AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Barnet 3.klassing har hatt utagerende atferd og i samråd med lærer har barnet derfor fått mer tilsyn av voksne. Skolen pg sfo har fortalt foreldre om oppførselen. Barnet har oppfattet at skolen og foreldre samsnakker seg og bedt læreren om å ikke fortelle de hjemme hva som skjer på skolen. Er det greit? Har læreren rett til det? Hvordan skal foreldre snakke med barnet og konkrete hendelser om foreldre ikke er informert? Anonymkode: c1797...311
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet 3.klassing har hatt utagerende atferd og i samråd med lærer har barnet derfor fått mer tilsyn av voksne. Skolen pg sfo har fortalt foreldre om oppførselen. Barnet har oppfattet at skolen og foreldre samsnakker seg og bedt læreren om å ikke fortelle de hjemme hva som skjer på skolen. Er det greit? Har læreren rett til det? Hvordan skal foreldre snakke med barnet og konkrete hendelser om foreldre ikke er informert? Anonymkode: c1797...311 Foresatte har rett til innsyn i barnets kvardag på skulen. Barnets oppførsel kan skulen ikkje holde hemmelig for foreldrene. Anonymkode: b2581...214 4
GammelKaktus Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 (endret) Selvsagt kan ikke barnet be de på skolen om ikke å fortelle hva som skjer der til sine egne foreldre, eller han kan nå spør om hva han vil men det blir jo selvsagt ikke tatt hensyn til. Men må si jeg hadde stusset hvis en tredjeklassing hadde sagt direkte at hen ikke ønsket at foreldrene skulle få informasjon om hva som skjedde på skolen. Da undrer jeg meg om hvorfor det var så viktig..? Er det det at foreldrene gnåler for mye hjemme slik at det oppstår konflikter der og eller er det noe annet...? Endret 24. november 2020 av FrøkenMånestråle 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Så lenge barnet er under 18 år har skolen plikt til å informere foreldrene. Anonymkode: 5fad3...372 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Skolen har plikt til å informere foreldre ja. Jeg er lærer, og nøler ikke med å ringe hjem om barnet har vist dårlig atferd. Selvfølgelig vil ikke barna at vi skal ringe hjem, men da må de forstå at det er konsekvensen om de gjør ting de ikke skal. De må klare å stå for det de har gjort. Det er ikke hemmelig. Anonymkode: cb1bb...353 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Barnet kan jo selvsagt ønske at dårlig oppførsel ikke kommer frem, men det funker ikke. Lærer kan og bør informere foreldre om hva som foregår. Anonymkode: 54e1e...f4c 1
Prelunia Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 FrøkenMånestråle skrev (4 timer siden): Selvsagt kan ikke barnet be de på skolen om ikke å fortelle hva som skjer der til sine egne foreldre, eller han kan nå spør om hva han vil men det blir jo selvsagt ikke tatt hensyn til. Men må si jeg hadde stusset hvis en tredjeklassing hadde sagt direkte at hen ikke ønsket at foreldrene skulle få informasjon om hva som skjedde på skolen. Da undrer jeg meg om hvorfor det var så viktig..? Er det det at foreldrene gnåler for mye hjemme slik at det oppstår konflikter der og eller er det noe annet...? Det er jo vanlig at barna ikke vil at foreldre skal vite at man har oppført seg dårlig. Hadde stussa mer hvis barnet ikke hadde brydd seg om at foreldrene ble informert om den dårlige oppførselen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå