AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Kursene tar så vidt noen minutter, og det er stort sett bare 1 i uka men av og til er det flere. Handler gjerne om samme greia, bare fornyet med fancy ord. Jeg er ekstrahjelp og har så vidt timer i bedriften, og de forventer at jeg bruker av min egen fritid til å gå gjennom disse. Andre ansatte kan gjøre dette i arbeidstiden. Jeg VET at det ikke tar mye fra meg ved å klikke meg gjennom de, men HVA ER GREIA med å påtvinge ansatte dette? Anonymkode: 64824...28e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Det heter ansvar for egen læring. Er jo bare noen minutter som du sier. Anonymkode: 8093d...caf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det heter ansvar for egen læring. Er jo bare noen minutter som du sier. Anonymkode: 8093d...caf Nei, er ikke det. Er det pålagt av arbeidsgiver skal det være betalt. Enten når du er på jobb, eller så skal du skrive opp tiden du bruker hjemme. Ingen jobber gratis Anonymkode: 48185...fb6 11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 Kontakt tillitsvalgt i foreningen. Anonymkode: f2b7a...fcc 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 Er du selv som lar deg tvinge, så skjerp deg. Anonymkode: 15e09...693 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 On 11/23/2020 at 10:04 PM, AnonymBruker said: Kursene tar så vidt noen minutter, og det er stort sett bare 1 i uka men av og til er det flere. Handler gjerne om samme greia, bare fornyet med fancy ord. Jeg er ekstrahjelp og har så vidt timer i bedriften, og de forventer at jeg bruker av min egen fritid til å gå gjennom disse. Andre ansatte kan gjøre dette i arbeidstiden. Jeg VET at det ikke tar mye fra meg ved å klikke meg gjennom de, men HVA ER GREIA med å påtvinge ansatte dette? Anonymkode: 64824...28e Hvorfor kan ikke også du gjøre det på arbeidsplassen? Anonymkode: 08d3a...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 Om vi må ta nettkurs på fritiden, skriver vi timer til avspassering. Får ikke dere mulighet til det? Anonymkode: 5096e...f36 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 Jeg ville spurt meg selv om det var noe jeg kunne ha nytte av videre i arbeidslivet, på den ene eller andre måten. Ofte er det det. Og da ville jeg ikke vært like beinhard på å få betalt for de minuttene. Anonymkode: bb500...d84 2
NumberSix Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 Haha, det er ikke tilfeldigvis en app-basert greie i regi av en av de største dagligvarekjedene i Norge? Vi har en sånn greie der jeg jobber i alle fall, det er ikke egentlig kurs, mer en sånn repetisjons-lærings-app knyttet til kundeaviser og tilbud og begreper. Vi har mulighet til å gjøre det i arbeidstiden, men samtidig er det lagt opp som en konkurranse innad i butikken, samt at butikken konkurrerer mot andre butikker om å være best til å ta "kursene" i appen. For å få flest poeng og være med i konkurransen må man være tidlig ute med å ta "ukens kurs", og nytt kurs legges ut klokka -wait for it- 20 på søndag kveld. "Det er helt frivillig å gjøre dette på søndager altså. Men det hadde vært fint om butikken vår lå på topplista." er holdningen fra ledelsen. Jeg ga bare klar beskjed om at dette er noe stort tull, og slettet hele appen. Gjør jobben like greit uten dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå