Gå til innhold

Dere med bonusbarn i bildet og brudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fortsatt kontakt med bonusbarn? Eksen vil ikke jeg skal kontakte hans barn / voksne barn henholdsvis 20 og 23år. Har jo vært i store deler de sine liv, så for meg blir det sårt å aldri se de igjen. 

Hva har dere gjort? Små eller store, spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 9e3a8...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de så store så må de jo få lov å velge selv om de vil ha kontakt med deg. 

Anonymkode: c25b7...0bf

• Liker 19
Skrevet

Jeg har bonusbarn på 20, 21 og 25 år. Har kjent dem i 18-19 år. Hadde faren deres og jeg gått fra hverandre nå hadde de jo valgt selv! Hadde ikke spilt noen rolle hva han mente!

Er barna mindre er man prisgitt forelderen, dessverre. Jeg hadde ønsket en viss kontakt og å vite hvordan det gikk med barn jeg hadde kjent lenge og vært tett på! Men er de små kan jo forelder nekte dette...

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er de så store så må de jo få lov å velge selv om de vil ha kontakt med deg. 

Anonymkode: c25b7...0bf

Ja, men dumt å spørre? Ville dere gjort det? Ville kanskje vært enklere om det var jenter, men dette er gutter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt direkte til dem at jeg gjerne ville holdt kontakt. Mannen skjønner jeg ikke hvorfor du skal diskutere dette med i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet

Du kan skrive en melding til de. Der du sier at selv om det er slutt med faren er du glad i de. Og ønsker å ha de i livet ditt. 
da har du gjort det enkelt for de å holde kontakt :)

Anonymkode: c5557...ed6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan skrive en melding til de. Der du sier at selv om det er slutt med faren er du glad i de. Og ønsker å ha de i livet ditt. 
da har du gjort det enkelt for de å holde kontakt :)

Anonymkode: c5557...ed6

Kanskje det. Skilte 17år mellom faren de sin og jeg, så jeg er ikke mye eldre enn disse to. Er selv nettopp fylt 30år. Har vel ingen betydning det? Kanskje derfor far reagerer?! Er så oppgitt over væremåten hans. Redd det påvirker de negativt. 

• Liker 2
Skrevet

jeg har ganske god kontakt med mine x-bonusbarn og deres nye lillebror. I ditt tilfelle TS så er vel ungene såpass store at de bør kunne velge selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje det. Skilte 17år mellom faren de sin og jeg, så jeg er ikke mye eldre enn disse to. Er selv nettopp fylt 30år. Har vel ingen betydning det? Kanskje derfor far reagerer?! Er så oppgitt over væremåten hans. Redd det påvirker de negativt. 

Da synes jeg det blir litt rart. Om de er voksne og du nettopp har fylt 30 så har du jo ikke akkurat vært en del av oppveksten deres?

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt til dem at jeg ønsker fortsatt kontakt.  De er 20 og 23, og det er en alder hvor man gjerne er mest opptatt med alt annet enn familie.  Husk bursdagene deres, send en hilsen i blant, gi dem julegaver osv.  Det er mye du kan gjøre for å fortsatt bety noe i livene  deres.  

• Liker 1
Skrevet
Snedig skrev (7 minutter siden):

Da synes jeg det blir litt rart. Om de er voksne og du nettopp har fylt 30 så har du jo ikke akkurat vært en del av oppveksten deres?

Ikke fra de var helt små. Da jeg var 20 var de rundt 10 og 12 da. Vi var sammen i nesten 10 år. 

• Liker 2
Skrevet
Zienna skrev (3 minutter siden):

Jeg ville sagt til dem at jeg ønsker fortsatt kontakt.  De er 20 og 23, og det er en alder hvor man gjerne er mest opptatt med alt annet enn familie.  Husk bursdagene deres, send en hilsen i blant, gi dem julegaver osv.  Det er mye du kan gjøre for å fortsatt bety noe i livene  deres.  

Men som ei har nevnt over så virket det feil iom at jeg er 30. Ikke for min del, jeg kjenner de jo, men pga alderen. Er nok derfor eksen ikke ville likt det. Utrolig trasig og rart av han.  

Skrevet

La de vite at du bryr deg om dem, og at du gjerne vil ha kontakt. Så kan de velge selv.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men som ei har nevnt over så virket det feil iom at jeg er 30. Ikke for min del, jeg kjenner de jo, men pga alderen. Er nok derfor eksen ikke ville likt det. Utrolig trasig og rart av han.  

Jeg synes virkelig ikke at alder har noe å si.  Hvis du bryr deg om hvordan de har det, så forsøk å holde kontakt.  

Selv er jeg bare en bonusfarmor.  Mitt bonusbarnebarn flyttet da det ble brudd mellom min sønn og hans mor.  Tross alt har han og jeg holdt kontakten i nær 8 år etter bruddet.  Moren hans syntes ikke jeg var så viktig først.  Dessverre er det mange som tror at blod er tykkere enn vann.  

• Liker 1
Skrevet
Kokeshi skrev (1 time siden):

La de vite at du bryr deg om dem, og at du gjerne vil ha kontakt. Så kan de velge selv.

Har alltid laget middag til de kommer osv. Man blir jo glad i de. Kan følge tipsene dine. Åpenhet er viktig, da blir mange ganger de andre også åpne. Ingenting å skamme seg for eller være flau for. 

• Liker 1
Skrevet
Zienna skrev (59 minutter siden):

Jeg synes virkelig ikke at alder har noe å si.  Hvis du bryr deg om hvordan de har det, så forsøk å holde kontakt.  

Selv er jeg bare en bonusfarmor.  Mitt bonusbarnebarn flyttet da det ble brudd mellom min sønn og hans mor.  Tross alt har han og jeg holdt kontakten i nær 8 år etter bruddet.  Moren hans syntes ikke jeg var så viktig først.  Dessverre er det mange som tror at blod er tykkere enn vann.  

Helt riktig! Godt å høre å dette, en god (bonus)farmor er du❤

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var han virkelig 37 år da han ble sammen med deg på 20 år?? Herregud...!

Anonymkode: 93ef2...1fa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var han virkelig 37 år da han ble sammen med deg på 20 år?? Herregud...!

Anonymkode: 93ef2...1fa

Ja, han var det. 

Skrevet

Barna er voksne og kan bestemme dette selv. Selv har jeg kontakt med min eksbonusmor, men ikke min far. Han er en bæsj.

Anonymkode: e65a8...260

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er faren som skal bestemme om du har kontakt med voksne folk. Hvis du og sønnene har hatt et godt forhold, blir de vel skuffet hvis du plutselig bare trekker deg helt ut. Du kan vel sende en melding og si hvordan du har det, uten å være alt for påtrengende. De synes sikkert det er kjekt med gratulasjoner til bursdag osv. Og kanskje er det ting de heller vil snakke med deg enn foreldrene med. Mange som synes det er kjekt med en annen voksenperson (selv om du ikke er så mye eldre enn dem) i livet enn foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...