AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #21 Skrevet 24. november 2020 Gud har skapt deg nøyatig slik du er. Se naturen, se at alt Gud har skapt er godt. Når homofili er i naturen er det naturlig, også for menneskene. Hilsen lesbisk kristen kvinne. Anonymkode: a99e1...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #22 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er sånt som gjør at jeg hater religion. Det ødelegger jo folk. Jeg nekter å tro at en gud hadde vert så opptatt av sexlivet til folk, han må da ha litt terrorister, voltekstforbrytere ol. Som han kan forkusere på først 🙄 Alt som står i bibelen er skrevet av mennesker for å få andre mennesker til å oppføre seg slik de ønsker at de skal oppføre seg. Med trusler om helvete og det ene og det andre. Det henger jo ikke på greip, hvorfor vil noen tilbe en slik gud? Kan vi ikke bare være enig om å være grei og leve livene våre på en måte som gjør oss lykkelig? Så skulle jo det være bra nok? Anonymkode: 60197...d36 Ikke religiøse dømmer også homofile mennesker desverre... Anonymkode: ee458...6cf
-venter- Skrevet 24. november 2020 #23 Skrevet 24. november 2020 Gud har skapt deg perfekt! La det ikke være tvil om det. Ellers kan jeg si at jeg forstår deg. Det er mye fordommer rundt homofili i kristne miljøer og dessverre forlater mange kristne homofile troen. Jeg regner meg selv som konservativ kristen og er i mot homofile ekteskap (i kirken). Derimot støtter jeg muligheten for å gifte seg borgerlig eller inngå partnerskap av hensyn til evt barn de får. Det gir en trygghet for barn(a) om de er gift, spesielt om en av dem går bort. Om du ønsker å lese mer vil jeg anbefale å lese om Erik Johansson. Homofil, svensk prest som er åpen om det han omtaler som sin store utfordring. Utfordringer får nemlig alle i livet, men vi kan handle på forskjellige måter. Han har valgt å leve i sølibat og uttaler seg veldig reflektert rundt dette. https://www.vl.no/samfunn/homofil-prest-innleder-vart-land-debatt-1.57021?paywall=true Podcasten «Familielivet» har i episode 21, sesong 2018 intervju med ham om du vil høre😀
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #24 Skrevet 24. november 2020 Kjære TS. Det er veldig vondt at du har det sånn. Bibelen har gitt oss noen bud å leve etter og jeg skjønner fra innlegget ditt at du vil leve et liv som er velbehagelig for Gud. Gud elsker deg, det må du aldri tvile på. For deg må dette være et enormt fjell, og det er nok et stort offer for deg å leve etter bibelens bud. Jeg tror Gud kommer til å velsigne deg rikelig og hjelpe deg når han ser at du velger å leve trofast etter bibelens bud for oss. Jeg vet om flere (heterofile riktignok) som er single i godt voksen alder og aldri har hatt sex, fordi de ikke vil ha sex utenom ekteskap og ikke har funnet en å dele livet med enda. Det handler om at man setter Gud først og ikke ønsker å gjøre det som bibelen kaller synd. Mitt råd til deg er å be og be og virkelig bare overlate alt til Gud. Må Gud velsigne deg, kjære deg. Hilsen en annen kristen 👋❤️ Anonymkode: 9397e...032 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #25 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har det så vondt, jeg er kristen og også dessverre homofil. Jeg har lenge bedt til Jesus om at han skal fri meg fra satans grep, men virker ikke som jeg får svar. Jeg har flere ganger prøvd å møte jenter, men det går bare ikke, jeg er født homofil virker det som og tenner ikke på jenter i det heletatt selv om jeg gjør alt jeg kan for å like de. Jeg har ikke hatt sex eller noe imot bibelen med jenter, men har hatt sex med mange menn før jeg ble en kristen. Har bedt om tilgivelse for det livet jeg har levd og bedt om å bli fri for denne synden som det er å være homofil i bibelen. Jeg går ukentlig på kristne møter, men har vært mindre i år pga korona. Problemet er også at jeg ikke føler meg helt velkommen hos flere forsamlinger, jeg har nemlig ikke kun en menighet jeg er hos. Blir ligsom ikke mødt like velkomment som alle de andre som er heterofile da jeg har vært ærlig og stått frem som homofil til alle, har gått frem på talerstolen og bedt om å bli bedt for, for det er ingen ting annet her i verden jeg vil enn å bli heterofil. Jeg synes dette er veldig vanskelig, så håper denne synden snart kan bli borte fra meg så jeg heller kan starte på ny med ei kvinne. Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik, men jeg har gjort alt jeg kan menneskelig sett med å forlate denne synden, men det er umulig, jeg må ha hjelp fra Gud. Dette er ikke en tråd for å mobbe likekjønnede par, jeg tåler fint å ha evnt andre kristne eller venner som er det, men jeg ønsker å prøve å følge gud noe som er mitt valg, ikke andres. Jeg har også den oppfatningen av at folk er født fomofile, ikkenoe man blir slik de fleste kristne oppfatter det, tror og dømmer folk for. Anonymkode: 4c106...a2c Hvis det finnes en Gud så synes jeg han er både fordømmende og narsissistisk. Vi skal tilbe ham og stole på alt ham gjør, selv om han dreper barna våre og skaper kriger, pandemier og andre ulykker. Hvorfor gjør han det? Hva vil han ha uta sv det? Å si at han har en plan er bare latskap, ingen vet. Og Inge kristne vil utfordre det. Herregud, verden hadde vært så mye bedre uten religion! Da kunne du levd i harmoni med resten av befolkningen uten skam eller andre unødvendige følelser. Du er du, og sp lenge du ikke skader andre men er grei og snill, så forøvrig kan du gjøre hva du vil:) Anonymkode: 1aa4d...ef9
Silva Pluvialis Skrevet 24. november 2020 #26 Skrevet 24. november 2020 Jeg er kristen, og mener ikke at homofili er synd. Homofili er å elske en av samme kjønn. Det er kjærlighet. Hvordan kan kjærlighet være synd? ❤️ Vær den du er. Du er god nok. ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #27 Skrevet 24. november 2020 Det er ikke galt å ha homofil følelser, men etter kristent syn bør du kanskje avstå fra homofilt samliv Anonymkode: 0ffee...d62 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #28 Skrevet 24. november 2020 Men hvorfor er du så opptatt av dette? Prøv å få orden på livet ditt alene, sammen med Gud. Anonymkode: e6526...f32
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #29 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har det så vondt, jeg er kristen og også dessverre homofil. Jeg har lenge bedt til Jesus om at han skal fri meg fra satans grep, men virker ikke som jeg får svar. Jeg har flere ganger prøvd å møte jenter, men det går bare ikke, jeg er født homofil virker det som og tenner ikke på jenter i det heletatt selv om jeg gjør alt jeg kan for å like de. Jeg har ikke hatt sex eller noe imot bibelen med jenter, men har hatt sex med mange menn før jeg ble en kristen. Har bedt om tilgivelse for det livet jeg har levd og bedt om å bli fri for denne synden som det er å være homofil i bibelen. Jeg går ukentlig på kristne møter, men har vært mindre i år pga korona. Problemet er også at jeg ikke føler meg helt velkommen hos flere forsamlinger, jeg har nemlig ikke kun en menighet jeg er hos. Blir ligsom ikke mødt like velkomment som alle de andre som er heterofile da jeg har vært ærlig og stått frem som homofil til alle, har gått frem på talerstolen og bedt om å bli bedt for, for det er ingen ting annet her i verden jeg vil enn å bli heterofil. Jeg synes dette er veldig vanskelig, så håper denne synden snart kan bli borte fra meg så jeg heller kan starte på ny med ei kvinne. Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik, men jeg har gjort alt jeg kan menneskelig sett med å forlate denne synden, men det er umulig, jeg må ha hjelp fra Gud. Dette er ikke en tråd for å mobbe likekjønnede par, jeg tåler fint å ha evnt andre kristne eller venner som er det, men jeg ønsker å prøve å følge gud noe som er mitt valg, ikke andres. Jeg har også den oppfatningen av at folk er født fomofile, ikkenoe man blir slik de fleste kristne oppfatter det, tror og dømmer folk for. Anonymkode: 4c106...a2c AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har det så vondt, jeg er kristen og også dessverre homofil. Jeg har lenge bedt til Jesus om at han skal fri meg fra satans grep, men virker ikke som jeg får svar. Jeg har flere ganger prøvd å møte jenter, men det går bare ikke, jeg er født homofil virker det som og tenner ikke på jenter i det heletatt selv om jeg gjør alt jeg kan for å like de. Jeg har ikke hatt sex eller noe imot bibelen med jenter, men har hatt sex med mange menn før jeg ble en kristen. Har bedt om tilgivelse for det livet jeg har levd og bedt om å bli fri for denne synden som det er å være homofil i bibelen. Jeg går ukentlig på kristne møter, men har vært mindre i år pga korona. Problemet er også at jeg ikke føler meg helt velkommen hos flere forsamlinger, jeg har nemlig ikke kun en menighet jeg er hos. Blir ligsom ikke mødt like velkomment som alle de andre som er heterofile da jeg har vært ærlig og stått frem som homofil til alle, har gått frem på talerstolen og bedt om å bli bedt for, for det er ingen ting annet her i verden jeg vil enn å bli heterofil. Jeg synes dette er veldig vanskelig, så håper denne synden snart kan bli borte fra meg så jeg heller kan starte på ny med ei kvinne. Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik, men jeg har gjort alt jeg kan menneskelig sett med å forlate denne synden, men det er umulig, jeg må ha hjelp fra Gud. Dette er ikke en tråd for å mobbe likekjønnede par, jeg tåler fint å ha evnt andre kristne eller venner som er det, men jeg ønsker å prøve å følge gud noe som er mitt valg, ikke andres. Jeg har også den oppfatningen av at folk er født fomofile, ikkenoe man blir slik de fleste kristne oppfatter det, tror og dømmer folk for. Anonymkode: 4c106...a2c Jeg vil be for deg. Men skulle ønske jeg hadee mer info. Jeg vet at man kan bli satt fri fra dette kjære deg 💜. Men det krever også at du er 100% villig til å gi slipp på dette. Dere Er åndelig og du kan og vil bli satt fri. 💜Ikke gi opp. Forsett å be og forsett og lev et liv etter Guds bud og omvend deg og be om tilgivelse om du feiler. så vil Jesus hjelpe deg . Noen ganger blir vi testet over en lengre periode for så å bli utfridd av Jesus dersom vi forsetter å be og virkelig ønsker det . Pass på tankene dine også og be Jesus om a rense hjertet ditt og fylle deg med den hellige ånd daglig 💜😊 Anonymkode: 9859e...d8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå