I Grosny Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Arbeidstidsbestemmelsene og kommunenes håndtering av dette ødelegger for arbeidstagerne. Mange har små stillinger og er avhengig av en ekstrajobb for å overleve. Man tillates ikke å jobbe mer enn 100% på en arbeidsplass, og det blir ganske lite for hvilende nattevakter der hviletid med 1/3 lønn teller som fulltid på hvor mye de har lov til å jobbe. Det er useriøst med tanke på smittevern å presse folk til å jobbe på forskjellige steder for å få nok inntekt til at det går greit. Smitte blir transportert mellom disse arbeidsplassene. Arbeidsmiljøloven skulle beskytte arbeidsfolk, men den virker mot sin hensikt. Kommunene bruker bevisst små stillinger for å ha ekstravakter tilgjengelig som ikke har krav på overtid. Derfor er det for mange små stillinger og for få fulle stillinger.
Skiftenøkkel Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Både enig og uenig.. straks det er lov å arbeide utover det som er vanlig i dag, blir det kanskje et krav? Frivillig tvang Som ungkar før barn hadde dette vært gull for meg, nå er det mer enn nok med vanlig dag +200 timer overtid i året... Nå er jeg ikke ansatt i det offentlige da.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Det man iaf bør gjøre noe med er småstillinger som 2,95% fast, som min tante har. Hun jobber egentlig nærmere 80%...! Anonymkode: 7111e...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå