AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Har barn på 15 år. En gutt i klassen har plaget han, og i går kom han bak sønnen min mens han satt på en stol og slo han i bakhodet flere ganger.. min mann ringte rektor og jeg tror jeg aldri har hørt mannen min så sint i hele mitt liv. «barn er barn» men en 15 åring på 1.90 høy og 90 kg er like sterk som en voksen, og slå en medelev i hodet er ikke noe en feier under teppe. har gitt rektor klar beskjed om at hvis dette skjer igjen blir det politi anmeldelse. måtte bare få det ut... Anonymkode: 41330...c41 6
Kenelz Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Hvorfor vente med politianmeldelse? Om rektoren ikke tar det seriøst nå så vil hen ikke gjøre det senere heller. «Kapittel 9A i Opplæringsloven gjør det straffbart for en skole å ikke handle når de oppdager eller får mistanke om mobbing. Dersom du er misfornøyd med måten skolen behandler saken på, gir loven deg rett til å klage saken inn for kommunen og Fylkesmannen, og å anmelde skolen til politiet.» 13
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Kenelz skrev (25 minutter siden): Hvorfor vente med politianmeldelse? Om rektoren ikke tar det seriøst nå så vil hen ikke gjøre det senere heller. «Kapittel 9A i Opplæringsloven gjør det straffbart for en skole å ikke handle når de oppdager eller får mistanke om mobbing. Dersom du er misfornøyd med måten skolen behandler saken på, gir loven deg rett til å klage saken inn for kommunen og Fylkesmannen, og å anmelde skolen til politiet.» Ja, men i morgen skal rektor ta tak i denne gutten. Og mannen min har gitt klar beskjed om at han rektor skal ringe han så snart han har ordnet opp i morgen. Så skolen må få en sjans til å ordne opp. Engangs episode med vår sønn, men denne gutten har slått andre elever også. jeg er så forbanna at jeg kunne ha klikket!!! Sendte en sms til mor om hendelsen og at vi forventer hun tar tak i sønnen sin. lærere MÅ være tett på elever med sinneproblemer og som ikke klarer å håndtere følelsene sine. Ja, det er synd på gutten, og nei han har det ikke så lett.. men det er faen meg synd i min sønn også som blir slått på skolen.. ingen unnskyldning til å slå andre fordi han ikke har det så greit.. Anonymkode: 41330...c41 7
Hr. Aktiv Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Sinne løser ingenting i slike saker. Vær tydelig og saklig. Gi beskjed om at dette må få høyeste prioritet da det er vold involvert. 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Hr. Aktiv skrev (15 minutter siden): Sinne løser ingenting i slike saker. Vær tydelig og saklig. Gi beskjed om at dette må få høyeste prioritet da det er vold involvert. Nei, sinne løser ingenting.. men nå har jeg gått hele livet og smilt og tatt imot.. godtatt, og møtt urettferdighet og dritt med et smil, og vært den fornuftige som skal løse alt på en skikkelig måte. Kjenner jeg er lei og har fått så nok! alle andre bjeffer når de er sinte og er usaklige.. kjenner det flyter over her, og nå har jeg ikke lyst å være hyggelig! jeg har fått nok Anonymkode: 41330...c41 5 1
Hr. Aktiv Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, sinne løser ingenting.. men nå har jeg gått hele livet og smilt og tatt imot.. godtatt, og møtt urettferdighet og dritt med et smil, og vært den fornuftige som skal løse alt på en skikkelig måte. Kjenner jeg er lei og har fått så nok! alle andre bjeffer når de er sinte og er usaklige.. kjenner det flyter over her, og nå har jeg ikke lyst å være hyggelig! jeg har fått nok Anonymkode: 41330...c41 Ja det skjønner jeg. Selv bruker jeg ikke sinne, men vanlig og bestemt stemme når jeg forteller om hvordan ting nå blir fremover. Så sier jeg fra om at hvis ting ikke blir etterfulgt så kommer det en rekke negative konsekvenser. Selv om man bruker vanlig stemme blir dette særs ubehagelig å høre på av den part som ikke tar tak.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Hr. Aktiv skrev (57 minutter siden): Ja det skjønner jeg. Selv bruker jeg ikke sinne, men vanlig og bestemt stemme når jeg forteller om hvordan ting nå blir fremover. Så sier jeg fra om at hvis ting ikke blir etterfulgt så kommer det en rekke negative konsekvenser. Selv om man bruker vanlig stemme blir dette særs ubehagelig å høre på av den part som ikke tar tak. Det er det jeg gjør også. Jeg føler på sinne, men jeg buser det ikke ut. Men inni meg koker det. Anonymkode: 41330...c41
n_97 Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Anmeld. Både så sønnen din ser at dere tar det på alvor og den andre gutten får en lærepenge
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Hvorfor så sint på rektor? Anonymkode: ecdce...737 3
Vegglampe Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor så sint på rektor? Anonymkode: ecdce...737 Fordi rektor har øverste ansvar.
Carrot Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 Trekk pustern nå, er det slik at denne gutten som slår har en situasjon som er kjent for dere som foreldre siden du skriver "ja det er synd på... men det er synd på min sønn også"? I så fall, dersom dette skjedde EN gang for din sønn, hvor kommer raseriet du gir utrykk for fra? Hva la du i "sendte melding til mor og forventer" - dersom barnet har en utfordring, tror du ikke mor har mye å ta tak i fra før om ikke du skal legge dine forventninger på toppen hvis du skrev det i den tonen? Hadde vært finere å si "jeg ville bare informere deg om eepisoden på skoolen i dag som våre sønner var del i der din sønn slo min, og jeg håper vi kan finne en løsning sammen" liksom.. ?? 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 Carrot skrev (2 minutter siden): Trekk pustern nå, er det slik at denne gutten som slår har en situasjon som er kjent for dere som foreldre siden du skriver "ja det er synd på... men det er synd på min sønn også"? I så fall, dersom dette skjedde EN gang for din sønn, hvor kommer raseriet du gir utrykk for fra? Hva la du i "sendte melding til mor og forventer" - dersom barnet har en utfordring, tror du ikke mor har mye å ta tak i fra før om ikke du skal legge dine forventninger på toppen hvis du skrev det i den tonen? Hadde vært finere å si "jeg ville bare informere deg om eepisoden på skoolen i dag som våre sønner var del i der din sønn slo min, og jeg håper vi kan finne en løsning sammen" liksom.. ?? Hva slags løsning skal TS sin sønn være med på å finne da? Hvordan han skal unngå å bli slått?? Ansvaret ligger hos den som slo. Om det så skjer en gang, så er det alvorlig å bli slått i hodet flere ganger av en person med styrken til en voksen mann. Det kan i verste fall være helseskadelig også. Jeg hadde blitt helt rasende selv. Uavhengig av utfordringer så er det ikke greit å slå andre uprovosert. Det skal man aldri akseptere. Anonymkode: bec5d...07f 3
Carrot Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva slags løsning skal TS sin sønn være med på å finne da? Hvordan han skal unngå å bli slått?? Ansvaret ligger hos den som slo. Om det så skjer en gang, så er det alvorlig å bli slått i hodet flere ganger av en person med styrken til en voksen mann. Det kan i verste fall være helseskadelig også. Jeg hadde blitt helt rasende selv. Uavhengig av utfordringer så er det ikke greit å slå andre uprovosert. Det skal man aldri akseptere. Anonymkode: bec5d...07f Joda, ansvaret for slåingen men om det er slik at denne gutten har opplevd noe i forkant sier ikke mor noe om, ei heller om det kan være at gutten har problemer med å regulere sinne eller andre følelser og hennes sønn var "i veien" osv osv osv -denne saken er lei, men vi har for lite informasjon til å ta noe standpunkt som går i en eller en annen retning, bortsett fra at man selvsagt skal informere skolen, lærer burde alt ha informert rektor osv osv om at en episode har funnet sted, og egentlig burde kanskje skolen informert TS og mannen før sønnen kom hjem ideelt sett.. Men poenget er at det hjelper lite å fly opp i raseri over noe som kanskje er utløst nettopp pga raseri.. 1
Pipaluk Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 jeg forstår at saken er frustrerende. Jeg vil likevel advare deg mot å kontakte guttens foreldre. Det kan bli vanskelig hvis det samtidig blir en politianmeldelse. Så fokuser på saken, hold foreldrene til gutten unna (foreløpig).
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 Enkelte lærere (og rektor) er dessverre alt for tafatte og tiltaksløse ovenfor mobbing eller vold blant deres studenter. Som elev opplevde jeg faktisk at en elev kunne stå midt i klasserommet og slå andre elever som hardt de kunne gjentatte ganger. Men læreren bare satt der, og for eksempel glodde ut av vinduet, og lot som hun kunne verken se eller høre noe som helst. Lat som ingenting skjer, så slipper man å faktisk gjøre noe som helst for å hindre at denne dritten foregår. Anonymkode: 521c4...a20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå