Gå til innhold

Blir ghostet sakte ut av det blå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble kjent med en fyr i fjor igjennom felles bekjente. Vi snakket ikke sammen så mye til å begynne med når vi først traff hverandre men så en gang vi møttes hos en felles kompis på fest fant vi pluttselig tonen. Vi snakket nesten hele den kvelden. Vi utvekslet snap og tlf nr og avtalte at vi kunne finne på noe sammen til uken. Og det gjorde vi. Vi hadde en utrolig god kjemi. Vi har mye lik interesse og mange like meninger om livet. Hatt mange lange, gode og interessante samtaler.  Jeg begynte å få følelser for han etterhvert og var åpen og ærlig om dette i januar i år. Han sa ikke mye til det og sa han ville være singel og håpet vi fortsatt kunne være venner. Det ville jeg selvfølgelig være. 

Uansett så har vi skypa mye, gamet litt og møtt hverandre litt her siden alt med viruset startet. Helt til i begynnelsen av oktober. Jeg og han gikk tur og snakket sammen. Så siden vi er så close så ville jeg fortelle han om en fyr jeg hadde begynt å snakke med på nettet. Jeg viste bilde av han og sa jeg likte han. Jeg tenkte ikke så mye over reaksjonen hans da. Jeg fortsatte å bare være meg som vanlig. Men han ble veldig stille. Kanskje han viste hvem han var eller noe. Kanskje en fra fortiden. Uansett etter den dagen har han nesten ikke tatt noe kontakt med meg. Han åpner snappene mine mange dager etter at jeg har sendt dem. Svarer kort på meldinger og er alltid for opptatt til å å skype eller gjøre noe med meg. Og jeg vet han ikke er opptatt!!
Så nå har det gått en og en halv måned og jeg har savnet han så alt for mye. Savner at han skrev god morgen meldinger til meg. Savner å snakke og le med han. Jeg skjønner ikke hvorfor han bare kutter meg ut sånn plutselig 😞 

Jeg har spurt om det er noe gale og om det går bra og han svarer med å si at alt går fint. Noen ganger kan jeg sende noen interne meme og han finner det morsomt men så blir han kald igjen. Jeg tenker bare mer og mer på han. Får han ikke ut av hodet og det gjør vondt 😔 Jeg har lyst til å si unnskyld men jeg vet ikke hva jeg skal si unnskyld for. Jeg har lyst til å spørre han rett ut hvorfor han ghoster meg, men jeg er redd for hva han vil si. 
Jeg håper noen har noen gode råd til meg ❤️

Anonymkode: 1b4e1...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har vel trodd det var noe mer seriøst dere to i mellom da, og håpet dere skulle bli et par. 

Når du da viser han og forteller han om andre menn så ønsker han ikke bruke tid og energi på deg. 

Anonymkode: eb1ff...307

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han har vel trodd det var noe mer seriøst dere to i mellom da, og håpet dere skulle bli et par. 

Når du da viser han og forteller han om andre menn så ønsker han ikke bruke tid og energi på deg. 

Da burde han ikke avvist henne og sagt at han ønsker å være singel. Ts, jeg tror dette er en fyr som har fått et selvtillits boozt av tanken på at noen har følelser for han og er der for han. Når han fikk vite om han andre tenkte han sikkert at nå er han ikke lenger nr 1 i livet ditt og kan ikke bruke deg lengre. Derfor svarer han heller ikke, interessen har dabbet av fordi han var ikke forelsket i deg men forelsket i makten han hadde over deg. 

Gå videre og ikke ta kontakt igjen. 

Anonymkode: 33b5d...3d9

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Da burde han ikke avvist henne og sagt at han ønsker å være singel. Ts, jeg tror dette er en fyr som har fått et selvtillits boozt av tanken på at noen har følelser for han og er der for han. Når han fikk vite om han andre tenkte han sikkert at nå er han ikke lenger nr 1 i livet ditt og kan ikke bruke deg lengre. Derfor svarer han heller ikke, interessen har dabbet av fordi han var ikke forelsket i deg men forelsket i makten han hadde over deg. 

Yeah, right...ingen nyanser eller noen andre forklaringer enn at fyren er personlighetsforstyrret.

Anonymkode: 2c903...e6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det kan jo hende du har rett, men det blir en hard pille å svelge. Det er litt sykt om det faktisk er sånn. Har tenkt på det med å kutte kontakten. Kanskje han kontakter meg da, men har også vært redd for at han ikke vil ta kontakt i det hele tatt.
Jeg synes bare det gir så lite mening. At vi kan være så nære til å være ingenting plutselig. Jeg tenker det kan være mange grunner til hvorfor han plutselig ble sånn men det er umulig å finne ut av når han ikke vil snakke om det 😧

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han ville jo ikke bli sammen med meg :( Jeg har bare snakket med han ene fyren siden vi har kjent hverandre. Og vi har ikke snakket lenge heller og det vet han fordi det sa jeg. 

Skrevet

Han sa at han ikke ville være sammen med deg, kanskje han er opptatt? Kanskje han har møtt en dame han liker ? Ikke prøv å kontrollere andre. Hvis han vil ta kontakt så tar han kontakt, hvis ikke så lev ditt liv. 

• Liker 2
Skrevet

Her har trådstarter dummet seg ut. Vi menn blir ikke ivrige etter damer som skryter av andre menn på date. Vi skyr de heller akkurat likedan som det dere damer gjør når menn gjør det samme. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Her har trådstarter dummet seg ut. Vi menn blir ikke ivrige etter damer som skryter av andre menn på date. Vi skyr de heller akkurat likedan som det dere damer gjør når menn gjør det samme. 

Vi var ikke på date! Vi er venner! Er vel normalt å snakke om hvem man er interessert i med venner vel. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Han er ikke personlighetsforstyrrelse men dette er så typisk menn (og kvinner?). 

Han syns du var en god venn å ha så lenge det ikke var noen andre involvert. Når du fortalte om denne gutten, så skjøv du vennskapet over i noe annet. Og uansett grunn, så taklet han dette dårlig. Han er ikke ærlig mot deg. 

Enten så liker han deg, men har ikke selvtillit nok til å ta opp kampen. Og velger heller å stikke hodet i sanden.

Eller så syns han det var gøy å være med deg inntil du fant en ny og at han ikke vil være i veien for det. 

Eller, så syns han ikke det er gøy lenger eller har møtt en annen. 

Eller en kombinasjon av ovenstående og/eller andre ting. 

Å gosthe er uansett umodent. Lær av dette til neste gang du blir venn med en gutt. Disse vennskapene er ofte kortvarige. Sjeldent man kan være venn med motsatt kjønn uten at en får følelser. 

Uttaler meg på egne erfaringer. Og har vært på begge sider. Det er vanskelig for begge parter igrunn. Jeg håpte også at følelser ville dukke opp. 

ps! Du trenger ikke finne ut av det. Bare gå videre. Han tar kontakt om han vil. 

Endret av Sensi
  • Liker 2
Skrevet
Sensi skrev (6 timer siden):

Han er ikke personlighetsforstyrrelse men dette er så typisk menn (og kvinner?). 

Han syns du var en god venn å ha så lenge det ikke var noen andre involvert. Når du fortalte om denne gutten, så skjøv du vennskapet over i noe annet. Og uansett grunn, så taklet han dette dårlig. Han er ikke ærlig mot deg. 

Enten så liker han deg, men har ikke selvtillit nok til å ta opp kampen. Og velger heller å stikke hodet i sanden.

Eller så syns han det var gøy å være med deg inntil du fant en ny og at han ikke vil være i veien for det. 

Eller, så syns han ikke det er gøy lenger eller har møtt en annen. 

Eller en kombinasjon av ovenstående og/eller andre ting. 

Å gosthe er uansett umodent. Lær av dette til neste gang du blir venn med en gutt. Disse vennskapene er ofte kortvarige. Sjeldent man kan være venn med motsatt kjønn uten at en får følelser. 

Uttaler meg på egne erfaringer. Og har vært på begge sider. Det er vanskelig for begge parter igrunn. Jeg håpte også at følelser ville dukke opp. 

ps! Du trenger ikke finne ut av det. Bare gå videre. Han tar kontakt om han vil. 

Takk for et så godt og utfyllende svar ❤️ Det ga meg litt mer oversikt. Dette trengte jeg. Har lært meg litt mer jeg nå. Jeg har ikke tatt noe kontakt med han siden i går. Ikke at det er lenge 😅 men han svarte meg på en snap og jeg har ikke åpnet. Så får se hva som skjer. Så tror jeg må gå videre ja 😧 Kanskje han endrer mening når jeg ikke tar kontakt lengre. Forhåpentligvis siden det er egentlig det jeg vil. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for et så godt og utfyllende svar ❤️ Det ga meg litt mer oversikt. Dette trengte jeg. Har lært meg litt mer jeg nå. Jeg har ikke tatt noe kontakt med han siden i går. Ikke at det er lenge 😅 men han svarte meg på en snap og jeg har ikke åpnet. Så får se hva som skjer. Så tror jeg må gå videre ja 😧 Kanskje han endrer mening når jeg ikke tar kontakt lengre. Forhåpentligvis siden det er egentlig det jeg vil. 

Bare hyggelig. 
Ville bare tenkt at det var gøy så lenge det varte og gått videre. Hadde det vært meant to be, så hadde det ikke vært slik. 

God klem. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er faktisk noe jeg har opplevd selv. For en del år siden møtte jeg han som nå er mannen min, det var kjærlighet fra første blikk (fra min side hvertfall). Men han var ung og ikke klar til å binde seg (jeg var forsåvidt ikke drømmedama heller mtp gjeld, osv). Han sa at han ikke var interessert i å være mer enn venner og jeg godtok dette. Vi hadde lenge ingen kontakt, Etter noen måneder møtes vi igjen som venner (ff). Jeg tenkte da at vi ikke hadde noen fremtid som kjærester og fortalte han gjerne om jeg hadde hatt en onenightstand eller møtt andre gutter. Tok ikke lange tiden før han begynte å vise interesse. Og 10 år senere er vi lykkelig gift og han behandler meg som en dronning.

ikke push noe som ikke er liv laget, når han er interessert så vet du!

Anonymkode: e608b...bda

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...