AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Går de glipp av mye? Synes du litt synd på de? Anonymkode: 8d72f...dfe
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Jeg synes mer synd på barn som er i barnehagen 8-9 timer hver dag. Anonymkode: 96b47...be5 24
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes mer synd på barn som er i barnehagen 8-9 timer hver dag. Anonymkode: 96b47...be5 Og det er ca alle barn, siden de aller fleste har 8 timers arbeidsdag. Herregud, hva er det med kg å være så fiendtlig mot arbeidene foreldre? Folk må jobbe for å gi barna ly, mat og klær. Anonymkode: f6794...fb4 34
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Det kommer an på hva som er alternativet deres. Jeg synes litt synd på de som blir utenfor, fordi de kommer når de andre er igang med aktiviteter, og blir revet ut av leken og får ikke fullført ting. Men direkte synd på, nei Ikke om de får gjøre kjekke ting hjemme i stedet. Anonymkode: 051cc...e90 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 «Bare» 5-6 timer? Jeg syns heller synd på de som må være en hel arbeidsdag i barnehagen, de som må være der i 9 timer er jo snart mer med de ansatte enn sine egne foreldre. Jeg har full forståelse for at noen ikke har noe valg altså, så ikke noe hat mot foreldrene her, de som har mulighet til å jobbe redusert den tiden er utrolig heldige, sånn er det dessverre ikke for alle. Vi er prisgitt flotte barnehageansatte. Men siden det var snakk om «hvor synd det er på barna» så tenker jeg at det er bedre med 5-6 timer enn 8-9 timer. Anonymkode: 17e80...958 15
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes mer synd på barn som er i barnehagen 8-9 timer hver dag. Anonymkode: 96b47...be5 Enig Anonymkode: 7c60b...18a 5
veronicalake Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Nei, hvorfor i alle dager skal man synes synd på de barna som har foreldre som tar seg tid til å være sammen med de? Av en eller annen grunn, så har man fått det for seg her i Norge at barna har det best i en gruppe med 20 andre barn og andre omsorgspersoner enn sine egne foreldre. For noen, er det bedre å være i barnehagen fordi de opplever omsorgssvikt på en eller annen måte hjemme, men for de aller fleste så er tid med foreldrene gull verdt i førskolealder! 11
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Spørs hvor gamle de er og om de kommer godt inn i leken med en så kort dag. Anonymkode: 712f5...e99 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Jeg synes synd på barn som lever under omsorgssvikt, som opplever vold og skremmende hjemmeforhold og har foreldre som setter seg selv foran barna. Jeg synes ikke synd på barn av kjærlige foreldre som gjør så godt de kan, fullstendig uavhengig av antall timer de er i barnehagen. Anonymkode: 89e80...8bc 19
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Det er bare i Norge man driver å problematiserer dette så jævlig - det er værre for barn i sånn ca ALLE andre land i verden. Get a fucking grip! Anonymkode: 5442c...fed 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare i Norge man driver å problematiserer dette så jævlig - det er værre for barn i sånn ca ALLE andre land i verden. Get a fucking grip! Anonymkode: 5442c...fed Her i Norge så skal man aller helst ikke få barn med mindre man tjener minimum 1 mill i året, og har barnet i barnehagen i maks 3 timer. Alt annet er grusomt og går under omsorgssvikt🤷🏼♀️ Anonymkode: 5a18c...f3d 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 Er så lei av barnehagelærere som shamer foreldres valg av tid i barnehagen for barna. I det ene øyeblikket løftes det frem hvor fantastisk barnehagen er, at barnehager ikke bare er oppbevaring, det flotte rammeverket konkretisert i læringsmål og mestringsmål. Ungene våre elsker barnehagen sin! Men samtidig er barnehagen tydeligvis også redusert til å være oppbevaring. Starkas dem som får tidligmorgen/sengdag/8 timer eller hva det måtte være i barnehagen. Hva er egentlig riktig??? Er det 09-15? veldig få foreldre jobber etter det tidspunktet. Og dere ansatte da, leverer dere aldri tidlig eller henter sent? Ro dere ned og stol på at de fleste foreldre tar gode valg for barna sine. Etter alt det flotte dere lærer i utdannelsen deres, bør dere virkelig fremstille barnehagen som mer enn oppbevaring, som de fleste av dere nå gjør Anonymkode: e424f...eb6 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Går de glipp av mye? Synes du litt synd på de? Anonymkode: 8d72f...dfe Nei, absolutt ikke!! Synes ikke at et barn som er i barnehagen fra feks kl 10-16 går glipp av noe som helst. Anonymkode: 3f7e4...76f 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er så lei av barnehagelærere som shamer foreldres valg av tid i barnehagen for barna. I det ene øyeblikket løftes det frem hvor fantastisk barnehagen er, at barnehager ikke bare er oppbevaring, det flotte rammeverket konkretisert i læringsmål og mestringsmål. Ungene våre elsker barnehagen sin! Men samtidig er barnehagen tydeligvis også redusert til å være oppbevaring. Starkas dem som får tidligmorgen/sengdag/8 timer eller hva det måtte være i barnehagen. Hva er egentlig riktig??? Er det 09-15? veldig få foreldre jobber etter det tidspunktet. Og dere ansatte da, leverer dere aldri tidlig eller henter sent? Ro dere ned og stol på at de fleste foreldre tar gode valg for barna sine. Etter alt det flotte dere lærer i utdannelsen deres, bør dere virkelig fremstille barnehagen som mer enn oppbevaring, som de fleste av dere nå gjør Anonymkode: e424f...eb6 Jeg tror ikke det er barnehagelærere som driver å shamer foreldre, det er andre foreldre! Nærmere bestemt enkelte mødre, som tror de er årets mamma, mens alle mødre som tar andre velg enn dem selv er dårlige mødre. De mødrene som holder på slik er lavmåls. Anonymkode: ff5c2...732 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #17 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her i Norge så skal man aller helst ikke få barn med mindre man tjener minimum 1 mill i året, og har barnet i barnehagen i maks 3 timer. Alt annet er grusomt og går under omsorgssvikt🤷🏼♀️ Anonymkode: 5a18c...f3d Dummeste jeg har hørt!! Er du klar over hvor mange timer de fleste barna er i barnehagen HVER dag? I alle fall 8,5 timer, men gjerne 9,5. Ingen som blir beskylt for omsorgssvikt av den grunn. Anonymkode: 3f7e4...76f
hippyskippy Skrevet 24. november 2020 #18 Skrevet 24. november 2020 Herregud så drittlei jeg er av denne evige debatten. Helt ufattelig hvor mye enkelte skal legge seg borti hvordan andre lever livet sitt? 99% av alle norske barn har en helt fortreffelig barnehagehverdag, og de aller fleste foreldre jobber faktisk i 8 timer hver dag fordi de MÅ. 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #19 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dummeste jeg har hørt!! Er du klar over hvor mange timer de fleste barna er i barnehagen HVER dag? I alle fall 8,5 timer, men gjerne 9,5. Ingen som blir beskylt for omsorgssvikt av den grunn. Anonymkode: 3f7e4...76f Hørt om ironi..? Anonymkode: 5a18c...f3d 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #20 Skrevet 24. november 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Går de glipp av mye? Synes du litt synd på de? Anonymkode: 8d72f...dfe Jeg er så glad for og kunne ha barna mine hjemme🙂 her koser vi oss. Anonymkode: 476bc...f6f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå