AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Flere som har en eller flere venner eller bekjente som er dårlige til å svare på meldinger? Jeg har en venn som jeg sender meldinger til av og til, men hun svarer ikke... Hun er hyggelig når vi møtes i virkeligheten, men jeg begynner å bli litt lei av at hun ikke svarer... Hun sier at jeg alltid kan sende meldinger til henne, men hvorfor skal jeg gidde å gjøre det når jeg ikke får noe svar? Jeg er redd for at det er meg det er noe galt med... Anonymkode: 754b3...0fe 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Jeg har en venninne som er utrolig dårlig til det, ja, og det er kjempeirriterende. Spesielt siden hun er mye hjemme, og skal ha tid til å svare. En ting er at det kan ta tid å svare. Jeg kan bruke noen timer på det, om jeg får en melding mens jeg står midt i noe med ungene. Da kan jeg selvsagt ikke svare med en gang, og det hender det tar meg flere timer å huske på at jeg skal svare. Men om man ikke svarer i det hele tatt, og det er ofte, er det dårlig. Med mindre du driver og spammer, og sender veldig mange meldinger, og av typen "skjer'a?".. Det er sånt jeg synes er irriterende, og ikke liker å få, og jeg har hatt en kamerat jeg måtte si fra til flere ganger at vær så snill å tone ned meldingene, jeg orker ikke sende meldinger hver eneste dag.. Anonymkode: 8411b...bee 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Jeg svarer sjeldent på meldinger, og tar aldri telefonen! Ikke fordi jeg ikke vil snakke med personen som kontakter meg, men pga psyken. Men kan være hyggelig å snakke med folk når jeg møter dem. Men jeg takler ikke å gjøre det gjennom telefonen. Men jeg syns d er fint å få meldinger fra familie og vennine (har bare ei vennine nettopp fordi jeg ikke svarer, men hun er heldigvis likedan). Så det er sikkert ikke noe med deg, kanskje personen rett å slett ikke takler det. Du kan jo spørre neste gang dere møter hverandre hvorfor hen ikke svarer. Jeg syns det er greit å si at jeg ikke takler det. Anonymkode: 4b673...496 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 De fleste som er slik glemmer det faktisk. Sier de selv. Selv om jeg ikke fatter at det er mulig. Ei av de sier at det er fordi hun får så mange jobbrelaterte meldinger også og da havner meldinga mi langt ned og hun glemmer den.. Jeg tenker at da må man gjøre noe med det og sette av 5 minutter (når man er på do f.eks?!?) til å se om det er noe man ikke har svart på... Tror det handler om prioriteringer.. Hvis det hadde vært viktig for henne så hadde hun laget seg en rutine for å huske. Jeg fatter ikke hvordan man kan glemme helt at noen har sendt melding heller jeg da.. Og om jeg glemmer det så kommer jeg jo på det igjen.. /går gjennom telefonen for å se om det er noe jeg ikke har svart på.. Regner med hun har et slikt system for regninger, liksom.. Satan jeg blir irritert på slike!! Anonymkode: 4eea2...daf 5
OPIgirl Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Det irriterer vettet av meg også. Tenker dere som ikke svarer på meldinger hvordan det er å bli ignorert? Ingen god følelse akkurat. 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 det kommer jo litt an på. jeg måtte slutte å svare en som «spammet» meg gjennom hele dagen. for å få litt fred. samtidig har jeg en venn som jeg ringer eller mld ca hver 6.uke. tar aldri tlf, og svarer på ca halvparten. vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder🙈vi er jo egentlig ganske nære, men det stikker jo å bli ignorert så mye😔 Anonymkode: c8580...d11
Gjest Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere som har en eller flere venner eller bekjente som er dårlige til å svare på meldinger? Jeg har en venn som jeg sender meldinger til av og til, men hun svarer ikke... Hun er hyggelig når vi møtes i virkeligheten, men jeg begynner å bli litt lei av at hun ikke svarer... Hun sier at jeg alltid kan sende meldinger til henne, men hvorfor skal jeg gidde å gjøre det når jeg ikke får noe svar? Jeg er redd for at det er meg det er noe galt med... Anonymkode: 754b3...0fe Jeg anses som dårlig til det, men det handler rett og slett om at jeg er opptatt. Jeg har ting jeg skal få gjort gjennom dagen. De fleste SMS er uviktige ting.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en venninne som er utrolig dårlig til det, ja, og det er kjempeirriterende. Spesielt siden hun er mye hjemme, og skal ha tid til å svare. Anonymkode: 8411b...bee Det er du som vurderer om andre har tid til å svare deg? Herregud skjerp deg, innlegget ditt er jo helt på trynet. Du får svar når du FÅR svar, eller ikke. Det er en uting at folk skal være tilgjengelige heletiden, en sykdom. Er bare sunt å ikke svare eller bruke tid på skjermen sin. Før klarte vi oss fint uten mobiltlf, det gjør vi i dag også. Anonymkode: d7af7...d5f 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er du som vurderer om andre har tid til å svare deg? Herregud skjerp deg, innlegget ditt er jo helt på trynet. Du får svar når du FÅR svar, eller ikke. Det er en uting at folk skal være tilgjengelige heletiden, en sykdom. Er bare sunt å ikke svare eller bruke tid på skjermen sin. Før klarte vi oss fint uten mobiltlf, det gjør vi i dag også. Anonymkode: d7af7...d5f Vel, ja, når hun klager på at hun bare går hjemme og kjeder seg, og bruker mye tid på mobilspill, så har hun tid til å svare på melding også, ja Jeg krever ikke at noen skal være tilgjengelig hele tiden, noe som også kommer klart frem av innlegget mitt, om du faktisk gidder å lese fremfor å dikte fritt selv. Men å bare la være å svare, i det hele tatt, ER utrolig uhøflig. Spesielt siden HUN sender meg meldinger også, og da tydelig forventer et svar på det. Venner svarer man. Om man ikke gidder svare venner, i det hele tatt, så er man en rævva venn. Anonymkode: 8411b...bee 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vel, ja, når hun klager på at hun bare går hjemme og kjeder seg, og bruker mye tid på mobilspill, så har hun tid til å svare på melding også, ja Jeg krever ikke at noen skal være tilgjengelig hele tiden, noe som også kommer klart frem av innlegget mitt, om du faktisk gidder å lese fremfor å dikte fritt selv. Men å bare la være å svare, i det hele tatt, ER utrolig uhøflig. Spesielt siden HUN sender meg meldinger også, og da tydelig forventer et svar på det. Venner svarer man. Om man ikke gidder svare venner, i det hele tatt, så er man en rævva venn. Anonymkode: 8411b...bee Er du 12år gammel? Finn deg noen andre kan plage og trykke ned, dere er ikke venner. Anonymkode: d7af7...d5f 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flere som har en eller flere venner eller bekjente som er dårlige til å svare på meldinger? Jeg har en venn som jeg sender meldinger til av og til, men hun svarer ikke... Hun er hyggelig når vi møtes i virkeligheten, men jeg begynner å bli litt lei av at hun ikke svarer... Hun sier at jeg alltid kan sende meldinger til henne, men hvorfor skal jeg gidde å gjøre det når jeg ikke får noe svar? Jeg er redd for at det er meg det er noe galt med... Anonymkode: 754b3...0fe Direkte spørsmål får fort svar. Blir det mange meldinger lar jeg være å svare på en del av dem fordi noen mennesker tror at man sitter med mobilen i hånda klar til smalltalk på meldinger til enhver tid, men sånn er ikke jeg. Meldinger er fint til nyttige beskjeder, resten kan man ringes eller møtes for. Syntes tilstedeværende mennesker er viktigere enn meldinger. Da får meldinger vente. Og ting med punktum eller utropstegn bak trenger ikke svar for det er opplysning. Spørsmålstegn indikerer at svar ønskes. Noen har sagt: hvorfor svarte du ikke? Men... det var ingen spørsmål,kun en opplysning. Kunne jo sendt et "aha", " jasså" eller "hmm". Men er det nødvendig? Anonymkode: 4b787...c5b 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Direkte spørsmål får fort svar. Blir det mange meldinger lar jeg være å svare på en del av dem fordi noen mennesker tror at man sitter med mobilen i hånda klar til smalltalk på meldinger til enhver tid, men sånn er ikke jeg. Meldinger er fint til nyttige beskjeder, resten kan man ringes eller møtes for. Syntes tilstedeværende mennesker er viktigere enn meldinger. Da får meldinger vente. Og ting med punktum eller utropstegn bak trenger ikke svar for det er opplysning. Spørsmålstegn indikerer at svar ønskes. Noen har sagt: hvorfor svarte du ikke? Men... det var ingen spørsmål,kun en opplysning. Kunne jo sendt et "aha", " jasså" eller "hmm". Men er det nødvendig? Anonymkode: 4b787...c5b Er en uting at man skal svare folk på en skjerm heletiden, de fleste SMS er bare tullprat. Ting man ikke trenger å svare på. Det meste som sendes av de "unge" er bare tull. Anonymkode: d7af7...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #13 Skrevet 25. november 2020 Jeg er slik. Jeg ser meldingen også tenker jeg at jeg skal svare senere, når «senere» kommer så føler jeg ofte at det er for sent å svare med mindre det er noe som trengs å svare på. Ja, jeg sliter med depresjon og da er menneskelig kontakt noe jeg prøver å unngå så mye som mulig. Når mobilen min ringer svarer jeg kun om det er mamma eller mannen min, resten er det en 50/50 sjanse om jeg orker å svare. Det er ikke hyggelig, men slik er det. Anonymkode: ab760...1e4 2
GammelKaktus Skrevet 25. november 2020 #14 Skrevet 25. november 2020 Hvis folk vil ha svar med en gang så må de nesten ringe da er de garantert at de får svar, meldinger er ikke noe som blir prioritert, og det vet de fleste jeg er med så de ringer om det er no viktig. Svarer jo selvsagt på meldinger og men av og til går det i glemmeboken, får jeg en melding og er i prat med noen så prioriterer jeg de jeg har foran meg og da kan meldinger raskt gå i glemmeboken. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #15 Skrevet 25. november 2020 On 11/24/2020 at 10:22 AM, AnonymBruker said: Flere som har en eller flere venner eller bekjente som er dårlige til å svare på meldinger? Jeg har en venn som jeg sender meldinger til av og til, men hun svarer ikke... Hun er hyggelig når vi møtes i virkeligheten, men jeg begynner å bli litt lei av at hun ikke svarer... Hun sier at jeg alltid kan sende meldinger til henne, men hvorfor skal jeg gidde å gjøre det når jeg ikke får noe svar? Jeg er redd for at det er meg det er noe galt med... Anonymkode: 754b3...0fe Nei, egentlig ikke, men jeg er en av dem som sliter veldig med å svare på meldinger. Det bunner i psykiatri, at jeg blir redd og får for meg det som nok må beskrives som vrangforestillinger. "I virkeligheten" oppleves jeg nok som en hyggelig og imøtekommende person, men når det kommer til kontakt via telefon eller meldinger så går det ofte i ball for meg. Anonymkode: ec789...708
Gjest ti10 Skrevet 25. november 2020 #16 Skrevet 25. november 2020 Har du spurt henne? Jeg irriterer meg også over folk som ikke svarer på meldinger, men det er klart at alle kan glemme. Og det er noe med at av og til er det en god grunn til at man ikke svarer. For eksempel hvis folk sender veldig mange meldinger, da kan jeg godt finne på å overse meldingene til slutt. Og hvis de maser og maser om det samme uten å ta hensyn til svarene mine, da får jeg nok til slutt. Og så er det noen skriver veeeldig lange meldinger, selv om de bare skal gi en kort beskjed. Da utsetter jeg å svare til jeg orker/har tid til å skrive et helt brev tilbake. Mulig folk irriterer seg over at jeg venter med å svare, men hvis man bare skal spørre kort om noe, gi en beskjed eller avtale et møte, trenger man ikke akkurat å gi et utførlig referat av hva man har gjort den siste måneden samtidig. OG spørre om hva jeg har gjort. Sikkert godt ment, men det må da finnes grenser for å være høflig ...
MiniMjau Skrevet 25. november 2020 #17 Skrevet 25. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 10.53): De fleste som er slik glemmer det faktisk. Sier de selv. Selv om jeg ikke fatter at det er mulig. Ei av de sier at det er fordi hun får så mange jobbrelaterte meldinger også og da havner meldinga mi langt ned og hun glemmer den.. Jeg tenker at da må man gjøre noe med det og sette av 5 minutter (når man er på do f.eks?!?) til å se om det er noe man ikke har svart på... Tror det handler om prioriteringer.. Hvis det hadde vært viktig for henne så hadde hun laget seg en rutine for å huske. Jeg fatter ikke hvordan man kan glemme helt at noen har sendt melding heller jeg da.. Og om jeg glemmer det så kommer jeg jo på det igjen.. /går gjennom telefonen for å se om det er noe jeg ikke har svart på.. Regner med hun har et slikt system for regninger, liksom.. Satan jeg blir irritert på slike!! Anonymkode: 4eea2...daf Jeg har laget meg selv en regel. Jeg åpner aldri en melding, med mindre jeg har som INTENSJON å gjøre noe med den. Altså, jeg må ha satt av tid til å svare, de gangene jeg åpner en melding. (Dette er et ledd i å gjøre livet mitt mindre stressende og leve med mer mindfullness...men det er en annen side av saken). På denne måten unngår jeg å åpne en melding med ene hånda , og kle på unga med andre... for så å ikke ha tid til å svare der og da, og at den dermed går i glemmeboka. Så er jeg mer til stede i det jeg faktisk holder på med, når jeg ikke lar meg avbryte av at jeg må lese og svare på meldinger. Jeg har ikke varsel på telefonen min på snap/Facebookmeldinher, for dette er mindre viktige meldinger jeg kan se på/svare når jeg selv velger. Sms har jeg varsel på, men jeg sveiper de feks bort, til jeg har anledning til å svare. Jeg svarer som regel i løpet av dagen da. Mine nærmeste vet om dette. Privat Epost går jeg gjennom en gang i uka, et tidspunkt jeg har satt av tid til det. Da svarer jeg/sletter/betaler/rydder opp, sånn at jeg har null-innboks. Endret 4. desember 2020 av MiniMjau 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #18 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 10.22): Flere som har en eller flere venner eller bekjente som er dårlige til å svare på meldinger? Jeg har en venn som jeg sender meldinger til av og til, men hun svarer ikke... Hun er hyggelig når vi møtes i virkeligheten, men jeg begynner å bli litt lei av at hun ikke svarer... Hun sier at jeg alltid kan sende meldinger til henne, men hvorfor skal jeg gidde å gjøre det når jeg ikke får noe svar? Jeg er redd for at det er meg det er noe galt med... Anonymkode: 754b3...0fe hvorfor kan du ikke bare spørre henne, hvorfor hun aldri svarer da? Anonymkode: 59113...999
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 10.22): Flere som har en eller flere venner eller bekjente som er dårlige til å svare på meldinger? Jeg har en venn som jeg sender meldinger til av og til, men hun svarer ikke... Hun er hyggelig når vi møtes i virkeligheten, men jeg begynner å bli litt lei av at hun ikke svarer... Hun sier at jeg alltid kan sende meldinger til henne, men hvorfor skal jeg gidde å gjøre det når jeg ikke får noe svar? Jeg er redd for at det er meg det er noe galt med... Anonymkode: 754b3...0fe Fordi ikke alle gidder å sitte å skrive. Jeg har en vennine som sender meg snapp HELE DAGEN. Har sakt at jeg ikke orke å svare på alt. Jeg får dårlig samvittighet, men jeg orke virkelig ikke svare på alt. Har noen få jeg kan skrive lange meldinger med der vi får i dybden på. Men er jo ikke hver gang man orker det. Du får nå bare spørre henne rett ut, om du kaller henne en venn så ser jeg ikke problemet med å snakke med henne om det om det plager deg. Om du ikke kan det, så er det vell ikke en så nær venn. Og ærlig talt, for min del så er d samme med jenter som med gutter. Man svarer jo oftes de man liker. Kan jo bare være hun er hyggelig for å være høffelig, men kanskje ikke ser på deg som en venn i den forstand som du gjør. Man kan og må ikke like alle. Men man burde vise høflighet ovenfor alle man møter. Uannsett. Anonymkode: 198c6...6c1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 10.26): Jeg har en venninne som er utrolig dårlig til det, ja, og det er kjempeirriterende. Spesielt siden hun er mye hjemme, og skal ha tid til å svare. En ting er at det kan ta tid å svare. Jeg kan bruke noen timer på det, om jeg får en melding mens jeg står midt i noe med ungene. Da kan jeg selvsagt ikke svare med en gang, og det hender det tar meg flere timer å huske på at jeg skal svare. Men om man ikke svarer i det hele tatt, og det er ofte, er det dårlig. Med mindre du driver og spammer, og sender veldig mange meldinger, og av typen "skjer'a?".. Det er sånt jeg synes er irriterende, og ikke liker å få, og jeg har hatt en kamerat jeg måtte si fra til flere ganger at vær så snill å tone ned meldingene, jeg orker ikke sende meldinger hver eneste dag.. Anonymkode: 8411b...bee Kan jo ikke si det er dårlig gjort. 😂 Det er nå bare sånn noen er. Eller så anser hun henne ikke som en venn og bare ikke orker. Gidder ikke svare alle bare for å være snill. Gjorde det før selv, men fy fan så lei man blir. Man må jo ta et hint. Har et par stykk som ikke gjør det. Og det er for meg helt fjernt. Hvorfor gidder noen å skrive å snappe til meg om jeg ikke svarer? Og mange får mye, og da blir man bare lei. Man glemmer og man orker ikke rett og slett. Anonymkode: 198c6...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå