hvertfall få svar Ok. Det er såpass enkelt. Takk for svaret. Min mor var såpass slu at jeg er redd det ikke engang er en saksmappe på meg men bare på min søster.. Vet ikke om det i det hele tatt er mulig. Føler faktisk litt uro over å få vite om det er noe eller ei. Er egentlig det jeg også ønsker å vite, om noen sendte bekymringsmelding eller ei. Endret 20. desember 2020 av Forundret..
cleo1 Skrevet 20. desember 2020 #29 Skrevet 20. desember 2020 Forundret.. skrev (24 minutter siden): Ok. Det er såpass enkelt. Takk for svaret. Min mor var såpass slu at jeg er redd det ikke engang er en saksmappe på meg men bare på min søster.. Vet ikke om det i det hele tatt er mulig. Føler faktisk litt uro over å få vite om det er noe eller ei. Er egentlig det jeg også ønsker å vite, om noen sendte bekymringsmelding eller ei. Lykke til ❤️
Forundret.. Skrevet 20. desember 2020 #30 Skrevet 20. desember 2020 cleo1 skrev (24 minutter siden): Lykke til ❤️ Takk for det ♥️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå