Gå til innhold

Finnes det noen ekstra stønader man kan ha som Ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grensen på inntekt hvis man skal få bostøtte? Husker jeg hadde dette da jeg var student, men det er jo så lenge siden

Jeg har ikke barn, så ikke noe stønad der

Noe annet man kan søke om? F eks tannlege og andre helse relaterte ting, fått med meg at man må legge ut og sende kopi av regning til nav. Men hvor mye kan nav dekke? Man får jo frikort hos fastlege etter et par tusen, så det er jo greit

Noen andre økonomiske hjelpemidler jeg har glemt som man kan få som ufør?

Bor alene og har psykiske vansker som preger meg såpass mye at jeg ikke fungerer i hverdagen, men trenger ikke og ønsker ikke noe «hjemmehjelp» opplegg

Anonymkode: 7c606...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan få bostøtte, jeg fikk støtte til oppussing av hus, og gratis tannlege. Kan også få støttekontakt og boveileder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

...........

Noe annet man kan søke om? ...............

............

Man kan søke om jobb og jobbe ved siden av.  Det økonomiske hjelpemiddelet som kommer ut av det er mer penger.

Skrevet

Man får vel ikke økonomisk hjelp bare fordi? Uføretrygden din skal vel dekke det meste, men om du ikke har råd til f.eks tannlege så kan du jo høre med NAV-kontoret ditt om dette er noe de kan hjelpe med. Jeg får selv arbeidsavklaringspenger som gjør det trangt, men det betyr ikke at jeg søker ekstra stønader bare fordi jeg kan. 

Skrevet
trøndermann38 skrev (16 minutter siden):

Kan få bostøtte, jeg fikk støtte til oppussing av hus, og gratis tannlege. Kan også få støttekontakt og boveileder. 

Hvordan fungerte dette? Var det lån du fikk av kommunen?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan fungerte dette? Var det lån du fikk av kommunen?

ts

Ja startlån og fikk tilskudd så jeg kunne pusse det opp

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er grensen på inntekt hvis man skal få bostøtte? Husker jeg hadde dette da jeg var student, men det er jo så lenge siden

Jeg har ikke barn, så ikke noe stønad der

Noe annet man kan søke om? F eks tannlege og andre helse relaterte ting, fått med meg at man må legge ut og sende kopi av regning til nav. Men hvor mye kan nav dekke? Man får jo frikort hos fastlege etter et par tusen, så det er jo greit

Bor alene og har psykiske vansker som preger meg såpass mye at jeg ikke fungerer i hverdagen, men trenger ikke og ønsker ikke noe «hjemmehjelp» opplegg

(Honørkort) og om om du har barn (barnetillegg)  du kan ha rett på hjelp til og få betalt oss tannlegen om du er ufør og ikke har milighet til og betale regningen selv

Anonymkode: 049ad...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...