AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Har vært på intervju i en kommune. Jeg har vært på fire intervjuer i denne kommunen. Har lagt merke til at de alltid spør om det er noe de må vite i forhold til tilpasninger i jobb. Er ikke det en snikmåte å spørre om man har noe sykdom? Og det kan man jo ikke spørre om på intervju? Jeg føler at man må være ærlig på dette, ellers kan man jo ikke komme etterpå å forlange tilpasninger. Anonymkode: a0a0c...44e 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært på intervju i en kommune. Jeg har vært på fire intervjuer i denne kommunen. Har lagt merke til at de alltid spør om det er noe de må vite i forhold til tilpasninger i jobb. Er ikke det en snikmåte å spørre om man har noe sykdom? Og det kan man jo ikke spørre om på intervju? Jeg føler at man må være ærlig på dette, ellers kan man jo ikke komme etterpå å forlange tilpasninger. Anonymkode: a0a0c...44e Ikke godt å vite om de spør om det de ikke kan spørre om eller om de spør fordi de vil vite det på forhånd slik at de kan tilrettelegge best mulig, men ser ikke hvorfor det er galt å svare "nei" og så heller komme etterpå å be om tilpasninger. Man har den kompetansen man har og som de ser etter og vil ha, uansett hva slags tilpasninger man ev. trenger. Og når det er snakk om ting man har etter loven krav på, så har ikke de noe de skulle sagt. Anonymkode: a7afe...837
Flamegirl Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Hm, når det er kommunen så vet jeg ikke hvor mange ugler det er i mosen, men jeg husker veldig godt et intervju jeg var på med Telenor for flere år siden. Det var mange søkere, og vi gikk gjennom flere intervjurunder helt til det bare var ti av oss igjen. På det siste intervjuet jeg var med på tror jeg at jeg klarte meg greit, hadde en god følelse og fin kjemi med han som intervjuet meg, helt til han spurte om det var noen tilpasninger som måtte gjøres for at jeg skulle trives på jobb, og jeg svarte at jeg hadde problemer med nakke og rygg. Tenkte da på disse stolene med nakkestøtte og så videre. Han forandret seg totalt etter det, og jeg ble ikke innkalt til neste intervju. Kan aldri være sikker, men jeg fikk en sterk følelse av at jeg skulle ha svart noe annet. 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Flamegirl skrev (14 minutter siden): Hm, når det er kommunen så vet jeg ikke hvor mange ugler det er i mosen, men jeg husker veldig godt et intervju jeg var på med Telenor for flere år siden. Det var mange søkere, og vi gikk gjennom flere intervjurunder helt til det bare var ti av oss igjen. På det siste intervjuet jeg var med på tror jeg at jeg klarte meg greit, hadde en god følelse og fin kjemi med han som intervjuet meg, helt til han spurte om det var noen tilpasninger som måtte gjøres for at jeg skulle trives på jobb, og jeg svarte at jeg hadde problemer med nakke og rygg. Tenkte da på disse stolene med nakkestøtte og så videre. Han forandret seg totalt etter det, og jeg ble ikke innkalt til neste intervju. Kan aldri være sikker, men jeg fikk en sterk følelse av at jeg skulle ha svart noe annet. Ja det var helt sikkert noe han reagerte på. Jeg har svært dårlig syn, men bruker linser og briller. Kan ikke sitte med et sterkt lys over pc, får flimring på øynene og det utløser migrene. i min forrige jobb sa jeg fra at jeg måtte kunne dimme lyset på kontoret eller kunne slå det av (var sånn automatisk lys som sto på når man var i rommet), det skulle ordnes med «snart», men et år etterpå var det fortsatt slik og min leder var av en eller annen grunn irritert fordi jeg måtte gå hjem pga migrene flere ganger. Det er sykt dårlig behandling av ansatt. Dette sa jeg fra om da de spurte i dag, at jeg måtte kunne tilpasse lys over pc eller i rommet på kontoret, i tillegg til hev/senk-bord pga ryggplager. Men er kun i denne kommunen de har stilt et sånt spørsmål. Alle fire gangene. Er helt sikker på at det ikke er fordi de ønsker å tilrettelegge, men fordi de vil avdekke sykdom som kan bli noe å forholde seg til. TS Anonymkode: a0a0c...44e 1
Flamegirl Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det var helt sikkert noe han reagerte på. Jeg har svært dårlig syn, men bruker linser og briller. Kan ikke sitte med et sterkt lys over pc, får flimring på øynene og det utløser migrene. i min forrige jobb sa jeg fra at jeg måtte kunne dimme lyset på kontoret eller kunne slå det av (var sånn automatisk lys som sto på når man var i rommet), det skulle ordnes med «snart», men et år etterpå var det fortsatt slik og min leder var av en eller annen grunn irritert fordi jeg måtte gå hjem pga migrene flere ganger. Det er sykt dårlig behandling av ansatt. Dette sa jeg fra om da de spurte i dag, at jeg måtte kunne tilpasse lys over pc eller i rommet på kontoret, i tillegg til hev/senk-bord pga ryggplager. Men er kun i denne kommunen de har stilt et sånt spørsmål. Alle fire gangene. Er helt sikker på at det ikke er fordi de ønsker å tilrettelegge, men fordi de vil avdekke sykdom som kan bli noe å forholde seg til. TS Anonymkode: a0a0c...44e Ja, det kan jo virke sånn da. Det var veldig dårlig av den forrige lederen din å bli sint da du måtte gå hjem fordi du fikk migrene. Folk som ikke har hatt det forstår heller ikke hvor jævlig det er. Sliter med det selv.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Jeg var på intervju i kommunen sist uke, og da spurte de om det var noe mer de trengte å vite, «om jeg hadde noen skjelett i skapet». «Nei, det håper jeg da virkelig ikke» sa jeg, og så lo vi alle sammen. Ganske meningsløst spørsmål tenker jo jeg, for ting av betydning har de verken lov å spørre om eller vektlegge. Anonymkode: 59b49...bf8 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Jeg ble spurt om jeg drakk alkohol. Dette var en kontorjobb mandag-fredag. Ikke noe med rus eller helse. Anonymkode: 0d5dd...243 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ble spurt om jeg drakk alkohol. Dette var en kontorjobb mandag-fredag. Ikke noe med rus eller helse. Anonymkode: 0d5dd...243 Tipper det må ha vært for å sjekke hvor godt du kom til å passe inn sosialt sett mtp lønningspils etc. Anonymkode: b21b9...e25
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tipper det må ha vært for å sjekke hvor godt du kom til å passe inn sosialt sett mtp lønningspils etc. Anonymkode: b21b9...e25 Herregud. Anonymkode: df586...f1e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #10 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tipper det må ha vært for å sjekke hvor godt du kom til å passe inn sosialt sett mtp lønningspils etc. Anonymkode: b21b9...e25 Å ikke ansette noen fordi de ikke drikker alkohol på lønningspils høres ut som et useriøst sted. Folk må gjerne dele hvilke kommuner de snakker om i denne tråden. Eller hvilket fylke/region Anonymkode: 1dc66...c04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå