Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er gravid i uke 21. 

De siste ukene har jeg merket at det er ubehagelig inni lysken og på selve beinet i underlivet (dårlig forklart, sorry). Det begynte med en vondt følelse på rumpa (føles ut som en blåveis på selve skinka/rumpeballen).

De siste dagene er det ubeskrivelig vondt. Å kle på seg er vondt, gå i trapper er vondt, å stå på en fot er vondt. Det iller smerte ifra beinet under trusekanten. Også når jeg skal reise meg opp fra en enkel stilling er vondt!

Har vært gravid én gang før, og dette er helt nytt for meg, hadde ikke slike plager med førstemann.

Noen som vet hva dette kan være? Evt hva må jeg gjøre for å få dette vekk? 

Anonymkode: 49feb...9a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenløsning

• Liker 3
Skrevet
Sugerøret skrev (1 minutt siden):

Bekkenløsning

Ah! Takk for svar! Vet du om det er noe som kan gjøres for å få litt kontroll på smertene? 

Skrevet

Det er mange år siden jeg var gravid

. Så jeg vet ikke hva som er tilgjengelig i dag.  Jeg fikk fysio, krykker og mage/hofte belte. Samt beskjed om hva jeg kunne og ikke kunne gjøre .

Hør med fastlegen, helsestasjon /jordmor

• Liker 1
Skrevet
Sugerøret skrev (Akkurat nå):

Det er mange år siden jeg var gravid

. Så jeg vet ikke hva som er tilgjengelig i dag.  Jeg fikk fysio, krykker og mage/hofte belte. Samt beskjed om hva jeg kunne og ikke kunne gjøre .

Hør med fastlegen, helsestasjon /jordmor

Da kontakter jeg legen! 

Takk for svar hvertfall ❤

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ah! Takk for svar! Vet du om det er noe som kan gjøres for å få litt kontroll på smertene? 

Jeg ville kontaktet fastlegen for sykemelding om du trenger det i forhold til jobb, og så kontaktet en fysio som har spesialisert seg på kvinnehelse. Da får du absolutt best hjelp med bekkenløsning etter min mening. 

• Liker 1
Skrevet

Symfysesmerter/bekkenløsning.. Kjenner meg igjen i det du skriver. Ko takt lege/fysio for å få råd og eventuelt sykmelding 

Anonymkode: 002bf...e46

Skrevet

Om du googler bekkenløsning, får du mange råd om hva som kan hjelpe. I tillegg til at du kan ta kontakt med fastlege. 

Å sove med en pute mellom beina, så du støtter både knær og ankler. 

Ikke gå mye. 

Ikke sitte med beina med kors. 

Ikke gå unødig i trapper. 

Holde beina samlet når du går inn/ut av bilen. 

Denslags småting er ting du kan gjøre selv. 

Jeg dævver om jeg går mye, og det gjør jeg jo gjerne en del når jeg må løpe etter den kommende storebroren... 

Anonymkode: ca03e...31f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...