Gå til innhold

Aktiviteter for barn mitt i samlivsbrudd og 2 hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Barna våre på 2 og 4 år har akkurat gjennomgått at vi har gått fra hverandre. Vi har flyttet inn og ut i flere måneder, nå går ikke det lenger. Nå skal dessverre barna flytte frem og tilbake. Vi har høyt konfliktnivå og samarbeider dårlig. Nå skal barna bo ca 5 dager på hver plass. Utfordringa er at 4 åringen går på en aktivitet på tirsdager, den dagen vi bytter dag. Hun vil sjelden gå på aktiviteten i forkant, må presses litt, men har det gøy når hun er der sammen med ei venninne. Hun gleder seg ikke, når jeg spør om hun vil gå sier hun nei. 

Utfordringa når er at aktiviteten er samme dag ungene bytter bolig. Far krever at hun skal gå på aktiviteten likevel. Jeg sier jeg har spurt om hun vil, og hun sier nei, hun vil bare være hjemme. Det er jo ikke så vanskelig å forstå, lang dag i barnehagen, akkurat byttet bolig og trenger å lande litt i nytt hjem. Far viser ingen forståelse for dette og kritiserer meg for å spørre om ho vil. "Selvsagt sier ho nei da". Jeg har sagt jeg syns at hun skal få slippe å gå på aktiviteten nå, hun har nok med samlivsbruddet ,barnehagen og to hjem nå. Det er ingen forståelse for dette. Tvert i mot skal hun heller gå på dette uansett om hun er trøtt, sliten, ikke vil, samt også for å ikke skuffe veninnna hennes. Er det urimelig av meg å si at dette ikke er greit? Tvinger man 4-åringer mitt i foreldrenes samlivsbrudd til å gå på aktiviteter man ikke vil? Når dem akkurat har fått 2 hjem? Jeg tenker at det beste for henne er å få lov til å bare være hjemme,spesielt den første dagen i nytt hjem, men også de andre dagene om hun heller trenger tid med mammaen/pappaen sin. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere kan ta en pause fra aktiviteten? Si omså ifra til foreldrene til venninna. På en annen side kan det jo være godt å tenke litt på noe annet ☺️

Anonymkode: ceeda...c8a

• Liker 2
Skrevet

Når hun er sliten, har savnet mamma, kommer til nytt hjem, føles det veldig rart å sende ho ut døra igjen etter 1 time. Hadde hun ønsket det hadde det selvsagt vært helt greit. Problemet her er at faren nekter meg å spørre om hun vil dit. Hun SKAL dit, uansett.  Så da hjelper det ingenting at jeg sier at hun ikke vil. Selvsagt skal ikke barn på 4 år bestemme slike ting selv alltid,  men dette er kanskje en ting hun kan bestemme selv? Har tenkt å foreslå at vi melder henne av aktiviteten noen måneder, til vi får ro over situasjonen. Men det vil neppe godtas av far. 

Skrevet

Jeg kan forstå faren her. Aktiviteten ble hun vel påmeldt fordi det skulle være noe positivt, og kanskje greit at man opprettholder rutiner og vaner i denne tiden nå, at ikke det er unntakstilstand hver uke pga samlivsbrudd, men hverdag og lek og noe som før. (Ille nok med korona for tiden). Er enig med ham at du ikke skal spørre, enten går hun på den, ellers får dere melde henne av, det er ikke opp til henne og dagsformen. Byttedager er også vanlige dager.

Anonymkode: 7c6ae...ad2

• Liker 3
Skrevet

Slutt å ødelegg barnas mentale helse med deres konfliktnivå. 

Anonymkode: 6c1e3...324

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at når man har meldt på barnet en aktivitet, så må ungen ihvertfall gå ut semesteret. Jeg har hjulpet til på aktiviteter selv, og det er fryktelig irriterende med de ungene som kommer noen ganger, har gitt personalia, også plutselig slutter å dukke opp. Vi har hatt betaling på slutten av semesteret, så endel barn får gratis aktivitet, og gidder ikke å si i fra når de slutter. 

Anonymkode: de51d...24d

Skrevet

Du vet at du får nei hvis du spør om hun vil, så da fører det jo ingen steder hen og fortsette å spørre om det. Se det an litt, tenker jeg. Hun liker seg på aktiviteten når hun kommer dit og møter venninna si. Det kan få tankene bort fra andre ting. Et samlivsbrudd med to hjem og helt ny livssituasjon man skal venne seg til er dramatisk, kan dere bytte en annen dag enn akkurat når denne aktiviteten er?

Skrevet

Hvorfor må hun absolutt bytte bolig den travle dagen hun skal kose seg på aktiviteten?

Anonymkode: 69814...8f8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...