AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #21 Skrevet 27. november 2020 Lawyam skrev (34 minutter siden): Drømmer du om et knust hjerte eller et som blir leget i jakten på kjærligheten? Innerst inne vet du at det ikke er dette du søker/lengter etter. La han forstå at han ikke er det du leter etter - uten dramatiske fakter da - slik at han får valget å miste deg eller å bestemme seg. Hva han bestemmer seg for vil vise om han er en frosk eller en prins. Helt enig med deg. Det er vel egentlig der vi slapp tråden sist for en god del uker siden. Jeg sa nettopp det du sier der til ham, men han svarte ikke direkte hva han ville. Dermed ble han blokkert fullstendig ut av livet mitt, men han fikk til å ta kontakt igjen nylig uten at jeg var særlig responsiv. Det ble ikke noe samtale ut av det. På én side føler jeg egentlig ikke at det er mer å snakke om, vi har jo «avsluttet». Men samtidig virker ikke han helt ferdig. Så det er godt mulig han prøver seg igjen... Men det er i så fall ganske frekt om han det er et ligg han prøver å komme seg inn i varmen igjen for!!! Tror jeg uansett er helt ferdig med han og alt trøbbelet han førte med seg for min del... ❤️ TS Anonymkode: 87c85...a2b
Gjest Lawyam Skrevet 27. november 2020 #22 Skrevet 27. november 2020 Jeg tror ikke han bare er ute etter ligg, mer bekreftelse og uforpliktende opplegg - og det virker ikke som han tenker altfor mye på at han ikke akkurat selger seg altfor godt inn. Han liker deg jo, tiltrekningen et der, men han har jo ikke noe særlig å gi. Dette er hva han kan tilby deg idag. What you see is what you get. Så var det det om det er dette du etterspør. Hvorfor skulle du det, egentlig... Du klarer deg fint, ser jeg!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #23 Skrevet 27. november 2020 Lawyam skrev (39 minutter siden): Jeg tror ikke han bare er ute etter ligg, mer bekreftelse og uforpliktende opplegg - og det virker ikke som han tenker altfor mye på at han ikke akkurat selger seg altfor godt inn. Han liker deg jo, tiltrekningen et der, men han har jo ikke noe særlig å gi. Dette er hva han kan tilby deg idag. What you see is what you get. Så var det det om det er dette du etterspør. Hvorfor skulle du det, egentlig... Du klarer deg fint, ser jeg! Sikkert ikke, men den fyren der kan egentlig forberede seg på at det er over 😅 Bra for meg å kunne reflektere slik, kjenner jeg. Det har gått opp noen lys for meg egentlig! TS Anonymkode: 87c85...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #24 Skrevet 17. februar 2021 Lawyam skrev (På 27.11.2020 den 7.14): Jeg tror ikke han bare er ute etter ligg, mer bekreftelse og uforpliktende opplegg - og det virker ikke som han tenker altfor mye på at han ikke akkurat selger seg altfor godt inn. Han liker deg jo, tiltrekningen et der, men han har jo ikke noe særlig å gi. Dette er hva han kan tilby deg idag. What you see is what you get. Så var det det om det er dette du etterspør. Hvorfor skulle du det, egentlig... Du klarer deg fint, ser jeg! Vel ... Det skjedde at jeg gikk tilbake, faktisk nå nylig. Rundt 2-3 måneder etter jeg skrev dette innlegget, var det faktisk jeg som åpnet opp blokkeringene og kontaktet ham. Jeg visste innerst inne at det ikke var lurt, og jeg visste at jeg hadde kommet SÅ LANGT nå (at jeg var nesten over ham) - men, hodet bare sviktet helt. Etter han fikk tilgang til kontakt med meg ble han veldig "på", ga seg ikke når jeg tok avstand (fordi jeg skjønte hvor det ville ende) og til slutt endte med et tilbakefall, dvs. med at han besøkte meg. Jeg kjente selvfølgelig at jeg har sterkere følelser enn aldri før, til tross for at jeg har holdt avstand frem til nå og ikke sett ham på 6 mnd. Jeg fikk derfor ganske panikk og sa til ham et par dager etter at nå må jeg få vite hvor han står, fordi jeg vil ikke bli såret igjen og havne opp i den samme one sirkelen som sist gang. Han ble overrasket og litt sjokkert, fordi han ikke hadde forventet spørsmålet så direkte, men var til slutt ærlig og sa at han ikke vet hva han vil, han vet ikke om det er bare sex for ham eller ikke, fordi han ikke har tenkt noe særlig på det. Det bør jo være svar nok i seg selv ... uansett hvor glad jeg er i ham og hvor mye jeg liker ham. Jeg har altså fått tilbakefall og det har blitt tungt igjen, og jeg klandrer meg selv ganske så mye. Det jeg lurer på da, er om du har tid og orker å se på det, er om jeg kommer meg videre DENNE gangen, i alle fall? Blir det stor kjærlighetssorg? Jeg tenker at det jeg må nå er å ta avstand på nytt, uansett hvor vondt det gjør. Jeg er redd for å aldri komme meg videre, fordi jeg tror han er tilgjengelig for en "lett" og useriøs relasjon og kanskje vil prøve på det videre. Jeg er kanskje idiot, men jeg er veldig glad i ham, så det gjør utrolig vondt. Jeg vil bare finne en ny som gjengjelder følelsene... Uff. Evig takknemlig om du gidder å se på dette! ❤️ Hvis ikke så er det i alle fall en oppdatering om at det på sett og vis stemte, det du så. Utenom at jeg kontaktet HAM, men han hadde kanskje gjort det om jeg hadde ventet. Anonymkode: 87c85...a2b
Gjest Lawyam Skrevet 17. februar 2021 #25 Skrevet 17. februar 2021 Han hadde gjort det, men ville ikke vært klar så du tapte ikke mye på det. Ser du ikke selv hva som skinner gjennom når du skriver? Frykten din. Frykten for å miste. Spør deg i første omgang hva du er redd for å miste når det gjelder akkurat ham? Hvor hyggelig denne situasjonen er? Hvor pent han behandler deg når han oppfører seg slik? Drømmen om hva som kan bli, frykten at du ikke får oppfylt drømmen med ham? Ser du at dette er en drøm og at det egentlig er blitt et mareritt? Det er ikke noe galt med ham og du har følelser så det er ikke noe galt med deg heller, men slutt å være så redd. Ditt tempo er slik at du drar ham og hans tempo tilsier da at han blir dratt. Å dra er tungt hvis det stritter mot i andre enden og han som blir dratt vil miste balansen. Dere må altså slutte å dra i begge ender av tauet. Jeg ser jeg har sett for mye på Farmen, men det er samme prinsippet. Skal du og han finne hverandre må du slippe og dere må møtes mer som vennskap slik at takten kan holdes og evt bygges derfra. Jeg tror ikke du er før du får avstabilisert følelsene dine og kjenner at du ikke MÅ ha ham. Dere må dermed ha timeout og se an om dere kan slappe av sammen senere og evt bygge det opp derfra.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #26 Skrevet 17. februar 2021 Lawyam skrev (29 minutter siden): Han hadde gjort det, men ville ikke vært klar så du tapte ikke mye på det. Ser du ikke selv hva som skinner gjennom når du skriver? Frykten din. Frykten for å miste. Spør deg i første omgang hva du er redd for å miste når det gjelder akkurat ham? Hvor hyggelig denne situasjonen er? Hvor pent han behandler deg når han oppfører seg slik? Drømmen om hva som kan bli, frykten at du ikke får oppfylt drømmen med ham? Ser du at dette er en drøm og at det egentlig er blitt et mareritt? Det er ikke noe galt med ham og du har følelser så det er ikke noe galt med deg heller, men slutt å være så redd. Ditt tempo er slik at du drar ham og hans tempo tilsier da at han blir dratt. Å dra er tungt hvis det stritter mot i andre enden og han som blir dratt vil miste balansen. Dere må altså slutte å dra i begge ender av tauet. Jeg ser jeg har sett for mye på Farmen, men det er samme prinsippet. Skal du og han finne hverandre må du slippe og dere må møtes mer som vennskap slik at takten kan holdes og evt bygges derfra. Jeg tror ikke du er før du får avstabilisert følelsene dine og kjenner at du ikke MÅ ha ham. Dere må dermed ha timeout og se an om dere kan slappe av sammen senere og evt bygge det opp derfra. Tusen takk for innsikten. Du har gode poeng. Ja, jeg er redd for å miste han, og ærlig snakket så er det ikke fordi han behandler meg så fantastisk bra (det har han ikke gjort hittil ...), mer fordi han er en jeg har utviklet ganske sterke følelser for som jeg ikke blir kvitt, til min store irritasjon. Ikke forstår jeg hvorfor heller. Og det er følelser jeg ikke har kjent på lenge. Det ER en slags drøm som har blitt mareritt ja. Jeg er redd fordi jeg ikke vil være i en slags merkelig relasjon der én har følelser (meg), mens den andre (kanskje ham, da ...) "utnytter" det og ikke kan føle det samme. Det har alltid vært vanskelig å forholde seg til ham, synes jeg, og noe av det der er grunnen. Jeg ser hva du mener, at jeg prøver å dra ham dit jeg vil, i alle fall litt. Men jeg vil liksom være klar på hvor jeg står. Han gir meg liksom en følelse av "alt eller ingenting", at jeg må få frem at det er noe seriøst jeg vil ha eller ingenting i hele tatt. Utrolig vanskelig. Ærlig talt er jeg livredd for å aldri komme meg videre, det er nok mye av skrekken. Jeg har tatt en time-out for min del, for jeg har ikke prøvd å kontakte ham eller sagt ett ord på dagevis. Igjen står jeg liksom med valget: Å gå (og håpe på å komme meg videre) eller å vente og "pines". Det skal ikke være lett 🤧 Anonymkode: c5f63...916
Gjest Lawyam Skrevet 17. februar 2021 #27 Skrevet 17. februar 2021 Å gå eller ikke? Du er ikke i forhold til ham, så den avgjørelsen slipper du jo. Forandre han kan du heller ikke, du kan bare forandre på spillereglene. Du vet jo hvor du er i dag. I tåkeland. Kan du ikke bare utforske livet ditt og omgivelsene dine og tørre å ta et skritt utenfor fengselet du sitter i. Det er uansett der du treffer andre og hvor han ferdes. Ta deg en luftetur, et skritt av gangen. Plutselig opplever du noe annet du blir fristet å lukte på, kanskje du møter han igjen og dere ser hverandre i et annet lys og i andre omgivelser og har fått erfaringer nok til å plutselig finne hverandre i en ny setting. Du gjorde ingenting dumt ved å fortelle ham. Du kan ikke gjøre annet enn å bevege deg utav fengselsgården nå uansett. Han vil ikke dit. Du har ikke godt av å være der. Ikke tenk så mye. Rett fokuset på noe du kan gjøre noe med nå. Det er ikke han. Du kan ikke snu deg selv på en dag heller. Du kan imidlertid prøve å gjøre noe annet en stund. Oppleve, titte rundt deg, billedlig og bokstavlig. Du trenger ikke lukke døren for ham ennå, du trenger bare trekke for gardinene, lukke opp vinduene og ta bort skiltet som forteller han og hele verden 'kun adgang for han' og 'jeg kan ikke røre meg i tilfelle han kommer hvis jeg tar meg en runde rundt kvartalet'. Løs litt på snippen. Har du ikke mobil og internett som alle andre? Til han finner deg kan du vel bevege deg litt utenfor døren en tur og få litt frisk luft? Betyr det at du skal gå fra han? Dere er fra hverandre NÅ. Du skal bare ut en tur og kan alltids ta telefonen om han ringer, vel? Er det ikke det alle gjør - tar den - hvis de vil? Hvem vet, kanskje du plutselig ikke gidder å ta den når du opplever å være i en situasjon hvor du føler ringinga er forstyrrende. Da har du funnet noe bedre. Eller du kan kontakte han senere. Hva er du redd for? Det er farligere å være i fengselet. Han er uansett på utsiden av gjerdet. Og står ikke og venter. Han går turer. Du må møte han i andre omgivelser. Alle andre alternativene dine er også utenfor muren. Skjønner du? Det er ikke vanskelig. Du må bare tørre låse deg ut.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #28 Skrevet 17. februar 2021 Er på fjerde året selv..vit du er ikke alene Anonymkode: b8410...ca8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #29 Skrevet 17. februar 2021 Lawyam skrev (32 minutter siden): Å gå eller ikke? Du er ikke i forhold til ham, så den avgjørelsen slipper du jo. Forandre han kan du heller ikke, du kan bare forandre på spillereglene. Du vet jo hvor du er i dag. I tåkeland. Kan du ikke bare utforske livet ditt og omgivelsene dine og tørre å ta et skritt utenfor fengselet du sitter i. Det er uansett der du treffer andre og hvor han ferdes. Ta deg en luftetur, et skritt av gangen. Plutselig opplever du noe annet du blir fristet å lukte på, kanskje du møter han igjen og dere ser hverandre i et annet lys og i andre omgivelser og har fått erfaringer nok til å plutselig finne hverandre i en ny setting. Du gjorde ingenting dumt ved å fortelle ham. Du kan ikke gjøre annet enn å bevege deg utav fengselsgården nå uansett. Han vil ikke dit. Du har ikke godt av å være der. Ikke tenk så mye. Rett fokuset på noe du kan gjøre noe med nå. Det er ikke han. Du kan ikke snu deg selv på en dag heller. Du kan imidlertid prøve å gjøre noe annet en stund. Oppleve, titte rundt deg, billedlig og bokstavlig. Du trenger ikke lukke døren for ham ennå, du trenger bare trekke for gardinene, lukke opp vinduene og ta bort skiltet som forteller han og hele verden 'kun adgang for han' og 'jeg kan ikke røre meg i tilfelle han kommer hvis jeg tar meg en runde rundt kvartalet'. Løs litt på snippen. Har du ikke mobil og internett som alle andre? Til han finner deg kan du vel bevege deg litt utenfor døren en tur og få litt frisk luft? Betyr det at du skal gå fra han? Dere er fra hverandre NÅ. Du skal bare ut en tur og kan alltids ta telefonen om han ringer, vel? Er det ikke det alle gjør - tar den - hvis de vil? Hvem vet, kanskje du plutselig ikke gidder å ta den når du opplever å være i en situasjon hvor du føler ringinga er forstyrrende. Da har du funnet noe bedre. Eller du kan kontakte han senere. Hva er du redd for? Det er farligere å være i fengselet. Han er uansett på utsiden av gjerdet. Og står ikke og venter. Han går turer. Du må møte han i andre omgivelser. Alle andre alternativene dine er også utenfor muren. Skjønner du? Det er ikke vanskelig. Du må bare tørre låse deg ut. Ja, du har rett. Jeg forstår 100 %, tror jeg. Tusen takk. Jeg vil mer ut av boblen og jeg vil nok ha enda mer med andre å gjøre, for jeg tror det er det rette akkurat nå i alle fall. Nei, jeg kan ikke forandre han og hans ønsker eller følelser, så jeg får bare ta det som det er, og gå etter noen andre/være åpen for andre. På en måte er jeg også litt det, spesielt om jeg møter noen jeg kommer til å like mer enn vanlig. Så det er ikke HELT stengt, heldigvis... Jeg kan uansett ikke jage etter ham, så da får jeg vel bare vurdere hva jeg føler for å gjøre om HAN tar kontakt med meg. ❤️ Anonymkode: c5f63...916
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #30 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er på fjerde året selv..vit du er ikke alene Anonymkode: b8410...ca8 Takk. ❤️ Håper du kommer deg ut av det. Anonymkode: c5f63...916
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #31 Skrevet 1. mars 2021 TS her. Tenkte jeg ville oppdatere, spesielt hvis andre i samme situasjon leser dette. Jeg vet det er både vanlig og lett å havne i sånne hekt, men det kan være like hardt som en "avrusning" å komme seg ut av det. Det har skjedd noe siden sist jeg skrev. Oppsummert: Jeg tok avstand, slik jeg skrev til Lawyam, og han fortsatte å være pågående på kontakt. Tok kontakt minst 3-4 ganger uten svar, og til slutt tok jeg telefonen. Kort sagt så kom han med en sjelden "kjærlighetserklæring" og var blant annet sjalu og umoden. Han klarte som vanlig ikke å leve opp til det han påstår å føle, i handling. Jeg gav ham ultimatum: Endre taktikk/atferd umiddelbart, eller gi opp. Som Lawyam skrev (for å oppdatere at du har rett, atter en gang), så er han ikke klar for å være seriøs. Det sa han rett ut, at han klarer det ikke. Han sa rett ut at han tror ikke noe på at jeg holder meg unna ham og dumper ham, iom. at jeg har latt ham "komme og gå". Men nå, nååå tror jeg det har gått inn. Jeg aviste ham kontakt og sa at jeg kommer til å gå videre denne gangen. Jeg har ventet på ham for siste gang. At det er er ingen vits i å ringe, ikke ta kontakt på noe sett og vis. Poenget mitt: Jeg tror det kan være greit å konfrontere og være ærlig om følelsene sine, og samtidig nekte å gi etter og gi av seg selv, hvis man ikke får det samme tilbake. Når man spør ærlig, kan man få ærlige svar. Nekt å være med på berg- og dalbanen. Det kan hjelpe prosessen. Det har vært veldig slitsomt og forferdelig, men når han viste atter en gang - etter en slik samtale - at han bare kan ikke leve opp til hva jeg vil ha ... da kjente jeg at nå er det nok. Jeg orker ikke mer. Det har også vært en god del hjelp i denne tråden. Jeg vet ikke hvordan det ender, men jeg kommer til å holde ord denne gangen! ❤️ Anonymkode: c5f63...916 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #32 Skrevet 13. mars 2021 Hvordan har det gått siden du skrev siste innlegg ts?? er snart 14 dager siden nå. Anonymkode: 18cde...5f1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #33 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan har det gått siden du skrev siste innlegg ts?? er snart 14 dager siden nå. Anonymkode: 18cde...5f1 Vi havnet tilbake til det samme sporet igjen (... ikke overraskende), før jeg nylig presset ham og han sa rett ut at han bare var interessert i noe uforpliktende. Kjipt, men sånn er det. Jeg kuttet all kontakt og jeg vet i meg selv at den dagen han kommer krypende igjen, er jeg over ham. 😁❤️ TS Anonymkode: 7fedb...d81
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #34 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi havnet tilbake til det samme sporet igjen (... ikke overraskende), før jeg nylig presset ham og han sa rett ut at han bare var interessert i noe uforpliktende. Kjipt, men sånn er det. Jeg kuttet all kontakt og jeg vet i meg selv at den dagen han kommer krypende igjen, er jeg over ham. 😁❤️ TS Anonymkode: 7fedb...d81 Huff er slitsomt det der. Kunne du ha holdt på sånn ovenfor en mann du er null interessert i?jeg skjønner ikke hvorfor de holder på sånn? Men i følge en sånn coach på nett er det tre grunner: Egoisme Føle seg attraktiv Få oppmerksomhet Slik sett ingenting og samle på. Hvem vil ha en ego trip av en mann ?? De driter i dine følelser.det er det en må tenke på. finn deg ny date møt nye få inspirasjon. Plutselig treffer du en du liker og da har hektet tapt. Da klarer du å si nei og holde de på avstand. Det er min taktikk . Funker bra. Selv det kommer en mld ut av det blå fra hektet så tenker jeg på de tre grunnene ovenfor og at han nye er 1000 ganger bedre person. lykke til ts☘️ Anonymkode: 18cde...5f1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #35 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff er slitsomt det der. Kunne du ha holdt på sånn ovenfor en mann du er null interessert i?jeg skjønner ikke hvorfor de holder på sånn? Men i følge en sånn coach på nett er det tre grunner: Egoisme Føle seg attraktiv Få oppmerksomhet Slik sett ingenting og samle på. Hvem vil ha en ego trip av en mann ?? De driter i dine følelser.det er det en må tenke på. finn deg ny date møt nye få inspirasjon. Plutselig treffer du en du liker og da har hektet tapt. Da klarer du å si nei og holde de på avstand. Det er min taktikk . Funker bra. Selv det kommer en mld ut av det blå fra hektet så tenker jeg på de tre grunnene ovenfor og at han nye er 1000 ganger bedre person. lykke til ts☘️ Anonymkode: 18cde...5f1 Takk for støtten. Ja, man kan jo lure. Når han sier og av og til viser at han bryr seg om meg, så blir det er jo mange mixed signals som gjør at "hektet" fortsetter for min del. Hvis jeg trekker meg, kommer han etter, og hvis han "har" meg, roer han ned og utvikler ikke ting videre ... sant? Så når jeg konfronterer, så sier han jo at han vil bare ha en slags halvveis greie, uten at det er en seriøs forpliktelse. Samtidig vil han "kontrollere" at jeg ikke har andre og han vil være førstevalget selv, uten at han automatisk gjør meg til sitt førstevalg og førstepri. DET går jo ikke. Så det går nok litt på å få egoet boostet, ja. Jeg tror vi kan konkludere med at det er ingenting verre enn noen som bare vil halvveis ha deg. Det er verre enn å bli dumpet etter et ONS og enn det å gå gjennom et ordentlig forhold med noen og så skilles. Synes jeg, da. I løpet av denne perioden har jeg også dypdukket litt i mine egne intensjoner. Det har jo blitt en jakt som jeg har blitt hektet på, kanskje mer enn ham. Kanskje er det JEG som vil få egoet mitt validert? Kanskje er det JEG som bare vil bli "valgt"? Uten at jeg nødvendigvis hadde fått den gode følelsen og det gode forholdet jeg TROR jeg hadde fått, hvis han hadde sagt ja. Det har vært så grusomt (uff ... dette blir som en dagbok, haha), men samtidig veldig lærerikt. Jeg er så enig med deg. Når man treffer en ny, er hektet tapt, ja. Men samtidig har jeg vært inne i mange sånne onde sirkler med menn nå, så jeg skjønner at det også er noe galt med MEG. Jeg liker jakten og jeg må nok jobbe med noen issues for å unngå og velge dem som bare vil ha meg halvveis. Tusen takk og lykke til du også - TS Anonymkode: c5f63...916
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #36 Skrevet 24. mars 2021 Liten update i min "hekt-dagbok", hvor sykt det enn høres ut 😂 Det er tydeligvis mulig å komme seg over noe så drygt, til syvende og sist ... For nå jeg føler ingenting mer for denne fyren her. Og det er det beste som har skjedd meg på lenge! Det er ikke løgn liksom: I'm done! Håper det er for alltid, men det skal godt gjøres noe annet. TS Anonymkode: c5f63...916 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå