Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt prolaps i nakken? Hva var symptomene og hvor lang tid gikk det før du ble bra? Hva gjorde du for å bli bra som fungerte for deg? Har nylig tatt MR bilder da lege mistenker prolaps, ser dere noe prolaps på dette bildet? Må vente 1 uke før jeg får svar på bildene og lurer sånn på om prolaps er årsaken til smertene mine eller noe annet.

879674BE-CE99-4CBD-8DC0-AB937D1A4488.jpeg

Skrevet

Sagitelle bilder er ikke de beste, men ser en utbokning mellom C4-C5. I de axielle snittene vil du nok se mer. Da kan man også se om det er høyresidig eller venstresidig. Prolapser behøver ikke gi nevrologiske utslag selv om de er bildemessige. Det er klinikken som avgjør. Altså, om du har nummenhet i armer, kraftløshet etc.

Vent til du får svar fra radiolog og du skal inn til samtale med nevrolog. Du vil få en grundig klinisk undersøkelse og dere vil gå gjennom bildene

Anonymkode: 247da...977

Skrevet

Hei,

Hatt prolaps i nakken to ganger, her er bilde fra første runde, tok ikke bilder andre. 
Jeg hadde sterke nervesmerter (ilende) ut i armen, som ikke lot seg dempe av noen type smertestillende. Av den grunn sov jeg heller ikke. Det eneste som hjalp meg inni mellom var å avlaste den siden hvor prolapsen var ved å strekke nakken motsatt vei. På natta lå jeg på sofaen og gjorde det samme. Jeg var også nummen i de tre første fingrene, noe som satt i en stund etter at nervesmertene hadde gitt seg. 
Ellers måtte jeg bare ta tiden til hjelp, var hos kiropraktor, naprapat og fikk kortison. Ingen av delene hjalp. 

45D563DA-0E96-443B-A311-314DE10C5311.jpeg

35BD077C-5578-4AA3-A285-2D103E695065.jpeg

Anonymkode: 7e19f...657

Skrevet

Jeg fikk helt grusomme nakkesmerter. Mistenkte at det var kink eller stive muskler, men det gikk ikke over. Ble sykemeldt og tok MR hvor de da fant to prolapser under hverandre. Det var også vondt nedover armen og i hånden og jeg hadde nedsatt kraft i hånden. Startet opp med fysioterapi og ble utredet hos nevrolog. Etter et halvt år ble det litt bedre og jeg begynte å jobbe igjen, men etter kort tid var det samme opplegget på nytt. Lang historie. Etter et par år gikk det sakte tilbake og jeg er helt fin i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...