Gå til innhold

Hvorfor bruker noen så laaaang tid på do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ofte slått meg, der jeg venter i toalettkø, ulike steder, at noen bruker veldig lang tid der inne. Det er nesten så jeg blir litt redd for å gå inn der, i tilfelle de har hatt skikkelig magetrøbbel. Jeg er alltid veldig kjapt inn og ut. Jeg tar ned buksa, tisser, tørker meg, tar opp bukse, vasker hendene og går ut.  

Er det andre ting folk gjør på offentlige toaletter, sånn bortsett fra å tisse og bæsje? Full  kroppsvask?  Jeg tror ikke at alle jeg synes bruker lang tid kan skylde på handikap. 

Er det innafor å banke på døra, om man er skikkelig tissetrengt?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid bruker du da? Jeg prøver å være så rask som mulig. River av toalettpapir som jeg bruker for å lukke døra, låse, løfte opp lokket. Tisser, tørker, vasker hendene, tar på buksene, åpner døra igjen med papir og vasker hendene. Tar fort noen minutter spesielt hvis blæra var full.

Anonymkode: a82c8...667

Skrevet (endret)

Jeg har hørt at noen er livredde for at andre utenfor skal HØRE hva de gjør, så de sitter og holder seg til folk går, eller de putter masse dopapir i toalettskålen så det ikke skal høres når de tisser eller bæsjer nedi den. Leste faktisk om tenåringsjenter på skoler som kom inn på jentetoalettet, der skrur de en vannkran på full guffe før de går inn i en bås og tør å tisse. De er så livredde for at noen andre skal høre at de tisser, derav vannet.... og så når de er ferdige, så går de bare ut derfra, uten å skru av vannet! (skrullete jenter)

En del folk har også prestasjonsangst og problemer med å faktisk gjøre det de skal når de vet at noen hører på. Ikke at jeg fatter hvordan det er mulig, men.... er jeg tissetrengt, så er jeg tissetrengt og da spruter det bare ut i do uansett hvor mange som står utenfor i kø og hører på! 😛 

Jeg har *bank i bordet* heller ikke trøbbel med å få ut nummer to på do, det sklir ut på sekunder, men jeg har lest her inne på KG at det er overraskende mange (også yngre folk) som har trøbbel med forstoppelser og at de ikke går på do og gjør nr to på dagesvis. Men jeg ville bare i helt krisetilfeller gått og bæsjet på en offentlig do. Hadde foretrukket å holde meg til jeg kom hjem, faktisk. Så det er stort sett raskt unnagjort på offentlige doer, en rask tiss og så ut og ledig for neste i køen.

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet

Angst? Irritabel tarm? Makeup? 

Anonymkode: f56e7...67e

• Liker 1
Skrevet

Det ville blitt krise om du banka på døra om jeg satt bak den! Men altså... Folk trenger jo ikke å ta et halvt år heller, så synes kanskje du kunne prøvd å banke på ei stund. Kanskje spørre om alt er bra 🙈

Jeg kan godt bruke tid på doen, men jeg er alltid livredd for at andre skal høre at jeg tisser. Så jeg tisser dråpe etter dråpe sånn omtrent, og så blir jeg så stressa om jeg hører noen gå inn ved vaskene om det er båser, og så blir det stille.  Da blir jeg stille også, og det kan ta, tja, ja, kanskje et halvt årstid. Jeg ganske enkelt klarer ikke å tisse når jeg vet det er andre der. Men jeg pleier helst å få på meg trusa og sier meg ferdig uansett hvor trengt jeg er.

Anonymkode: 08398...0be

• Liker 3
Skrevet

Noen har ei sperre, andre har ikke det.. 

Folk er forskjellige :)

Anonymkode: c2a59...95d

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker lang tid fordi jeg har sjenert blære. Uansett hvor tissetrengt jeg er, så lenge det er et offentlig toalett eller et toalett hjemme hos andre, så må jeg nærmest krangle med blæra for å få det ut. Det har ingenting å si at det ikke var andre folk i nærheten da jeg gikk inn på toalettet, så lenge det er en risiko for at det kan komme folk i kø utenfor så er det samme kampen. Det er vanvittig frustrerende. 

Anonymkode: 05616...d1f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lang tid bruker du da? Jeg prøver å være så rask som mulig. River av toalettpapir som jeg bruker for å lukke døra, låse, løfte opp lokket. Tisser, tørker, vasker hendene, tar på buksene, åpner døra igjen med papir og vasker hendene. Tar fort noen minutter spesielt hvis blæra var full.

Anonymkode: a82c8...667

Det må være innafor med noen minutter. Der jeg ventet i dag, så tror jeg vedkommende (Mann) brukte opp til ti minutter. Hørte masse lyder med pair, og fra vasken, så lurer litt på hva han brukte toalettet til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet (endret)

Folk kan gjøre mye rart der inne. Så er det bare sånn at noen bruker lengre tid enn andre. 

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker lang tid fordi jeg har sjenert blære. Uansett hvor tissetrengt jeg er, så lenge det er et offentlig toalett eller et toalett hjemme hos andre, så må jeg nærmest krangle med blæra for å få det ut. Det har ingenting å si at det ikke var andre folk i nærheten da jeg gikk inn på toalettet, så lenge det er en risiko for at det kan komme folk i kø utenfor så er det samme kampen. Det er vanvittig frustrerende. 

Anonymkode: 05616...d1f

Sånn har jeg det og, helt forferdelig 

Skrevet

Ikke bank på døra! Herlighet, folk låser seg da ikke inne på et offentlig toalett lenger enn strengt nødvendig! 

Jeg bruker lang tid fordi jeg misliker delte toaletter [i]sterkt[/i], og nekter å la min gyldne bakende røre noe som helst. Ergo dekker jeg enten toalettet i sånn omtrent hundre lag med papir (og det tar tid! Bommer man med en millimeter på et lag papir så ramler gjerne hele greia ned i dass, og man må begynne på nytt 🙈) eller så står jeg i hockey og må konsentrere meg som pokker for å ikke pisse ned buksa mi. 

Bruker også laaang tid på å vaske hendene (og min gyldne bakende, om nødvendig) 

Anonymkode: 066ce...ed2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke bank på døra! Herlighet, folk låser seg da ikke inne på et offentlig toalett lenger enn strengt nødvendig! 

Jeg bruker lang tid fordi jeg misliker delte toaletter [i]sterkt[/i], og nekter å la min gyldne bakende røre noe som helst. Ergo dekker jeg enten toalettet i sånn omtrent hundre lag med papir (og det tar tid! Bommer man med en millimeter på et lag papir så ramler gjerne hele greia ned i dass, og man må begynne på nytt 🙈) eller så står jeg i hockey og må konsentrere meg som pokker for å ikke pisse ned buksa mi. 

Hvorfor ikke heller bare sprite setet??    Tar 10 sekunder

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir du ikke stresset ved tanken på at det er en lang toalettkø? Gjør ikke det at du vil gjøre deg så fort ferdig som mulig?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker lang tid fordi jeg bæsjer, fordi jeg skifter bind eller tampong, fordi jeg kaster opp, fordi jeg føler meg generelt dårlig, fordi jeg må skifte klær, fordi jeg må vaske etter meg, fordi jeg må foreta diverse nødvendige medisinske prosedyrer... Med andre ord, det varierer hvorfor jeg bruker lang tid. Jeg må nesten prøve å ikke la meg stresse av lange køer, for jeg har like stor rett til å bruke doen til mine behov som andre har til å bruke den til sine behov. Jeg sitter tross alt ikke der inne fordi offentlige toaletter er det hyggeligste stedet i verden. 

Anonymkode: cdf13...907

• Liker 7
Skrevet
Apocalypte skrev (14 timer siden):

Hvorfor ikke heller bare sprite setet??    Tar 10 sekunder

Kan få sprit i kusa?

Anonymkode: c133e...27e

Skrevet

Det kan være veldig mange grunner... 

- sjenert blære - da er det faktisk fysisk vanskelig å få til å tisse, kroppen spenner seg og holder igjen. 

- de skal bæsje.. hard mage = det kan ta tid. 

- kanskje de skifter tampong, styrer med menskopp, o.l. 

- eller de trenger bare en pause fra de personene de er der med ;)

Anonymkode: 8a457...5f8

• Liker 5
Skrevet

Bruker ikke lang tid på å tisse, men nr. 2 bruker jeg litt tid på. Derfor takler jeg ikke å gjøre nr 2 på jobb der det er lytt, full trafikk utenfor og folk ofte kommer inn rett etterpå. Jeg får psykisk forstoppelse. 

Anonymkode: f2e15...b76

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan få sprit i kusa?

Anonymkode: c133e...27e

Gnir du dåsa på toalettsetet? 

Anonymkode: 08398...0be

• Liker 7
Skrevet

Spesielt menn bruker jo dritlang tid. Jeg tror de blir sittende på mobilen og spille Candy Crush eller noe. 40 minutter på å drite er faen ikke normalt. Da må du sjekke opp kostholdhet ditt

Anonymkode: 303cd...5ca

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...