Gå til innhold

Erfaring med cocoonababy babynest?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke erfaring med den, men synes det er ut til å være litt for enkelt å velte seg ut av den. Fra bildene ville jeg ikke turt bruke den om jeg hadde en urolig baby, eller en som snudde seg tidlig, og ikke turt bruke den etter barnet lærte å rulle. 

Og så var det jo skitdyrt... Vi har et babynest til 400 kr.. 

Anonymkode: 541a1...691

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke erfaring med den, men synes det er ut til å være litt for enkelt å velte seg ut av den. Fra bildene ville jeg ikke turt bruke den om jeg hadde en urolig baby, eller en som snudde seg tidlig, og ikke turt bruke den etter barnet lærte å rulle. 

Billige babynest er farlig. Ville brukt minst en tusenlapp. 

Hadde aldri brukt det du linker til, ts. Ser grusomt ut. 

Anonymkode: a7a7f...c28

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Billige babynest er farlig. Ville brukt minst en tusenlapp. 

Hadde aldri brukt det du linker til, ts. Ser grusomt ut. 

Nei ;) Det skal du få lov til å faktisk dokumentere ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei ;) Det skal du få lov til å faktisk dokumentere ;)

Skal være fast madrass og ordentlige kanter. Har tilgode å finne et billig som er trygt nok. 

Skrevet

Skal være fast madrass og ordentlige kanter. Har tilgode å finne et billig som er trygt nok. 

Jepp, og det er det på mitt billige ;) Det kom veldig godt ut i test da vi kjøpte det. At DU personlig ikke har sett det, gir deg på ingen måte grunnlag for å slenge om deg med at alle er farlige. Det er veldig mye jeg personlig aldri har sett, som likevel eksisterer. Jeg har aldri sett firlinger, likevel eksisterer det altså flere av dem... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

https://lekmer.no/madrass-cocoonababy-str-3-inkl-laken/p/36889 i denne linken så står det jo at den ikke skal brukes når barnet har begynt å bevege seg så mye 🤔 men bruker man babynest mer enn 4 måneder, eller generelt uten at man har oppsyn mens barnet sover? For en baby kan i teorien rulle inn i kanten på et vanlig babynest også. 

Anonymkode: ae8c9...a57

Skrevet

https://lekmer.no/madrass-cocoonababy-str-3-inkl-laken/p/36889 i denne linken så står det jo at den ikke skal brukes når barnet har begynt å bevege seg så mye 🤔 men bruker man babynest mer enn 4 måneder, eller generelt uten at man har oppsyn mens barnet sover? For en baby kan i teorien rulle inn i kanten på et vanlig babynest også. 

Rulle inn i kanten, ja, men ikke over. Babynest anbefales uansett ikke brukt uten at babyen er under oppsyn, nettopp fordi de kan bli liggende med ansiktet inn mot kanten. Men greien er at de gjerne kan ligge oppi babynestet i sofaen, og ikke være i fare for å rulle utav. Det kan de ikke om det er lave kanter på nestet, og lett å rulle ut av det, og videre ned på gulvet. 

Vi brukte babynestet til dagsoving i sofakroken til han var 8-9 mnd. Da under oppsyn, men siden han ikke klarte rulle over kantene, slapp jeg å holde en hånd på og passe som en hauk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rulle inn i kanten, ja, men ikke over. Babynest anbefales uansett ikke brukt uten at babyen er under oppsyn, nettopp fordi de kan bli liggende med ansiktet inn mot kanten. Men greien er at de gjerne kan ligge oppi babynestet i sofaen, og ikke være i fare for å rulle utav. Det kan de ikke om det er lave kanter på nestet, og lett å rulle ut av det, og videre ned på gulvet. 

Vi brukte babynestet til dagsoving i sofakroken til han var 8-9 mnd. Da under oppsyn, men siden han ikke klarte rulle over kantene, slapp jeg å holde en hånd på og passe som en hauk. 

Skjønner ☺️ takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...