Gå til innhold

Hva menes med at grøt er tilsatt melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet her får MME og har begynt med grøt. Vi blander grøten med vann. Ser det er melkepulver i grøten, regnes det som en del av den totale melken barnet får ila dagen? Eller er det bare hvis man lager grøten på MME?

Anonymkode: 80779...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med hs tidligere denne mnd om hvor mye mme barnet mitt burde ha mtp alder. Hun sa at barnet skulle ha x ml mme, og her var vannmengden i grøten inkludert. Så om jeg bruker 100 ml vann i grøten, går det inn i totalmengden mme i døgnet. Hvorfor det er slik kan jeg ikke svare deg på...

Anonymkode: be29e...93d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg snakket med hs tidligere denne mnd om hvor mye mme barnet mitt burde ha mtp alder. Hun sa at barnet skulle ha x ml mme, og her var vannmengden i grøten inkludert. Så om jeg bruker 100 ml vann i grøten, går det inn i totalmengden mme i døgnet. Hvorfor det er slik kan jeg ikke svare deg på...

Ja det var dette jeg lurte på, for jeg har gitt den anbefalte mengden MME utenom grøten 🙈

Anonymkode: 80779...7f7

Skrevet

Ja, melkebasert grøt teller. 

Hvor mye mme de skal ha er jo VELDIG variabelt, så ikke heng deg så veldig opp i det. Følg babyens behov. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje pga tilsatt D-vitamin i grøt og mme,  slik at det ikke skal bli for mye vit D totalt? (Bare synser altså 🙂 )

Anonymkode: d7fbb...7aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...