Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en dråpe nok? 🤔 Jeg bruker langt mer en en liten dråpe Zalo når jeg vasker opp, men Zalo har alltid reklamert med at "En dråpe er nok!" 

Bruker du bare en dråpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dråpe er nok til å vaske én gjenstand om du tar dråpen direkte på. Min mening ihvertfall 

Anonymkode: c35e7...c91

• Liker 2
Skrevet

Men i reklamene deres bruker de alltid bare en dråpe i en vask med vann. 🤔

Skrevet

Nei, en dr er ikke nok.  Tar en en liten sprut.  Bruker noen dr på våt klut når jeg vasker kjøkkenbenker og komfyr, gidder ikke kjøpe egen spray.  Bruker også endel ren zalo for å vaske beauytyblendere samt makeupkoster.  Zalo er det eneste som får de helt rene. 

• Liker 1
Skrevet

En dråpe er ikke nok i for eksempel en oppvaskkum. En sprut er bra.

Skrevet

Zalo er det beste oppvaskmiddel men ikke søren om èn dråpe zalo er nok til en kum full av vann. Jeg tror tv2 hjelper deg testet det der en gang i tiden også

Anonymkode: c6ceb...f04

• Liker 4
Skrevet

En dråpe er ikke nok for meg, jeg må ha en sprut. 😄 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker jo Zalo jeg også, men hos meg får en kum med vann en kraftig sprut, ikke en dråpe! Men det står på flasken at en dråpe er nok, og det er det jo ikke! Så jeg syns at Zalo lyver en del når de promoterer produktet sitt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo kun en salgs-gimmick...

• Liker 1
Skrevet
Chiyo skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker jo Zalo jeg også, men hos meg får en kum med vann en kraftig sprut, ikke en dråpe! Men det står på flasken at en dråpe er nok, og det er det jo ikke! Så jeg syns at Zalo lyver en del når de promoterer produktet sitt. 

Alle som selger produkt lyver jo i større eller mindre grad. 

Skrevet
Chiyo skrev (På 24.11.2020 den 16.54):

Er en dråpe nok? 🤔 Jeg bruker langt mer en en liten dråpe Zalo når jeg vasker opp, men Zalo har alltid reklamert med at "En dråpe er nok!" 

Bruker du bare en dråpe?

er som regel bare nødvendig med noen få dråper.          

det er i alle fall min oppfatning...         

Anonymkode: 6e216...f99

Skrevet
Chiyo skrev (På 24.11.2020 den 16.54):

Bruker du bare en dråpe?

Jeg har pumpe til oppvaskmiddel fra Ikea, som jeg har Zalo i. Og jeg synes at ett pump fra denne holder bra til å vaske opp f.eks en svær stekepanne. 

Andre oppvaskmidler derimot, som skal være milde osv, må jeg ofte bruke mer av for at det skal bli ordentlig rent. Verste jeg vet er fettrester på stekepanna, men vet at ikke alle bryr seg om det...

Gjest En dråpe i havet
Skrevet

Tror dette iallefall gjelder til nød i oppaskmaskinen. Prøvde en gang med en sprut inn der (manglet tabeletter).... ble en del skum på gulvet for å si det sånn 😜

Skrevet

En dråpe duger ikke her hvertfall. En sprut derimot :Nikke:

Skrevet

Jeg vanner det ut. Tar en sprayflaske, f.eks fra IKEA, fyller kanskje 1/8 med zalo (bare en god dæsj i bunnen), og har vann i resten. Fyller på den med originalflasken når den er tom. Jeg kjøper en ny Zalo-flaske kanskje en gang i året maks, litt sjeldnere tror jeg.

Brukte mye før, men forstod at en dråpe faktisk er nok når jeg besøkte ei venninne som hadde hatt samme flaske i 6 mnd, og den var såvidt brukt. 

Sprayflaske er tingen! En spray på hver gjenstand i stedet for en dråpe på hver gjenstand, sparer mye på det :) 

Kommer jo også an på hvordan du vasker du opp. Har du alt i kum og skyller av med vann, så må du nok ha mer enn jeg bruker. Jeg håndvasker kun gryter og ting som ikke kan i oppvask.

Anonymkode: d9de0...119

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg vasker bare opp kjeler og panner for hånd i blant, ikke annet, og da under rennende vannkran. Fyller ikke vasken med vann. Kjøper dessuten spray-Zalo. Først skyller jeg pannen godt med varmt vann, også sprayer stekepannen 3-4 ganger med den før jeg vasker godt med kosten.

Kan ikke huske sist jeg kjøpte den gamle Zalo-typen. Ikke siden sprayflasken kom på markedet, tror jeg. Flere år siden.

En flaske spray-Zalo er temmelig drøy, den også, her i huset, selv om jeg bruker mer enn "en dråpe" hver gang. Bruker den på benkene også, for eksempel.

Endret av Million
Skrevet
En dråpe i havet skrev (10 minutter siden):

Tror dette iallefall gjelder til nød i oppaskmaskinen. Prøvde en gang med en sprut inn der (manglet tabeletter).... ble en del skum på gulvet for å si det sånn 😜

Hahaha, det gjorde jeg også en gang da jeg var ung og ikke visste noenting. Klarte ikke å få det vekk ordentlig heller. Huseier ble ganske sinna 😂

Skrevet
Million skrev (6 minutter siden):

Jeg vasker bare opp kjeler og panner for hånd i blant, ikke annet, og da under rennende vannkran. Fyller ikke vasken med vann. Kjøper dessuten spray-Zalo. Først skyller jeg pannen godt med varmt vann, også sprayer stekepannen 3-4 ganger med den før jeg vasker godt med kosten.

Kan ikke huske sist jeg kjøpte den gamle Zalo-typen. Ikke siden sprayflasken kom på markedet, tror jeg. Flere år siden.

En flaske spray-Zalo er temmelig drøy, den også, her i huset, selv om jeg bruker mer enn "en dråpe" hver gang. Bruker den på benkene også, for eksempel.

Jeg vurderer nå å kutte ut alt av spray-vaskemidler på grunn av helserisikoen det medfører. Altså i stedet bare bruke flytende såpe med vann når det er nødvendig, i stedet for spray. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...