Gå til innhold

Næringsrik mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg holder på med en liten livsstilsendring, planen er å gå ned 5 kg. 

Jeg spiser til vanlig lite mat, gjerne sjokolade/proteinbar + middag. Altså er jeg i kaloriunderskudd hele tiden, og jeg mistenker at kroppen lagrer fett pga. dette. 

Jeg spiser ikke brød, og leter etter god mat som også er sunn. Dette skal være enten frokost, lunsj, mellommåltider eller kvelds. 

Noen tips? 

Anonymkode: 4bb71...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen lagrer ikke fett i kaloriunderskudd. Hva tror du kaloriunderskudd er?

God mat er sunn mat. Du kan spise hva du vil og hvor mange måltider du vil.

Anonymkode: f5460...c37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kroppen lagrer ikke fett i kaloriunderskudd. Hva tror du kaloriunderskudd er?

God mat er sunn mat. Du kan spise hva du vil og hvor mange måltider du vil.

Ikke fordi jeg er i kaloriunderskudd, men fordi jeg bare spiser godis.. det var ikke dette jeg ønsket diskusjon om, ønsker bare tips til god og næringsrik mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke fordi jeg er i kaloriunderskudd, men fordi jeg bare spiser godis.. det var ikke dette jeg ønsket diskusjon om, ønsker bare tips til god og næringsrik mat. 

Det er ingen diskusjon. Du kan gå ned i vekt på bare pepperkaker, så lenge du er i kaloriunderskudd. Men det er forferdelig vanskelig å være i kaloriunderskudd om du bare spiser pepperkaker. Går du ikke ned i vekt? Da er du ikke i kaloriunderskudd.

Tipset er at næringsrik mat ER god mat. Hva som smaker deg best, vet du best. Ikke noe å diskutere, det heller :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ingen diskusjon. Du kan gå ned i vekt på bare pepperkaker, så lenge du er i kaloriunderskudd. Men det er forferdelig vanskelig å være i kaloriunderskudd om du bare spiser pepperkaker. Går du ikke ned i vekt? Da er du ikke i kaloriunderskudd.

Tipset er at næringsrik mat ER god mat. Hva som smaker deg best, vet du best. Ikke noe å diskutere, det heller :)

Jeg har brukt opp mine egne ideer og er matlei, kanskje du har noen matretter å anbefale?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker knekkebrød fra Sigdal. De er litt dyre, men virkelig verdt det. Selges på Kiwi her vi bor (ikke Rema eller coop extra), og smaker langt bedre enn alle andre luksusknekkebrød jeg har smakt. 

Salat kan også være også sunn lunsj, ta gjerne oppi linser eller bønner. Begrens dressing og oljer, eller ikke ta på det i det hele tatt.

Jeg tar også med middagsrester på jobb og varmer i microen.

Anonymkode: 2e11b...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøtt, innmat, sjømat, egg. meieriprodukter er de mest næringsrike matvarene.

NwJ-Carnivore-Cure-Most-Nutrient-Dense-F

liver-nutrition-1.png?resize=1024,955&ss

Anonymkode: 7615d...b44

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg elsker knekkebrød fra Sigdal. De er litt dyre, men virkelig verdt det. Selges på Kiwi her vi bor (ikke Rema eller coop extra), og smaker langt bedre enn alle andre luksusknekkebrød jeg har smakt. 

Salat kan også være også sunn lunsj, ta gjerne oppi linser eller bønner. Begrens dressing og oljer, eller ikke ta på det i det hele tatt.

Jeg tar også med middagsrester på jobb og varmer i microen.

Anonymkode: 2e11b...6c5

Helt enig med deg 😊 Og selv om det ser litt dyrt ut for en så liten pakke, så er det jo veldig mye mat i hvert enkelt knekkebrød. To sånne med pålegg + litt agurk og tomat er nok til lunch for meg (og jeg er ikke av den småspiste typen 😄). 

Anonymkode: e89fd...e70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...