Gå til innhold

Pleier dere å følge med på eksens Sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kommet ut av et forhold og jeg føler jeg oppdaterer hans sosiale medier hyppig og trutt (vi er ikke venner der til og med) føler jeg nesten gjør meg selv gal på det. Bruddet er fortsat så vondt og da jeg så for meg et liv sammen med denne mannen. Jeg føler han var mitt eneste håp på kjærlighet (selvom jeg er i midten av tyveårene).

føler jeg gruer meg sånn til at han skal begynne å følge noen nye- havne i forhold med en ny osv. Sitter med en kjempe angst, som blir stadig beroliget når jeg IKKE ser det, men så går det litt tid igjen før jeg oppdaterer på nytt, jevnt og trutt.  Føler nesten jeg gjør meg selv syk på dette. Men jeg har fortsatt følelser for han

Anonymkode: 5a6e0...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Slett og blokk. 

• Liker 3
Skrevet

Du gjør det verre for deg selv med snikingen din. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, nei og atter nei. On my block list

Anonymkode: 56466...f11

Skrevet

Eksene min er så kjedelige på SoMe så hadde ikke fått noe ut av å følge dem der. De er ikke aktive der. 

Anonymkode: 0dd18...59b

Skrevet

Ikke la livet ditt falle i grus pga en mann, det er så mange flere der ute som til og med kan gjøre deg mye lykkeligere. Kom deg videre, flørt og nyt oppmerksomheten fra andre og ikke tenk på eksen. Vi mennesker kan klare å elske flere enn en, men det krever at man legger det gamle bak seg, og det er kun opp til deg å gjøre. Husk at eksen din bare er et menneske, livet ditt var fint før du traff han og vil bli fullkomment etter også. 

Anonymkode: 0dd18...59b

Skrevet

Jeg har kun fulgt de når jeg har vært ferdig med bruddet og ønsket dem lykke til videre. Da gir jeg en like når jeg får innholdet deres i feeden min (hvis jeg synes det er verdt en like).

Jeg er glad for at sosiale medier ikke var så stort den siste gangen jeg var i et brudd jeg ikke ønsket å være i, jeg hadde nok også torturert meg selv med å følge med den gangen. Du må dessverre bruke viljen din, lov deg selv at du ikke skal gå inn. Du må bestemme deg for å være god med deg selv. Følg heller andre du synes er søt, og tillatt deg å dagdrømme litt om dem. 

Anonymkode: 520f0...7c2

Skrevet

Delete and block. Sårt i begynnelsen - men deilig når du er kommet over bruddet og du slipper å se noe.

Anonymkode: c40da...320

Skrevet (endret)

Du må inngå en avtale med deg selv her, for dette er ikke bra for deg. Avtal helst med deg selv at du ikke skal sjekke. Hvis du ikke greier det, avtal med deg selv at du kun skal sjekke til bestemte tidspunkt. 

Dette er en utrolig stressfaktor og du må ta tilbake kontrollen.

Jeg gjorde det samme et sted der en jeg hadde (har) et tilnærmet hekt på var veldig aktiv. Ble voldsomt stresset av det. Til slutt tok jeg en vurdering på hvor viktig akkurat det mediet var for meg. Fant ut at det var litt viktig, men ikke veldig. Så jeg slettet appen fra telefonen min, sjekker ham aldri direkte og ettersom han har en tendens til å dukke opp i feeden min så er jeg langt sjeldnere innpå. Gud bedre, så mye lettere jeg puster etter den stressfaktoren ble borte!

Samme fyren har et hekt på meg også (jada, absurd situasjon, I know), og han har slettet meg fra et annet sted der jeg er veldig aktiv igjen. Tror han puster mye lettere også, for han var fullt oppdatert på meg hele tiden før for å si det sånn, så han må ha sjekket ofte.

For å gjøre ironien komplett så har vi jevnlig kontakt via et annet sted. Men der går all kontakt direkte mellom oss to, så vi føler vel begge at vi har bedre kontroll der. 

Huff, vi høres jo helt rare ut begge to.

Men uansett så syns jeg at det er et godt råd til deg! Finn ut hva du kan leve med, inngå avtaler med deg selv og overhold dem. Lykke til!

Endret av Hippogriff
Skrevet

Det er skikkelig vondt akkurat når du sletter dem. Så føles det veldig fort bedre! :) 

Anonymkode: 6ac6c...7d3

Skrevet

Nei takk! Glad han er en eks. Han bruker ikke IG etter at det ble slutt så er ikke noe nytt der. Har blokkert han. 

Anonymkode: 7d768...11c

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg ser ikke ÉN grunn til å snoke på eksers SoMe. Eller noens SoMe for den saks skyld.

Skrevet

Jeg gjorde det i starten. Ventet på ei melding med en unnskyldning, som aldri kom. Klarte å blokkere han så da kom jeg meg ganske greit over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...