Karoline1907 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #21 Del Skrevet 24. november 2020 Anonymus Notarius skrev (16 minutter siden): Hvis jeg måtte velge, helt klart i Norge. Å reise til USA er tidkrevende og dyrt, i tillegg til miljøperspektivet, og nå kommer jo den usikre situasjonen med koronapandemien på toppen av det hele. Personlig har jeg heller aldri hatt noe ønske om å dra til USA, skjønner ikke helt fascinasjonen en del nordmenn har for dette landet. Har ikke spesielt lyst på hytte i Norge heller, synes det virker kjedelig å dra tilbake til det samme stedet hele tida, men et slikt sted kan man jo i alle fall reise til uten at det tar lang tid eller er dyrt. For det det koster å kjøpe hytte/feriebolig kan man bo veldig mye på hotell - som for min del frister utrolig mye mer, men folk er forskjellige... Men bruker man ikke mer penger egentlig på å betale for hotel/leie bolig som man aldri får tilbake i stedet for å kjøpe, for så å selge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #22 Del Skrevet 25. november 2020 Karoline1907 skrev (11 timer siden): Men bruker man ikke mer penger egentlig på å betale for hotel/leie bolig som man aldri får tilbake i stedet for å kjøpe, for så å selge? Jeg har ikke regnet på det, men i tillegg til verditap har man også løpende utgifter til vann, strøm, renovasjon, forsikring, vedlikehold etc. på et feriehus. Om man da i tillegg må reise halve kloden rundt for å komme til feriehuset, er det ikke usannsynlig at det vil være billigere å basere seg på å leie. Anonymkode: e5fde...b08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #23 Del Skrevet 25. november 2020 11 hours ago, Karoline1907 said: Men bruker man ikke mer penger egentlig på å betale for hotel/leie bolig som man aldri får tilbake i stedet for å kjøpe, for så å selge? https://www.floridabolig.no/_faqs/p_kostnader.html#:~:text=Eiendomsskatten er den største kostnaden,prosent av salgsprisen per år. Det er absolutt ikke sikkert at du tjener på salg, og forsikringen dekker ikke naturkatastrofer som orkaner. I Florida er det eiendomsskatt på 1,5-2,0% i året. Det er dyrere enn noe sted i Norge. Så alt er ikke bedre i USA Anonymkode: 23262...35a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. november 2020 #24 Del Skrevet 25. november 2020 Karoline1907 skrev (11 timer siden): Men bruker man ikke mer penger egentlig på å betale for hotel/leie bolig som man aldri får tilbake i stedet for å kjøpe, for så å selge? Som flere skriver her er det store utgifter knyttet til å eie (vedlikehold, forsikring, eiendomsskatt), og med tanke på hvor lite man vil få brukt et feriehus i USA, er det vel ingen tvil om at det vil være langt billigere å leie/bo på hotell. Det er heller ikke sikkert man vil tjene mye på å selge det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #25 Del Skrevet 25. november 2020 Ingen av delene. Vil ha muligheten til å feriere hvor jeg vil og være bunden til et sted for alle ferier. Jeg orker heller ikke å måtte vedlikeholde to boliger (fast bosted + hytte). Det koster mye også. Litt av morroa med ferie, er å slippe unna alt husarbeidet og andre huslige forpliktelser. Jeg er dessuten ikke noe stor fan av USA. Anonymkode: 02661...4e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. november 2020 #26 Del Skrevet 25. november 2020 Mitt svar er ingen av delene. Å kjøpe seg en fast feriebolig binder opp utgiftene dine i stor grad, noe jeg personlig ikke er interessert i. Vil heller ha muligheten til å dra et nytt sted. USA er jo så mye mer enn Florida også, så det er jo kjedelig å bare skulle oppleve den delen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #27 Del Skrevet 25. november 2020 Hvorfor så hekta på USA? Og denne sammenligningen mellom Norge og USA hele tiden er jo helt uinteressant. Anonymkode: 0b181...e75 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #28 Del Skrevet 25. november 2020 Det hadde vært fint med en strandeiendom i Florida, med en liten yacht fortøyd ved brygga. Men det forutsetter jo at man har pengene og tiden. Så det blir hytte i rimelig avstand av boligen, ja. Anonymkode: 947fe...576 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #29 Del Skrevet 25. november 2020 Selv om husene ser fine ut i USA så er de ikke byggmessig så bra standard som i Norge. Har hytte i Norge, bruker den mye. Mer enn 5 uker i året. Anonymkode: 2d08e...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 25. november 2020 #30 Del Skrevet 25. november 2020 Ingen av delene. Det koster mye penger i innkjøp og drift. Vil heller bruke de pengene på variasjon, fremfor å være stuck på samme stedet hver eneste ferie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #31 Del Skrevet 26. november 2020 USA har et veldig boblete boligmarked, enorm prisøkning og kraftige fall. Ville ventet til neste sprekk i den bobla før jeg kjøper noe der. Anonymkode: 167dc...370 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #32 Del Skrevet 26. november 2020 Karoline1907 skrev (På 24.11.2020 den 21.55): Men bruker man ikke mer penger egentlig på å betale for hotel/leie bolig som man aldri får tilbake i stedet for å kjøpe, for så å selge? Med mindre man opplever en solid verdistigning, eller leier ut eiendommen store deler av året, taper man penger på å eie. Også i Norge. Det er store transaksjonskostnader både ved kjøp og salg, vedlikehold, renovasjon, strøm, skatt, internett, tv-abonnement, gjerne alarmsystem, og veldig mye mer. Regnet på det da vi vurderte hytte på fjellet. Men gitt hvor ofte vi ville brukt den (1-2 uker i året, en helg her og der) tjener vi titusenvis i året på å leie hytte i stedet. Anonymkode: b53ac...ada 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #33 Del Skrevet 26. november 2020 Du kan bo fryktelig mange netter på hotell før du kommer opp i prisen av en fritidsbolig + vedlikehold + skatter og avgifter.. Og nei, du er ikke garantert å selge med fortjeneste. Anonymkode: c3d1b...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 29. november 2020 #34 Del Skrevet 29. november 2020 Helt klart hytte! Gjerne et sted med bra langrennsføre ala sjusjøen eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå