Gå til innhold

Nå er hver fjerde smittede i Oslo skolebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mye for den tåpelige påstanden deres i våres, om at barn i liten grad smittes.. Håper på tidlig skolefri før jul i år må jeg si, så barna kanskje kan få en litt normal jul midt oppi alt det kjipe, med besteforeldre og det som vanligvis hører med.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og halvparten av de smittede er arbeidstakere? Sånn i tilfelle noen lurer på hva de fleste mellom 25 og 65 år driver med på dagtid. 

• Liker 4
Skrevet
Blekkulfina skrev (4 minutter siden):

Så mye for den tåpelige påstanden deres i våres, om at barn i liten grad smittes.. Håper på tidlig skolefri før jul i år må jeg si, så barna kanskje kan få en litt normal jul midt oppi alt det kjipe, med besteforeldre og det som vanligvis hører med.

Hvor har du det fra? Link?

Skrevet (endret)
Example skrev (29 minutter siden):

Og halvparten av de smittede er arbeidstakere? Sånn i tilfelle noen lurer på hva de fleste mellom 25 og 65 år driver med på dagtid. 

Poenget er vel at det er mye smitte på skolene. FHI og Regjeringen har sagt i flere mnd at unge ikke smitter i noe særlig grad eller på skolene..og at skolen er en trygg plass når det gjelder corona. Mange har jo skjønt at det er bullshit. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 7
Skrevet
Sol79 skrev (26 minutter siden):

Hvor har du det fra? Link?

Jeg hørte det på radioen, men link finner du over her. 

Example skrev (29 minutter siden):

Sier ikke at hele skoler skal stenges i flere uker, men man kunne jo f.eks gått over på rødt nivå nå og startet juleferien en uke tidligere enn planlagt. 

• Liker 3
Skrevet
NorthernLight skrev (24 minutter siden):

Poenget er vel at det er mye smitte på skolene. FHI og Regjeringen har sagt i flere mnd at unge ikke smitter i noe særlig grad eller på skolene..og at skolen er en trygg plass når det gjelder corona. Mange har jo skjønt at det er bullshit. 

Ja, barn går som regel på skolen. De aller fleste i hvertfall. 

Nå skjønner jeg hva tanken med denne tråden er, men nei: skolene bør ikke stenges. 

• Liker 1
Skrevet
Blekkulfina skrev (24 minutter siden):

Jeg hørte det på radioen, men link finner du over her. 

Sier ikke at hele skoler skal stenges i flere uker, men man kunne jo f.eks gått over på rødt nivå nå og startet juleferien en uke tidligere enn planlagt. 

En uke tidligere ferie kunne vært en idé. Rent egoistisk lærer selv tar jeg gjerne det for å slippe karantene i jula. Samtidig er jeg veldig skeptisk til å stenge skolene over lengre tid. Sånn to uker av gangen-opplegg er ikke bra. 

Skrevet
Example skrev (3 minutter siden):

En uke tidligere ferie kunne vært en idé. Rent egoistisk lærer selv tar jeg gjerne det for å slippe karantene i jula. Samtidig er jeg veldig skeptisk til å stenge skolene over lengre tid. Sånn to uker av gangen-opplegg er ikke bra. 

En uke tidligere ferie kunne gjort det atskillig tryggere å feire jul med besteforeldre ihvertfall, såfremt man ikke fyller tiden med å henge på kjøpesenter istedet såklart. Vi hadde helt fint klart en uke med hjemmekontor og barn hjemme, og hadde kjørt en selvpålagt karantene for å være smittefrie før juleferien. Samtidig kunne f.eks SFO være åpent, slik at de som ikke har samme mulighet kunne benyttet seg av det.

• Liker 3
Skrevet
Blekkulfina skrev (5 minutter siden):

En uke tidligere ferie kunne gjort det atskillig tryggere å feire jul med besteforeldre ihvertfall, såfremt man ikke fyller tiden med å henge på kjøpesenter istedet såklart. Vi hadde helt fint klart en uke med hjemmekontor og barn hjemme, og hadde kjørt en selvpålagt karantene for å være smittefrie før juleferien. Samtidig kunne f.eks SFO være åpent, slik at de som ikke har samme mulighet kunne benyttet seg av det.

Så er spørsmålet om det er karantenen man er redd for eller smitten, og om det faktisk hjelper å ha skolene stengt en uke for dette formålet. Mitt inntrykk er det folk er redde for er å havne i en karantenesituasjon i juleferien. Da ryker store deler av juleferien, og det i et år hvor mange faktisk virkelig trenger denne ferien. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker også det kan være lurt å ta en uke lenger juleferie. Så lenge de holder på å sette hele trinn i karantene så fort én elev er smittet er risikoen ganske stor for karantene på julaften. Det tror jeg vil være dråpen for mange.

• Opprett ny...