AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Jeg er i et forhold med en mann som er permittert. Det har vært veldig tøft for han både økonomisk og mentalt, og i dag fikk han beskjed fra NAV om at han ikke hadde sendt inn nok dokumenter etc. til at de kunne behandle søknaden hans. Dette gjorde han veldig stresset (noe som er forståelig). Jeg har full forståelse for at det er tøft, og jeg har vært der for han hele veien og gjort det jeg kan - men i kveld oppførte han seg på en måte som jeg virkelig ikke setter pris på. Jeg ble satt i en veldig vanskelig situasjon i dag, og jeg delte derfor dette med han - og jeg sa at hodet mitt var et eneste stort rot for tiden, og at jeg sto overfor en utfordring. Det har vært mye tanker og bekymringer i mitt hode også - ikke bare hans. Jeg har jo mine egne utfordringer og vansker når det kommer til jobb, skole og økonomi. Men isteden for å svare på en støttende måte, så sa han bare: ¨Javel. Du skulle visst hvordan det er i mitt hode nå du¨ - som om jeg ikke har rett til å snakke om ting eller føle på noe, fordi at hans utfordringer tydeligvis var mye større enn mine. Jeg kjente med en gang at jeg ble forbanna. Selv hvor lavt jeg har vært så har jeg alltid lyttet til han, vist støtte og kjærlighet. Er egentlig dette greit? Anonymkode: 71e2e...c8c 1
Silva Pluvialis Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 (endret) Nei. Det er ikke greit å diskreditere andres følelser på den måten. Du har like mye rett til å føle som han. Endret 23. november 2020 av Uatskillelig 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Typisk menn😛 De har det alltid verst Anonymkode: e9aa7...4c6 7
SoWhat? Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Konkurranse i forhold er aldri greit. Det er egoisme. 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Typisk menn😛 De har det alltid verst Anonymkode: e9aa7...4c6 Nei. Menn er ikke sånn, alle kan være sånn, men kun 2-3% befolkningen er det. Anonymkode: 1c58e...54a 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei. Menn er ikke sånn, alle kan være sånn, men kun 2-3% befolkningen er det. Anonymkode: 1c58e...54a Veldig nysgjerrig på hvor du fikk det tallet fra😂 Anonymkode: e9aa7...4c6 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig nysgjerrig på hvor du fikk det tallet fra😂 Anonymkode: e9aa7...4c6 Jeg óg! Anonymkode: 6145b...087 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 Høres ut som en typisk, tankeløs manne-kommentar! Anonymkode: ee038...882 1
Rant Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 Høres ut som en kommentar som kommer når man har nok med seg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 Dere har det nok begge fælt. Og selvsagt skal han ikke oppføre seg dårlig mot deg selv om han har det vondt! Anonymkode: fced8...a91 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 "Jeg skjønner at du også har det vanskelig for tiden, og det kan vi snakke om etter middag. Men nå mens vi lager middagen kan du støtte meg og la meg få prate ut om det vanskelige jeg opplever for tiden?" Anonymkode: bcfcc...76d 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 Dette handler nok mest om dårlig timing. Ingen av dere høres ut som den støttende part. Er nok best å trekke pusten og ikke mene så mye om den andre. Anonymkode: d0ed4...0fc 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er i et forhold med en mann som er permittert. Det har vært veldig tøft for han både økonomisk og mentalt, og i dag fikk han beskjed fra NAV om at han ikke hadde sendt inn nok dokumenter etc. til at de kunne behandle søknaden hans. Dette gjorde han veldig stresset (noe som er forståelig). Jeg har full forståelse for at det er tøft, og jeg har vært der for han hele veien og gjort det jeg kan - men i kveld oppførte han seg på en måte som jeg virkelig ikke setter pris på. Jeg ble satt i en veldig vanskelig situasjon i dag, og jeg delte derfor dette med han - og jeg sa at hodet mitt var et eneste stort rot for tiden, og at jeg sto overfor en utfordring. Det har vært mye tanker og bekymringer i mitt hode også - ikke bare hans. Jeg har jo mine egne utfordringer og vansker når det kommer til jobb, skole og økonomi. Men isteden for å svare på en støttende måte, så sa han bare: ¨Javel. Du skulle visst hvordan det er i mitt hode nå du¨ - som om jeg ikke har rett til å snakke om ting eller føle på noe, fordi at hans utfordringer tydeligvis var mye større enn mine. Jeg kjente med en gang at jeg ble forbanna. Selv hvor lavt jeg har vært så har jeg alltid lyttet til han, vist støtte og kjærlighet. Er egentlig dette greit? Anonymkode: 71e2e...c8c Ser for meg ut som han har det veldig slitsomt, og ikke takler mer nå. Men i stedet for støtte , gir du han ennå mer p tenke på. Han kan være på vei inn i, eller i en depresjon. Det siste han da trenger er ennå mer å forholde seg til. Har du en venninne du kan snakke med, ? Eller en i din familie du stoler på ? Og din mann trenger hjelp , det er jeg sikker på. Kjenner meg godt igjen, noenlunde lik problematikk. Endte ikke bra,men er bra nå Anonymkode: feb89...806 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 Men hallo. Dette er en normal reaksjon når man er stresset og fortvilet. La han nå få litt slack og vær litt raus. Det var EN enkelt kommentar! Ikke gjentakende i ulogiske situasjoner. Jeg er ganske nærtakende selv, men selv jeg synes du overdriver her. Anonymkode: 95ed9...8d3 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): "Jeg skjønner at du også har det vanskelig for tiden, og det kan vi snakke om etter middag. Men nå mens vi lager middagen kan du støtte meg og la meg få prate ut om det vanskelige jeg opplever for tiden?" Anonymkode: bcfcc...76d Nei. Det høres helt uempatisk ut. La det ligge. Anonymkode: 95ed9...8d3 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 Ts, får du noe hjelp i denne situasjonen? Noen å snakke med? Terapeut, jordmor etc. Anonymkode: 14122...b35
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #17 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts, får du noe hjelp i denne situasjonen? Noen å snakke med? Terapeut, jordmor etc. Anonymkode: 14122...b35 Jeg har faktisk snakket en del med min far. Han har alltid vært der for meg, og det hjelper veldig. Har tenkt at jeg får holde det som er vanskelig inni meg overfor kjæresten, for slik det er nå så gjør det bare vondt verre å dele det. Men er veldig takknemlig for at jeg kan snakke med faren min! Samtidig som det føles litt rart å snakke med sin egen far om vanskelige ting fremfor kjæresten. Anonymkode: 71e2e...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå