Gå til innhold

Har noen av dere blitt gravid dagene etter mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde min siste mensdag forrige torsdag. Igår hadde vi sex. Jeg har som regel ca 3 uker mellom hver blødning, eller en meget ustabil syklus nå etter at jeg har brukt hormonspiral. Kan jeg bli gravid 4-5 dager etter siste mensdag? Jeg aner ikke når jeg har eggeløsning. 

Noen som ble gravide rett etter mens? 

Anonymkode: 74539...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har blitt gravid rett etter mensen tre ganger. Jeg har eggløsning da. 

Anonymkode: 1b3b1...6cb

Skrevet

Jeg pleide å få eggløsningsslim 3 dager etter at mensen var over, så jeg regner med at eggløsningen inntraff døgnet etterpå da. Altså 4 dager etter at mensen var ferdig.

Det ble jeg gravid på å regne ut i alle fall 😉 

Anonymkode: 57bec...8c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg har blitt gravid rett etter mensen tre ganger. Jeg har eggløsning da. 

Anonymkode: 1b3b1...6cb

Kjenner du eggløsningen da? Forrige gang midt mellom mens og mensperiode igjen, fikk jeg ilinger og vondt i siden. Antar at det bar eggløsning  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner du eggløsningen da? Forrige gang midt mellom mens og mensperiode igjen, fikk jeg ilinger og vondt i siden. Antar at det bar eggløsning  

Minner om at sædceller kan overleve hele 5 døgn i livmoren. Så om du har siste dag i mensen en lørdag, og har sex søndag, og eggløsning torsdag, kan du fremdeles bli gravid.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Minner om at sædceller kan overleve hele 5 døgn i livmoren. Så om du har siste dag i mensen en lørdag, og har sex søndag, og eggløsning torsdag, kan du fremdeles bli gravid.

Riktig😊

Skrevet

Jeg bruker å ha eggløsning ca midt i mellom siste mens dag og neste mens.. Jeg har eggløsning smerter så jeg kjenner det godt 🙂 denne gangen hadde vi sex 2 dager etter mensen, og påfølgende dag fikk jeg eggløsning smerter. Testet positivt dagen jeg ventet mensen.. Dette var ikke planlagt i det hele tatt, men noen ganger kommer eggløsning på andre tidspunkt enn forventet.. 

Anonymkode: ef3b5...58c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg bruker å ha eggløsning ca midt i mellom siste mens dag og neste mens.. Jeg har eggløsning smerter så jeg kjenner det godt 🙂 denne gangen hadde vi sex 2 dager etter mensen, og påfølgende dag fikk jeg eggløsning smerter. Testet positivt dagen jeg ventet mensen.. Dette var ikke planlagt i det hele tatt, men noen ganger kommer eggløsning på andre tidspunkt enn forventet.. 

Egentlig litt sånn med meg også, pleier å kjenne eggeløsningen, som da egentlig er ca 14 dager etter mens. Men siden jeg bare har ca 20-21 dager mellom, så stemmer det kanskje ikke. Murringer er jo typisk EL på meg sant stikking i siden, så det må vel være da jeg har det. 

Alt er blitt så merkelig etter bruk av hormonspiralen. Den ene gangen fikk jeg mensen 24 i mnd, men gangen etter fikk jeg den 15'i mnd. 

Så jeg kan ha blitt gravid nå 6 dager etter menstruasjon? 

Forvirret! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg pleide å få eggløsningsslim 3 dager etter at mensen var over, så jeg regner med at eggløsningen inntraff døgnet etterpå da. Altså 4 dager etter at mensen var ferdig.

Det ble jeg gravid på å regne ut i alle fall 😉 

Hvor lenge går det mellom hver gang du har menstruasjon? 

Skrevet

Jeg har eggløsning på dag 10/11, altså for min del 3-4 dager etter siste dag med mens. Har alltid blitt gravid rett etter mensen med andre ord....

Anonymkode: c85d9...11c

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Egentlig litt sånn med meg også, pleier å kjenne eggeløsningen, som da egentlig er ca 14 dager etter mens. Men siden jeg bare har ca 20-21 dager mellom, så stemmer det kanskje ikke. Murringer er jo typisk EL på meg sant stikking i siden, så det må vel være da jeg har det. 

Alt er blitt så merkelig etter bruk av hormonspiralen. Den ene gangen fikk jeg mensen 24 i mnd, men gangen etter fikk jeg den 15'i mnd. 

Så jeg kan ha blitt gravid nå 6 dager etter menstruasjon? 

Forvirret! 

Klart du kan ha blitt gravid 6 dager etter mens! I tillegg lever sperm I opptil 5 dager i skjeden.. Så ja, du kan ha blitt befruktet. Må bare vente litt å teste 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Klart du kan ha blitt gravid 6 dager etter mens! I tillegg lever sperm I opptil 5 dager i skjeden.. Så ja, du kan ha blitt befruktet. Må bare vente litt å teste 🙂

Okei. Det merkelige er at jeg kjenner eggeløsningen 14 dager etter mens, men så kommer neste mens tid igjen ei uke etter murring. Kan godt hende jeg gaf eggløsning nå, men da kjenner jeg fint lite. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...