Gå til innhold

Ville dere helst jobbet som jurist/advokat, siviløkonom eller psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?:) Evt. andre yrker 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Advokat, synes det virker så spennende:)

Anonymkode: c5909...2cd

• Liker 2
Skrevet

Psykolog :) Spennende yrket. Tannlege på andreplass om jeg kan nevne et selv. De andre er så kjedelige kontor jobber. 

Anonymkode: aaa6b...014

Skrevet

Jurist. Tror det hadde vært veldig spennende. Har tatt et par jusfag, og elsket det (til min store overraskelse, jeg trodde det skulle være kjempekjedelig). 

Anonymkode: 0f59a...e00

• Liker 3
Skrevet

Psykolog. Jeg får mye av å hjelpe folk og er interessert i følelser og oppførsel.

Men tror jeg hadde slitt med å være 200% på lytting hele tiden. 

Skrevet

Skulle gjerne vært advokat, så kunne jeg tatt mine egne saker og spart alle pengene jeg har brukt på advokat opp igjennom livet. Hadde også vært veldig kjekt å vært stødig på lovverket.

Anonymkode: 7c4bc...4b0

Skrevet

Psykolog, da det er nærmest mitt nåværende yrke. Er klinisk barnevernspedagog. Hsr for øvrig de samme arbeidsoppgavene som Psykolog, bare at jeg trenger psykologen for å sette diagnose.

Anonymkode: fba7c...6e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Psykolog, da det er nærmest mitt nåværende yrke. Er klinisk barnevernspedagog. Hsr for øvrig de samme arbeidsoppgavene som Psykolog, bare at jeg trenger psykologen for å sette diagnose.

Anonymkode: fba7c...6e2

Liten digresjon, vurderer å ta master i barnevern. Angrer du på valget? Vil jobbe på psykiatri og holder på med en bachelor i barnevern nå. Holder dette, eller bør jeg ta en master i noe annet? 

Anonymkode: 84996...77f

Skrevet

Event. andre yrker ja! Jeg ville vært en elendig psykolog. Klarer ikke la være å sympatisere for mye. Advokat og jurist :Hadde vært elendig. Hadde aldri klart å forsvare eller være  partisk. For penger

Jeg ville vært arkitekt!

Skrevet

Av de tre er det vel psykologer som får mest damer. Så det måtte bli det, så lenge lege ikke er et alternativ. Men helst lege.

Anonymkode: 21743...144

Skrevet

Tjaaaa... Jeg studerte faktisk psykologi til å begynne med, men syntes fagene som inngikk i profesjonsutdanningen var «kjedelige» (trodde jeg i alle fall på det tidspunktet) Så ble jeg økonom i steden (da snakker du kjedelig!) og jobbet som det i noen år, før jeg til slutt begynte å studere juss. Så jeg tror jeg går for jurist/advokat, med spesialisering innen arbeidsrett. 

Anonymkode: c328c...8f2

• Liker 1
Skrevet

Psykolog, men helst innen forskning.

Anonymkode: 5c423...496

Skrevet

Statsminister. :lur:

Eller byplanlegger.

Hvis jeg må velge av det TS nevner så må det bli siviløkonom.

Jeg er for pragmatisk, rett frem og praktisk anlagt til å være psykolog. Har erfaring fra gruppeterapi og hadde lyst til å si "bare hold kjeft og sjerp deg din klagepave" til minst 90% av de som var der. Makan til filleproblemer som folk klarer å synes synd på seg selv over. Buhuuuuu...

Tar denne som anonym. 🤣

(Og ja jeg vet, du trenger ikke si det, mine usympatiske sider ville sikkert gjort meg til en rævva statsminister).

Anonymkode: 29fa3...fb5

Skrevet

Jeg er siviløkonom, men kunne gjerne tatt rettsvitenskap også😄

Anonymkode: 1fbf0...539

Skrevet

Juss, uten tvil! 

Anonymkode: 4a27e...e30

Skrevet

Jeg er jurist og ville valgt det igjen. 

Anonymkode: 03703...639

Skrevet

Psykolog, tenk så behagelig å bruke dagen til å grave i andres hjerne!

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Statsminister. :lur:

Eller byplanlegger.

Hvis jeg må velge av det TS nevner så må det bli siviløkonom.

Jeg er for pragmatisk, rett frem og praktisk anlagt til å være psykolog. Har erfaring fra gruppeterapi og hadde lyst til å si "bare hold kjeft og sjerp deg din klagepave" til minst 90% av de som var der. Makan til filleproblemer som folk klarer å synes synd på seg selv over. Buhuuuuu...

Tar denne som anonym. 🤣

(Og ja jeg vet, du trenger ikke si det, mine usympatiske sider ville sikkert gjort meg til en rævva statsminister).

Anonymkode: 29fa3...fb5

Hva er egentlig poenget med å skrive dette når det er helt åpenbart? Har sett at flere gjør det. 

Anonymkode: c2352...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...