AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Har denne gangen mye mer symptomer og ubehag enn med første.. Er det flere som har det slik? Anonymkode: 4fc93...6a5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Første gang var jeg litt uggen, gikk ned rundt 6 kg, men aldri aldri superkvalm. Fikk problemer med bekkenet og ble sykemeldt i uke 36 fra den tunge jobben min med 13.5 timers langvakter. Alt i alt var jeg i relativt godt form hele veien. Fikk svangerskapsdiabetes, men klarte å kostregulere. Andre svangerskap slo kvalmen til for fullt i uke 6. Ble sykemeldt og sengeliggende. Gikk ned 12 kg, kvalmestillende hjalp ingenting. I uke 20 kom bekkenløsning med full styrke og jeg har vørt avhengig av bekkenbelte, krykker og manuellterapaut for å kunne gå. Denne gangen fikk jeg også svangerskapsdiabetes, men måtte starte på insulin. Vært sykemeldt fra uke 6 til permisjon. Jeg vil absolutt si at andre svangerskap er mye verre enn første. Kanskje det er naturens måte å hindre oss i å få for mange barn? 😂 jeg er nå 32 år og 37 uker på vei med nr2. Så veldig gammel er jeg ikke. Jeg kjenner på kroppen at dette blir sistemann, jeg orker ikke å presse kroppen gjennom dette igjen. Anonymkode: b4f71...c20 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Stemmer for meg hvertfall, men har bare to svangerskap å sammenligne. Sist var en fryd hele veien, denne gangen er alle diagnoser tilstede 😩 Anonymkode: 0718b...cea 1
Energi-jenta Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 (endret) Med førstemann var jeg kvalm første trimester. Oppkast og sykemelding fra uke 6 til uke 14. Så ble jeg fin i formen. Slet litt med bekkenet i slutten, men ellers relativt godt form resten av svangerskapet fra uke 14 til 40. Dette svangerskapet har vært mye verre. Ekstrem svangerskapskvalme fra uke 6 og har det ennå i uke 32. Vært innlagt på sykehuset flere ganger grunnet mye oppkast og vektnedgang. Har vært rett og slett forferdelig. Heldigvis bare 8 uker igjen nå ❤️ Bekkenet har vært bedre denne gangen da Har ikke hatt noe vondt i bekkenet denne gangen. Sikkert mye på grunn av at jeg har stort sett har ligget på sofa og i seng hele svangerskapet. Endret 24. november 2020 av Energi-jenta
MockingJay Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Har hatt hypersemis med både nr 1 og nr 2. Med nr 2 varte det til uke 26! Hadde også kraftige kynnere med han og fikk åpning og ble innlagt i uke 24+0. Med begge to var også bekkenet et total vrak, og brukte rulator hjemme og rullestol når jeg måtte handle selv ute. Nå med nr 3 fikk jeg også hypersemis, men ga seg i uke 13-14(!), og har ikke hatt en eneste bekkenplage. Jobbet til permisjonen også. Mitt letteste svangerskap. 2
Energi-jenta Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, MockingJay said: Har hatt hypersemis med både nr 1 og nr 2. Med nr 2 varte det til uke 26! Hadde også kraftige kynnere med han og fikk åpning og ble innlagt i uke 24+0. Med begge to var også bekkenet et total vrak, og brukte rulator hjemme og rullestol når jeg måtte handle selv ute. Nå med nr 3 fikk jeg også hypersemis, men ga seg i uke 13-14(!), og har ikke hatt en eneste bekkenplage. Jobbet til permisjonen også. Mitt letteste svangerskap. Må si dette innlegget gir meg mer håp for et mulig tredje barn Var det samme skjønn på siste som de to andre?
MockingJay Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Energi-jenta skrev (1 minutt siden): Må si dette innlegget gir meg mer håp for et mulig tredje barn Var det samme skjønn på siste som de to andre? De to første er en av hver, den tredje er samme som nr 2 Så kjønn hadde ingen ting å si 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Her begynte det like ille med kvalme og oppast i svangerskap nr. 2. Jeg følte meg også dårligere, men det hadde nok en del å gjøre med at det ikke var samme mulighet til å sitte urørlig i senga med spyposer når vi hadde en fra før. Objektivt sett var det ikke like ille, jeg fikk væskebehandling pga. oppkast mange ganger i første svangerskap, og én gang i andre. I andre svangerskap ble jeg også bedre tidligere. Jeg husker jeg lovde meg selv en gang rundt uke 8-9 at vi ikke skulle få nr. 3, mens da jeg var halvveis sa jeg til mannen at jeg var villig til å revurdere det. Anonymkode: 8f7a3...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Hadde det supert i graviditet nr 1, merket ikke kvalmen mer enn ti minutter. Var i superform, kanskje litt trøtt i et par uker, ellers super. Lagde taco til hele familien som kom på besøk dagen før fødsel. Nå i svangerskap 2 har jeg følt jeg skal føde hvert øyeblikk siden uke 15. Kvalm har jeg vært, trøtt har jeg vært, vondt har jeg hatt lenge, svær har jeg vært lenge. Jeg er i uke 26 og ser ut som jeg har termin NÅ. Og alle de sjokkerte ansiktene som spør når jeg har termin 😂 ja.. Så vagger jeg. Anonymkode: 4772e...f4f
Arkana Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Kvalmen var verst med nr 3 (med det var også eneste jente om det har noe å si), men generelt var plagene aller verst med nr 2. Til tross for kvalmen var både første og tredje svangerskap mye enklere.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #11 Skrevet 25. november 2020 Nr en var super lett, men var også ung. Nr 2 begynte med kvalme og så fort kvalmen gikk over kom bekkenløsning hvor jeg slet med å gå, sinnsyk halsbrann, karpaltunnel syndrom og gikk opp 26 kg. Sykemeldt fra uke 15. Nå er jeg i uke 18 med 3 og med unntak av litt kvalme og nedsatt matlyst, og enormt ømme pupper merker jeg ingenting. Litt bekymret over at jeg har gått opp så lite, men det kommer sikkert etterhvert.. Anonymkode: b47a8...893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå