Gå til innhold

Når man skal male vegger som er mørk blå, eller mørk gul, og man skal male dem lyse - hva må man gjøre først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man må vel ha en slags hvit en først? Før man maler med den fargen man skal ha?

Og når det er både trepanel og vanlige vegger, kan man bruke samme type maling og utstyr?

Anonymkode: 98a55...97c

Skrevet

Du bør grunne veggene først. Rådfør deg en plass som selger maling for å få rette typen grunning til dine vegger.

Skrevet

Kan være at du bør bruke kvist- og sperregrunning på trepanelet. Kommer an på treverket. Det er ofte billigere å grunne mørke farger først, for så å male med en dyr lys maling etterpå. Da får du helt jevnt resultat, og du slipper tre strøk maling til 600kr pr treliters spann. 

Skrevet
Sirah skrev (2 minutter siden):

Du bør grunne veggene først. Rådfør deg en plass som selger maling for å få rette typen grunning til dine vegger.

Ja, jeg skal det etterhvert, men tenkte jeg skulle prøve å finne ut litt på egenhånd først. Jeg hadde en svært merkelig og ubehagelig opplevelse sist jeg skulle kjøpe maling. Da skulle jeg male et lite rom fra hvitt til rosa, og den mannen som skulle "hjelpe" meg bare mobbet meg.. Jeg tror det var en form for flørting, men han bommet stygt. Han mente jeg ikke kunne klare det alene iom at jeg var kvinne, han sa så mye rart og merkelig. Han skulle også ha meg til å kjøpe 10 liter. Jeg rygget ut derfra og fikk min far til å kjøpe det jeg trengte. Det holdt med 3 liter. Jeg har flere kollegaer og venninner som har hatt samme opplevelse med denne mannen, så det var ikke bare jeg som var ømtåelig.. Haha, dette ble langt🙊 Men jeg prøver da å finne ut av ting før jeg evt treffer på en lignende😅🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skal det etterhvert, men tenkte jeg skulle prøve å finne ut litt på egenhånd først. Jeg hadde en svært merkelig og ubehagelig opplevelse sist jeg skulle kjøpe maling. Da skulle jeg male et lite rom fra hvitt til rosa, og den mannen som skulle "hjelpe" meg bare mobbet meg.. Jeg tror det var en form for flørting, men han bommet stygt. Han mente jeg ikke kunne klare det alene iom at jeg var kvinne, han sa så mye rart og merkelig. Han skulle også ha meg til å kjøpe 10 liter. Jeg rygget ut derfra og fikk min far til å kjøpe det jeg trengte. Det holdt med 3 liter. Jeg har flere kollegaer og venninner som har hatt samme opplevelse med denne mannen, så det var ikke bare jeg som var ømtåelig.. Haha, dette ble langt🙊 Men jeg prøver da å finne ut av ting før jeg evt treffer på en lignende😅🤷‍♀️

Huff da har du nok truffet på en idiot 😂 Reis en annen plass neste gang du. Men du bør nok ha grunning tilpasset veggene før du maler i den fargen du ønsker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...