Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har løpt med vanlig barnevogn når ungen har ligget i bagdelen? Når begynte su å løpe? Og hadde du løpt hele svangerskapet? Og ikke minst, hva anbefaler dere av vogn? Både i forhold til hjul og demping. Disse løpevognene er jo for større barn, men hadde vært greit å komme seg ut på løpetur også før det. 

Anonymkode: 6b6d3...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løp mye før graviditeten, men ikke under pga bekkenet. Men kjøpte Babyjogger city elite som da var veldig god til å løpe med både med bag og sittedel. Eneste negativt var at sittedelen var fravendt så hadde en annen i mellomfasen til barnet ble stort nok til det. 

Anonymkode: ec468...154

Skrevet

Løping med vogn er ikke anbefalt før babyen er 8 mnd. Minimum må du vente til du er gått over til bagdel og kan strappe ungen skikkelig fast. Det vil skumpe og humpe for mye for en liten baby, selv med god demping, og om vognen velter, MÅ ungen være forsvarlig festet med seler i vognen. 

Jeg løp med en helt vanlig barnevogn. Begynte da babyen var 9 mnd (først da gikk vi over til bagdel med seler, hadde et lite knøtt...). Vi har en Britax Go Big. Det er innebygget demping i understellet, noe som er genialt. 

Jeg ville også gått for en med fire, ikke tre, hjul. Da kan du lettere holde den med en hånd, også opp og ned av kanter og humper. De er også smalere bak. 

Jeg klarte ikke løpe hele svangerskapet, pga bekkenløsning og bekkenbunnsplager. I første svangerskap ga jeg meg ikke før uke 20, men burde i etterpåklokskapens lys gitt meg mye før. Andre gangen ga jeg opp løpingen i uke 14. Gikk over til spinningsykkel, noe som fungerte utmerket selv med bekkenløsning - selv om det er langt fra like kjekt... 

Anonymkode: 872d1...bcf

• Liker 1
Skrevet

Man løper ikke med en liten baby i bagvogn, alvorlig talt. 

Anonymkode: 0fd91...bf5

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg løp med barnevogn da den mellomste var mellom 7-12mnd. Det var vinter og eneste mulighet jeg hadde til å trene var å ta med ungen i barnevogn. Prøv deg frem, og om det funker for deg så kjør på. Ikke tenk på at du MÅ ha et spesielt produkt kun for å løpe med barnevogna, det syns jeg er bare tullete. De er jo designet for å gå med. 

Men du burde lese deg opp på løping med vogn, altså riktig teknikk og justere høyden på håndtaket,

Finn deg gjerne noen gode oppoverbakker å løpe oppover. Knallgod trening!

Endret av marsiglia
Skrevet

I påvente av større baby og eventuelt en vogn som er bedre å løpe med kan du finne tunge bratte bakker og trille vogna opp.

Skrevet

Første svangerskap løp jeg til uke 36, andre svangerskap løp jeg til uke 32. Nå er jeg i uke 34 med nr 3 og løper fortsatt. Løper med dobbel sykkelvogn. Der er det også plass til babyen når den kommer 

Anonymkode: 2d020...082

Skrevet

Takk for svar! Har kjøpt Bugaboo Fox2 som vanlig barnevogn, litt redd den blir for hard siden den ikke har lufthjul. Ser det er mulig å kjøpe løpevogner med bag på Finn.no så må nok bare se det an. Tar vel noen uker før jeg kan løpe etter fødsel uansett 😊 

Anonymkode: 6b6d3...aec

Skrevet

Jeg løp fra min var 4 måneder tror jeg 🤔 Har en Stokke trailz og den ristet overraskende lite!

Anonymkode: d7c1d...84a

Skrevet

Jeg har babyjogger city elite og har jogget mange tusen kilometer fra begge barna var ca 6 måneder. Jogget ikke med vogn før de kom over i sportsdelen da de er jo ikke festet forsvarlig i en bag.

Anonymkode: 4baab...98e

Skrevet

Jeg jogger rolig med vanlig barnevogn - emmaljunga. Jogger kun på rett, flat asfalt. Er flere rundt her som gjør det. 

Anonymkode: a05e2...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...