AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Jeg har det så vondt, jeg er kristen og også dessverre homofil. Jeg har lenge bedt til Jesus om at han skal fri meg fra satans grep, men virker ikke som jeg får svar. Jeg har flere ganger prøvd å møte jenter, men det går bare ikke, jeg er født homofil virker det som og tenner ikke på jenter i det heletatt selv om jeg gjør alt jeg kan for å like de. Jeg har ikke hatt sex eller noe imot bibelen med jenter, men har hatt sex med mange menn før jeg ble en kristen. Har bedt om tilgivelse for det livet jeg har levd og bedt om å bli fri for denne synden som det er å være homofil i bibelen. Jeg går ukentlig på kristne møter, men har vært mindre i år pga korona. Problemet er også at jeg ikke føler meg helt velkommen hos flere forsamlinger, jeg har nemlig ikke kun en menighet jeg er hos. Blir ligsom ikke mødt like velkomment som alle de andre som er heterofile da jeg har vært ærlig og stått frem som homofil til alle, har gått frem på talerstolen og bedt om å bli bedt for, for det er ingen ting annet her i verden jeg vil enn å bli heterofil. Jeg synes dette er veldig vanskelig, så håper denne synden snart kan bli borte fra meg så jeg heller kan starte på ny med ei kvinne. Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik, men jeg har gjort alt jeg kan menneskelig sett med å forlate denne synden, men det er umulig, jeg må ha hjelp fra Gud. Dette er ikke en tråd for å mobbe likekjønnede par, jeg tåler fint å ha evnt andre kristne eller venner som er det, men jeg ønsker å prøve å følge gud noe som er mitt valg, ikke andres. Jeg har også den oppfatningen av at folk er født fomofile, ikkenoe man blir slik de fleste kristne oppfatter det, tror og dømmer folk for. Anonymkode: 4c106...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Jeg vet du ikke ser det slik selv, men du er bra nok som du er ❤️ Anonymkode: de4f3...cd8 16
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Er dette tull? Anonymkode: d2b72...85a 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Hvis man tror på Gud og Jesus, så vet man at alt er skapt for å være slik det er og det finnes ingen synd eller skam i å være menneske som man er. Det er ingenting som er "unaturlig". Håper at du kommer på andre tanker i nær fremtid og får det bra med deg selv og en hyggelig mannevenn. Anonymkode: 84af3...7c5 8
K.B. Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Kanskje løsningen er å ikke henge med så utrolig fordomsfulle folk? Å være homofil er ikke noe du kan venne deg av med, det er en del av den du er, jo før du innser det, jo fortere tar du valg i livet ditt som vil maksimere din lykke. 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Oiii. Men du. Du vet da vel at gud er ufeilbarlig? Han gjør ikke feil, og du er skapt i hans bilde. Jeg håper du finner fred i deg selv og med hvem du er og at du er homofil. Det er ingen skam hos den som er i Jesus. Elsk deg selv slik du er skapt. Ber for at du må finne en god mann å dele livet med ❤️❤️❤️ Anonymkode: ed412...9a6 8
Gjest PunkCouture Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet du ikke ser det slik selv, men du er bra nok som du er ❤️ Anonymkode: de4f3...cd8 Helt enig! Jeg er ikke kristen selv, men jeg har mange kristne i min omgangskrets, siden mannen min er kristen. De fleste jeg kjenner respekterer homofile, og mener at kjærlighet er kjærlighet. Jeg kjenner også noen som er mer konservative, og ikke klarer å se at homofili er annet enn synd. Dvs. det var et par stykker, men de har endret mening etter at personer som har stått de nær har stått frem som homofile.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Gud og Jesus elsker deg for nettopp den du er og vil ikke at du skal forandre deg!❤️ Anonymkode: 3c1f3...94c 2
Hannah80 Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Min mor er med i pinsemenigheten. Hun er akkurat like glad i meg, etter at hun fikk vite at jeg er homofil. Jesus også vil jeg tro😉 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Gud hadde ikke skapt deg sånn om det ikke var akkurat slik han ville ha deg. Anonymkode: 36b20...6ff 4
Fru Uperfekt Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har det så vondt, jeg er kristen og også dessverre homofil. Jeg har lenge bedt til Jesus om at han skal fri meg fra satans grep, men virker ikke som jeg får svar. Jeg har flere ganger prøvd å møte jenter, men det går bare ikke, jeg er født homofil virker det som og tenner ikke på jenter i det heletatt selv om jeg gjør alt jeg kan for å like de. Jeg har ikke hatt sex eller noe imot bibelen med jenter, men har hatt sex med mange menn før jeg ble en kristen. Har bedt om tilgivelse for det livet jeg har levd og bedt om å bli fri for denne synden som det er å være homofil i bibelen. Jeg går ukentlig på kristne møter, men har vært mindre i år pga korona. Problemet er også at jeg ikke føler meg helt velkommen hos flere forsamlinger, jeg har nemlig ikke kun en menighet jeg er hos. Blir ligsom ikke mødt like velkomment som alle de andre som er heterofile da jeg har vært ærlig og stått frem som homofil til alle, har gått frem på talerstolen og bedt om å bli bedt for, for det er ingen ting annet her i verden jeg vil enn å bli heterofil. Jeg synes dette er veldig vanskelig, så håper denne synden snart kan bli borte fra meg så jeg heller kan starte på ny med ei kvinne. Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik, men jeg har gjort alt jeg kan menneskelig sett med å forlate denne synden, men det er umulig, jeg må ha hjelp fra Gud. Dette er ikke en tråd for å mobbe likekjønnede par, jeg tåler fint å ha evnt andre kristne eller venner som er det, men jeg ønsker å prøve å følge gud noe som er mitt valg, ikke andres. Jeg har også den oppfatningen av at folk er født fomofile, ikkenoe man blir slik de fleste kristne oppfatter det, tror og dømmer folk for. Anonymkode: 4c106...a2c Ingen kristne har rett til å dømme en om en er homofil, t.o.m Pave Frans sier ja 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 Huff, dette var trist å lese Jeg har noen spørsmål til deg, TS. Bare fordi jeg ønsker å forstå deg bedre. Hvorfor ønsker du å være heterofil? Er det fordi du ønsker A4-livet med kone og barn, fordi du vil komme til himmelen eller fordi du ikke vil skuffe Gud/andre mennesker? Tror svaret på hva du bør gjøre videre, ligger i hvorfor du ønsker dette. Jeg kjenner flere folk som har giftet seg med damer og fått flere barn selv om de er homofile. De har på en måte undertrykt hvem de er i maaaange år. De har klart det, men de har ikke levd godt. De har levd såkalte «syndefrie» liv, men det har ikke gjort dem lykkelige. Anonymkode: d9e93...943 4
Stoltskeiv Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 Gud skapte nettopp deg. Og han tilgir deg uansett hva du definerer deg som ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 Ikke vær streng med deg selv. Du er den du er og får ikke forandret noe med det. Akkurat som jeg ikke kan like folk av samme kjønn som meg så kan du ikke like folk av motsatt kjønn. Jeg er muslim og aldri dømmende mot homofile. Jeg dømmer de som har fordommer mot kjærlighet. Du virker som et godt menneske og det er det viktigste ❤️ Anonymkode: d3781...3b0 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 Dette er sånt som gjør at jeg hater religion. Det ødelegger jo folk. Jeg nekter å tro at en gud hadde vert så opptatt av sexlivet til folk, han må da ha litt terrorister, voltekstforbrytere ol. Som han kan forkusere på først 🙄 Alt som står i bibelen er skrevet av mennesker for å få andre mennesker til å oppføre seg slik de ønsker at de skal oppføre seg. Med trusler om helvete og det ene og det andre. Det henger jo ikke på greip, hvorfor vil noen tilbe en slik gud? Kan vi ikke bare være enig om å være grei og leve livene våre på en måte som gjør oss lykkelig? Så skulle jo det være bra nok? Anonymkode: 60197...d36 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 Tror du gud dømmer deg for at du er homofil? NEI! 😡 Du trenger ikke å være redd for at det er en synd. Anonymkode: 3b5c5...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #17 Skrevet 24. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du gud dømmer deg for at du er homofil? NEI! 😡 Du trenger ikke å være redd for at det er en synd. Anonymkode: 3b5c5...b5f Har ikke lest så mye i GT du eller? Joda, gud dømmer for legning. Anonymkode: 1f83d...10c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #18 Skrevet 24. november 2020 Hvis jeg trodde det hjalp noe som helst å be, så ville jeg bedt om at du ville godta deg selv som du er ❤️ Anonymkode: 2030b...6ff 1
Gjest theTitanic Skrevet 24. november 2020 #19 Skrevet 24. november 2020 Homofili er ikke noe man blir " frisk" fra. Livskvalitet får man ikke før man lærer å leve med seg selv slik man er, og godta de følelser man har. En gud kan aldri gi deg det. Du har valgt å tro, men du har valgt en streng tro. Det går ann å tro og å være homofil. Det er viktig å ikke glemme at bibelen ble skrevet for tusen år siden (eller når det var), og at menneskene var temmelig primitive og hadde begrenset forståelse og mentale evner på den tiden. Frem til midt på 70 tallet ble homofili definert som psykisk sykdom. Både elektrosjokk og lobotomi ble prøvd. 1/3 av pasientene døde av behandlingen. Resten ble ikke friske men skremt tilbake i skapet.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #20 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har ikke lest så mye i GT du eller? Joda, gud dømmer for legning. Anonymkode: 1f83d...10c Nei, Gud gjør ikke det, menn mennesker gjør det, siden mennesker er fulle av feil... Anonymkode: ee458...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå