Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om at plagiat brukes i skolen? Ved innleveringer, får man en plagiatgrense som man må holde seg innenfor. Jeg forstår at de ønsker å oppdage avskrift direkte fra bok/nett, men jeg opplever at læreren ikke sjekker hvor plagiaten kommer fra.
På en oppgave jeg leverte, hadde jeg 5% plagiat, bare fordi jeg hadde skrevet navnet på ukedagene i en setning....
Det går jo nesten ikke an å skrive med egne ord, hvis det skal settes opp mot ALT annet som finnes på internett?!

Og er det mulig å ta en plagiat-kontroll selv, før man sender inn noe?

Anonymkode: 0016b...be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt fokus bør ikke være hvorvidt læreren oppdager hva. Du bør ha egen etikk foran dette, og være ærlig angående alt av det du har brukt. Hvilket kildereferansesystem bruker dere? Apa? Går du på Vgs?

Anonymkode: e0679...7b6

• Liker 1
Skrevet

Alt kan skrives med egne ord!

Jeg sjekker alltid hvor plagiat kommer fra. Plagiatprogrammet vi bruker, koster penger. Om du vil unngå plagiat, så skriver du med egne ord. Det er faktisk ikke vanskelig.

Jeg tror faktisk du klarte å skrive hele hovedinnlegget med egne ord ;)

Anonymkode: 82d69...683

Skrevet

"hvor plagiatet kommer fra"  ha ha ha.

Om dere kopierer andres verker, så er det dere som leverer inn et plagiat.

Har dere ikke lært å referere til andes verker?

Anonymkode: 94eec...c63

Skrevet

Jeg klarer selvfølgelig å skrive med egne ord😅 Men jeg synes det er plagsomt at plagiatkontrollen tar for seg helt standard ord, som f.eks ukedager ol.  Jeg har aldri klart å få 0% i plagiat, til tross for at jeg har skrevet fra eget hode.
TS

Anonymkode: 0016b...be0

Skrevet

Poenget til ts er vel at den automatiske plagiatkontrollen ikke funker så bra. Selv om man skriver med egne ord så er det jo stor sjanse for at enkelte setninger her og der er like setninger noen andre har skrevet en gang i historien. 

Hvis jeg foreksempel skriver "det var en fin sommerdag" så har jeg jo skrevet dey selv, men det er sikkert mange andre som har skrevet det også i forskjellige sammenhenger. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...