Karoline1907 Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Er jo så utrolig mye mer man får for pengene i USA! Hadde gjort hva som helst for å bodd permanent i Florida eller liknende, men det er jo ikke realistisk, og føler det blir for dumt å kjøpe et hus som man kan besøke sånn én gang i året... 5 uker ferie er jo ingenting, men har ikke noe mer lyst til å kjøpe en bitteliten hytte i gokk i Norge som jeg besøker like lite. Tanker?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Feriehus i USA er bare pes. Da ‘må’ man bruke alle langferier der fordi man faktisk har dette huset. (Kjenner noen som har det, og ikke hele familien er like begeistret.) Så farvel til Italia, Thailand, Frankrike eller for den del andre deler av USA... Anonymkode: 7d44e...f5b 15
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Hytte i Norge selvsagt. Å måtte reise så langt for en hytte er noe jeg aldri hadde gjort😊 da hadde jeg heller leid feriehus der borte. Anonymkode: 8b232...998 10
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Hytte i Norge, dersom den var ved sjøen. Ellers nei takk til begge deler. Det er lite vits i å eie en feriebolig et sted man sjeldent har mulighet til å besøke (med mindre man skal leie ut, men for et styr) Da er det bedre å bo på hotell eller leie en feriebolig de gangene man skal reise. Dessuten er det kjipt å «måtte» reise til samme sted hver gang. Anonymkode: 9a40a...ac8 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 Jeg hadde aldri kjøpt feriehus i USA, hadde vært bortkasta penger.
enkefru Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Helt klart hytte i Norge, som jeg kunne benyttet i helger og korte ferier... 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 Vil ikke ha feriebolig mer enn halvannen time hjemmefra, så USA utgår. Anonymkode: aff26...40a 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 Hytte i Norge, +(feriehus i danmark) og leie noe midlertidig i USA når vi er der. Anonymkode: 5982e...7e4 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 Aldri i US. Vil ikke lønne seg i forhold til å leie, gitt avstanden. Men bolig sørover i europa mot hytte i Norge - selvfølgelig. Med unntak av akkurat nå, avventer at verden normaliserer seg før jeg investerer noe som helst. Anonymkode: b53ac...ada 3
Karoline1907 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hytte i Norge, +(feriehus i danmark) og leie noe midlertidig i USA når vi er der. Anonymkode: 5982e...7e4 Hva tjener du?😳 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 Karoline1907 skrev (12 timer siden): Er jo så utrolig mye mer man får for pengene i USA! Hadde gjort hva som helst for å bodd permanent i Florida eller liknende, men det er jo ikke realistisk, og føler det blir for dumt å kjøpe et hus som man kan besøke sånn én gang i året... 5 uker ferie er jo ingenting, men har ikke noe mer lyst til å kjøpe en bitteliten hytte i gokk i Norge som jeg besøker like lite. Tanker? Hytte i Norge utvilsomt. Setter ikke føttene mine ned i drittlandet USA. Det virker som om ingen av alternativene er noe for deg.... Anonymkode: bf600...74e 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 Karoline1907 skrev (18 timer siden): Er jo så utrolig mye mer man får for pengene i USA! Hadde gjort hva som helst for å bodd permanent i Florida eller liknende, men det er jo ikke realistisk, og føler det blir for dumt å kjøpe et hus som man kan besøke sånn én gang i året... 5 uker ferie er jo ingenting, men har ikke noe mer lyst til å kjøpe en bitteliten hytte i gokk i Norge som jeg besøker like lite. Tanker? Du får lese denne artikkelen, og tenke etter om dette kan være noe for deg. https://www.kk.no/reise/luke-og-charlie-reiser-verden-rundt-uten-a-betale-for-overnatting/70914035 Anonymkode: ed0d2...44c
ekkoet Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 Selv om det føles best å eie noe eget ville jeg ikke eid i USA. Har vært på 3 florida-ferier hvor vi har leid store feriehus, 2x i et eid av en nordmann og sist i et nybygget utleid av et firma. -Dyre biletter -Tidskrevende å reise (man må sette av mye tid for å reise og kan ikke reise for å gjøre småting). Hva om det kommer en storm- når skal man få set til? -Usikkerhet (feks så hadde man ikke fått brukt det mye inneværende år), kan komme andre endringer. -Markedet - Får man solgt det når man vil/trenger? Første gang vi var i florida var i 2009, da vi var der igjen i fjor og snakket med en vaktmester for disse husene. Han sa at de "eldes" fort og at huset vi hadde reist til i 2009 ikke holdt dagens standard. Jeg tror man slik vil se et verditap av en annen typen enn det man ser i norge på feks en hytte. Jeg hadde valgt den norske hytten, er kanskje litt ekstrem i andre retningen selv (har hytte i samme kommune som jeg bor), men er mange fordeler som gjør at den blir brukt mye. 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 Er nok mye mer behaglig i Florida. Men det er for langt unna. Skal jeg først ta fly, så drar jeg heller på et nytt sted hver gang, enn til samme hytte/hus. Anonymkode: 77081...53f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 Kjøpte hytte ved sjøen i fjor sommer, 45min å kjøre hjemmefra! Beste investering jeg har gjort, kan reise på hytta når jeg vil 👍🏼 Det kan man ikke med et feriehus i USA. Anonymkode: f3342...ab8 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 Hjelpe meg, hva er det med deg og USA? Dette er andre tråden jeg ser der du øser ut voldsomt urealistiske og overromantiserte syn på USA. Selvsagt ville jeg ikke hatt feriehus i USA. HerreGUD for et miljøsvineri å fly over der flere ganger for året - og om man ikke skal bruke det, hvorfor skal man da bruke penger på det? Anonymkode: c3d1b...b05 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #18 Skrevet 24. november 2020 Mannen og jeg har diskutert det, da vi ferierer mye i USA og liker oss godt i Florida. Florida har jo fordelen at temperaturen er bra der også når det er blitt kaldere i Syd-Europa. Men utgangspunktet her at vi allerede har hytter i Norge, ved sjøen og på fjellet. Hadde vi ikke hatt det, hadde det nok vært første prioritet. Det er langt mer verdi for meg i å kunne ha et sted maks tre timer fra Oslo, der man kan hive seg i bilen torsdag eller t.o.m. fredag. Det er jo helgene det er flest av. Skal det være verdt det med feriebolig i USA tenker jeg at du også må være uavhengig av en normal arbeidshverdag. Hadde jeg og mannen kjøpt et sted der, så er det så vi kunne tatt f.eks. hele februar der (jeg på hjemmekontor, han jobber for seg selv). Det er altfor begrenset om man må forholde seg til kun vanlige ferier, for ikke å snakke om at flybillettene blir uforholdsmessig dyre. Uansett - vi har konkludert med at vi ikke ville bundet oss til ett sted. For samme kostnad får vi en fin leiebil og kan bo på ulike hoteller i ulike byer, og se litt mer hver gang vi drar. Anonymkode: be897...4fa 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #19 Skrevet 24. november 2020 Karoline1907 skrev (På 23.11.2020 den 20.03): Er jo så utrolig mye mer man får for pengene i USA! Hadde gjort hva som helst for å bodd permanent i Florida eller liknende, men det er jo ikke realistisk, og føler det blir for dumt å kjøpe et hus som man kan besøke sånn én gang i året... 5 uker ferie er jo ingenting, men har ikke noe mer lyst til å kjøpe en bitteliten hytte i gokk i Norge som jeg besøker like lite. Tanker? Ingen av delene, men leie feriebolig på det stedet man har lyst/anledning til å dra. Anonymkode: e5fde...b08 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. november 2020 #20 Skrevet 24. november 2020 Hvis jeg måtte velge, helt klart i Norge. Å reise til USA er tidkrevende og dyrt, i tillegg til miljøperspektivet, og nå kommer jo den usikre situasjonen med koronapandemien på toppen av det hele. Personlig har jeg heller aldri hatt noe ønske om å dra til USA, skjønner ikke helt fascinasjonen en del nordmenn har for dette landet. Har ikke spesielt lyst på hytte i Norge heller, synes det virker kjedelig å dra tilbake til det samme stedet hele tida, men et slikt sted kan man jo i alle fall reise til uten at det tar lang tid eller er dyrt. For det det koster å kjøpe hytte/feriebolig kan man bo veldig mye på hotell - som for min del frister utrolig mye mer, men folk er forskjellige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå