AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Hvis noen får eiendommen sin begjært tvangssolgt på grunn av ubetalte regninger til kommunen. Hvor mange advarsler og purringer sendes før det går så langt? Anonymkode: 1bf4f...046
Grandidosa83 Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis noen får eiendommen sin begjært tvangssolgt på grunn av ubetalte regninger til kommunen. Hvor mange advarsler og purringer sendes før det går så langt? Anonymkode: 1bf4f...046 Da har man kommet til et punkt hvor man har fått flere purringer, inkassovarsler osv enn man kan telle på to hender.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Jeg kan ikke svare på,spørsmålet ditt, men jeg har en mann med lønnstrekk og jeg vet at det har vært svært mange purringer og inkassovarsler før det kommer så langt. Jeg tror ikke det går an å svare konkret på spørsmålet ditt, for det varierer kanskje fra kommune til kommune? Det jeg kan si, er inhvert fall at har man økonomiske problemer, bør man kontakte kreditor så fort som mulig for å kunne forhandle frem en avtale. Anonymkode: 91113...5e3
CAPS LOCK Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Først sender kommunen en vanlig faktura. Hvis den ikke blir betalt ved forfall, så sender kommunen (eller et inkassobyrå på vegne av kommunen) et varsel om tvangssalg. Hvis fakturaen fortsatt ikke er betalt når den nye betalingsfristen går ut, så kan kommunen sette fram en tvangssalgsbegjæring til tingretten, og så sender tingretten ut et brev til skyldneren med én måneds frist for å uttale seg alternativt betale. Hvis regningen fortsatt ikke er betalt, så kan tingretten beslutte tvangssalg. I praksis er det fortsatt mulig å betale helt til eiendommen er solgt, men det sendes ikke ut nye varsler etter at eiendommen er besluttet tvangssolgt. Så fasiten er at det minst sendes ut tre regninger eller varsler.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Et spm; Hvis man har barn, er man da "vernet" fra å få huset tvangssolgt? Anonymkode: 03f8c...f7d
-venter- Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et spm; Hvis man har barn, er man da "vernet" fra å få huset tvangssolgt? Anonymkode: 03f8c...f7d Nei. Man må da over på leiemarkedet. Er man lavtlønnet kan man ofte få leie kommunal bolig i en overgang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå