AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Jeg synes mine er så sinnsykt tørre. Begge har fylt 50 og har stort sett hobbyer som å lese avisen og bøker, gå tur, sykle og se nyheter. Mamma kan en sjelden gang finne på å strikke noe. Gjennom media får man jo inntrykk av at selv 60 og 70 åringene farter rundt på vannski, slalåm, fallskjerm og løper maraton.. og mine er mye yngre og har ingen sykdommer så de burde jo virkelig gjøre noe mer.. men det er kanskje jeg som samtidig forventer litt for mye? De liker heldigvis å gå ut og spise, se teater eller gå på konsert så de kommer seg jo ut, men ikke gjennom sport og spennende reiseopplevelser. Hvordan er deres foreldre? Anonymkode: e167e...4c8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 De er døde. Anonymkode: 2c72f...839 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Så lenge de trives i sin egen hverdag, så spiller det vel ingen rolle at du synes de er kjedelige? Jeg er bare 27, men jeg liker ikke å stå på slalåm osv, jeg er heller hjemme å strikker, går en tur og slike ting. Folk er forskjellig. Anonymkode: 8b1e7...daf 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Min mor leser bøker, ser tv og røyker og drikker. Stusselig liv, skravler med alle nabokjerringene ho har. Ufør og dårlig økonomi. Min far gjør alt i og rundt huset, klatrer på tak, graver grøfter, sager trær, snekrer, er i jobb enda han egentlig er tidligpensjonist så syns han det ble så stusselig. God økonomi. De bor hver for seg, skilt for 30 år siden. 65 og 66. Anonymkode: c708b...21d 1
Gjest ti10 Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Jeg vil ikke kalle folk satt bare fordi de ikke liker sport eller reising. Du sier jo at de går ut og spiser og på konsert, teater osv., så de er jo tydeligvis ute blant folk og er sannsynligvis oppdatert på samfunnet generelt, siden du sier de følger med på nyheter. Satt vil jeg kalle dem som holder seg mest hjemme, ikke er interessert i å komme seg ut på f. eks. kulturelle arrangementer (eller noe som helst) eller følge med på dagsaktuelle temaer, gjerne skeptisk til alt de ikke har sett/hørt før, enten det er mennesker, matretter, musikk eller hva det måtte være. Jeg skjønner at du ikke deler foreldrene sine sine interesser, men jeg synes ikke de virker satt til å være rundt 50. Man endrer seg litt på veien fra 20 til 50
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Mine foreldre er snart 60. Begge har hobbyer og interesser på hver sin kant. Min mor liker kunst og håndarbeid mens min far programmerer (både på fritid og i jobbsammenheng) og er veldig opptatt av teknologi. Begge holder seg i form. Min far jogger og trener flere ganger i uken mens min mor går daglige turer. Opplever dem som veldig oppegående og unge til sinns (og ikke minst ser de unge ut på utsiden også). Anonymkode: 772db...b0c
Skalperud Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Herremann, de høres jo stabile og koselig ut. Hilsen en På 35 som ikke har foreldre lengre 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Min mor er blitt "gammel dame" med vondter overalt og er knapt ute av huset. Hun er 75. Min far er straks 80, og driver diverse oppussing, hugger ved, kapper, klyver osv, er på dans, ferietur osv. De er skilt. Selv pusher jeg 50, og jeg og min mann reiser så ofte vi kan, har feriested, tar oss en fest, han har fotball som hobby, jeg har data og lesing. Vi går mye turer sammen, og nyter fritiden nå når ungene har flyttet ut. Anonymkode: d703e...faf 2
n_97 Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Min mor er over 80, har både smartmobil og smartklokke. God fysisk helse bortsett fra noe redusert kondisjon pga noen medisiner. 2
Kokeshi Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Jeg synes ikke de høres satt ut ut i fra din beskrivelse. Dere er vel bare forskjellige. Min mor er i starten av de 60, og fysisk nokså sprek, men har slitt med kroppen i mange år som reduserer henne en del. Hun jobber, går turer og står på. Ingen spesielle interesser, men hun liker å reise, opptatt av barnebarn, barna sine, og tar gjerne en tur på konsert. Min far nærmer seg 70, gjennomgått hjerteinfarkt, er delvis tvunget til mye hvile på grunn av sykdom, men den energien han har bruker han godt på å styre og stelle med tusen forskjellige små og større prosjekter slik han alltid har gjort. Han liker også å reise selv om formen ikke er som den var, og liker å finne på forskjellig sammen med min mor. 1
ludden Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 Så lenge folk lever sine liv og er fornøyde,så er vel det meste gjort. Jeg er selv 50,både dykker og hopper i fallskjerm,begge mine er døde,men unge folk skal ikke bestemme hvordan andre skal leve sine år da de blir gamle.La deres foreldre leve sine siste år slik de vil, de har kanskje ikke samme behovene som dere på 20 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 Jeg har også fylt femti, og jeg går mye på tur, leser, strikker (koronasyssel) - liker å reise, gå på konserter og teater, men får jo ikke gjort det nå. Min tenåring synes jeg er kjedelig! Skulle sikkert gått på klatring, hoppa i fallskjerm og stått på slalom og vannski, men jeg gjorde ikke det da jeg var 25 heller. Alltid vært litt pysete med høyde og fart! Anonymkode: e5029...863 1
Lisa Rowe Skrevet 25. november 2020 #13 Skrevet 25. november 2020 Hun driver ikke med noe heftig sport, men hun er glad i å gå turer, på byen, reise og å finne på ting generelt. Hun er dog bare 45 år, så hadde vært litt stusselig om hun hadde sakket ned allerede. 😅 Når det er sagt så er jeg 20 år og jeg liker heller ikke å stå på slalåm eller å hoppe i fallskjerm - dette handler mer om preferanser enn alder.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #14 Skrevet 25. november 2020 Mamma er 64, alle tror hun er mye yngre. Alltid noe nytt hun styrer med. Et prosjekt i hagen, ny sport, pilgrimstur, nytt kurs, bestige en eller annen fjelltopp på andre siden av jorda, nytt kjæledyr osv osv. Anonymkode: 4736d...672
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #15 Skrevet 25. november 2020 Lisa Rowe skrev (2 timer siden): Hun driver ikke med noe heftig sport, men hun er glad i å gå turer, på byen, reise og å finne på ting generelt. Hun er dog bare 45 år, så hadde vært litt stusselig om hun hadde sakket ned allerede. 😅 Når det er sagt så er jeg 20 år og jeg liker heller ikke å stå på slalåm eller å hoppe i fallskjerm - dette handler mer om preferanser enn alder. Hun var 15 da hun fikk deg? Anonymkode: d91fd...c68
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #16 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun var 15 da hun fikk deg? Anonymkode: d91fd...c68 Obs Litt sløv start på dagen. Så feil🤣 Lisa Rowe skrev (2 timer siden): Hun driver ikke med noe heftig sport, men hun er glad i å gå turer, på byen, reise og å finne på ting generelt. Hun er dog bare 45 år, så hadde vært litt stusselig om hun hadde sakket ned allerede. 😅 Når det er sagt så er jeg 20 år og jeg liker heller ikke å stå på slalåm eller å hoppe i fallskjerm - dette handler mer om preferanser enn alder. Anonymkode: d91fd...c68 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #17 Skrevet 25. november 2020 Min mor er 60. Elsker å strikke, går en lang tur hver dag og reiser på spennende ferie en gang i året (var i New York i fjor feks). Ellers går fritiden hennes mye til barn, barnebarn og å skravle med nabokjerringene. Hun har smarttelefon og kan sånn noenlunde å bruke den. Min far er i elendig fysisk form med mye livsstilssykdommer. Elsker ny teknologi, ser TV halve dagen (nyere hollywood-filmer stort sett) og glad i å diskutere politikk. Ingen av dem føles gamle psykisk på noen måte, men fysisk henger de ikke helt med lenger. Anonymkode: 358fa...98c
Lisa Rowe Skrevet 25. november 2020 #18 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Obs Litt sløv start på dagen. Så feil🤣 Anonymkode: d91fd...c68 Helt lov det. 😂 Hun var 25 når hun fikk meg, men 20 når hun fikk min eldste bror, så hun var ganske ung selv om hun ikke var 15. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #19 Skrevet 26. november 2020 Unge til sinns, men delvis skrantende kropp på begge. De er 75 år. Har reist veldig mye som pensjonister, mye kino, teater og vennetreff. Er også aktive i menigheten. Hjemme er det mye bøker, TV og håndarbeid. Så ganske spreke da vil jeg si. Anonymkode: 9838d...6ad
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #20 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unge til sinns, men delvis skrantende kropp på begge. De er 75 år. Har reist veldig mye som pensjonister, mye kino, teater og vennetreff. Er også aktive i menigheten. Hjemme er det mye bøker, TV og håndarbeid. Så ganske spreke da vil jeg si. Anonymkode: 9838d...6ad Blir selvfølgelig lite av dette nå, men jeg vet at de streamer en del gudstjenester på nett, pluss at de har en del TV-kanaler. Og netthandel da Anonymkode: 9838d...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå