Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
BeautyBox skrev (1 minutt siden):

Jeg vurderer nå å kutte ut alt av spray-vaskemidler på grunn av helserisikoen det medfører. Altså i stedet bare bruke flytende såpe med vann når det er nødvendig, i stedet for spray. 

Jeg har lest om det med fare ved innånding av slike sprayer, men har ikke klart å skille meg av med Zalo-sprayen likevel. Prøver å holde pusten mens jeg sprayer da 😛 og litt etterpå.

Endret av Million
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsøkte med èn dråpe, det var overhodet ikke nok. 
Bruker nok langt mer enn jeg egentlig trenger, men skyller tingene godt i rent vann etter jeg er ferdig med å skrubbe. (Og sender flasker og smokker til jr i sterilisator etter vask)

Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest om det med fare ved innånding av slike sprayer, men har ikke klart å skille meg av med Zalo-sprayen likevel. Prøver å holde pusten mens jeg sprayer da 😛 og litt etterpå.

Ja det er veldig enkelt med spray altså, jeg er enig i det 😅 det skumle er at sprayen gjør at kjemikaliene kommer ut i så bitte små fragmenter at det er vanskelig å unngå det ved å holde pusten. 

Men jeg trøster meg med at jeg egentlig ikke trenger spray ettersom det veldig ofte er nok med vann og mikrofiber (eller andre likeverdige naturfibre?), så lenge det ikke er matrester, fett eller kalk en må få bort. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper vanlig Zalo, og fyller opp på en tom Zalo spray flaske. Fyller litt over 1cm med vanlig Zalo i flasken, og fyller resten med vann og rister flasken. Det funket kjempe bra og er veldig drøyt. 

Anonymkode: 5ee67...a2f

Skrevet
BeautyBox skrev (9 minutter siden):

Ja det er veldig enkelt med spray altså, jeg er enig i det 😅 det skumle er at sprayen gjør at kjemikaliene kommer ut i så bitte små fragmenter at det er vanskelig å unngå det ved å holde pusten. 

Men jeg trøster meg med at jeg egentlig ikke trenger spray ettersom det veldig ofte er nok med vann og mikrofiber (eller andre likeverdige naturfibre?), så lenge det ikke er matrester, fett eller kalk en må få bort. 

Huff, nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte vanlig Zalo i butikken i stad 😛 Men jeg har i alle fall overtalt min lungesyke far til å avstå fra alle slags rengjøringssprayer pga en slik artikkel om det jeg leste. Kvinner i rengjøringsjobber som brukte mye slike rengjøringssprayer, hadde visst urovekkende høy risiko for lungekreft, var det ikke noe sånt? 

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Huff, nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte vanlig Zalo i butikken i stad 😛 Men jeg har i alle fall overtalt min lungesyke far til å avstå fra alle slags rengjøringssprayer pga en slik artikkel om det jeg leste. Kvinner i rengjøringsjobber som brukte mye slike rengjøringssprayer, hadde visst urovekkende høy risiko for lungekreft, var det ikke noe sånt? 

Ja tror det er det jeg også har lest, huff. Men du kan jo bruke opp den sprayen du har nå og eventuelt velge annerledes neste gang 😊 bra du har overtalt faren din som er lungesyk! Det er trist at det ikke opplyses mer om dette, burde kanskje ikke vært solgt i butikkene i utgangspunktet.

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (På 25.11.2020 den 0.04):

En dråpe er ikke nok for meg, jeg må ha en sprut. 😄 

Sa brura 😂

Anonymkode: d5736...17b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...