Gjest dama Skrevet 4. august 2005 #1 Skrevet 4. august 2005 nettopp lest ferdig en bok.(min elskede drittsekk av:joy fielding) drit bra...... klarte ikke å legge den bort. måtte lese ferdig. flere med god bok erfaring? (har du en favoritt, si det.)
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2005 #2 Skrevet 4. august 2005 Jeg har lest haugevis med bra bøker, men yndlingsboka er nok helt klart Paul Austers Book of Illusions.
Arkana Skrevet 4. august 2005 #3 Skrevet 4. august 2005 I sommer leste jeg bl.a. The Reunion av Sue Walker. Spennende og vanskelig å legge fra seg. Den nye boken hennes kommer hvert øyeblikk og jeg gleder meg allerede. Ellers har Bill Brysons reiseskildringer (med Neither Here nor There som høydepunkt) gitt meg mang en hysterisk latter.
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2005 #4 Skrevet 4. august 2005 Min favoritt er Paul Auster, New York Trilogien (egentlig alt av Auster, men må velge en). I sommer har jeg lest Karl Ove Knausgård, En tid For Alt / Ute Av Verden. Skikkelige mursteiner som jeg ble helt sugd inn i.
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 4. august 2005 #5 Skrevet 4. august 2005 Har nylig lest Bill Brysons "En kort historie om nesten alt", utrolig bok!! Hvis du er bare LITT nysgjerrig på hvordan verden ble til og hvordan alt henger sammen, er den helt uunnværlig. Lærerik, kjempemorsom og medrivende på samme tid, jeg var fullstendig fengslet!
hilli Skrevet 4. august 2005 #6 Skrevet 4. august 2005 Jeg ble nettopp ferdig med Transmission(Overført) av Hari Kunzru. Sammen med Den uekte har denne boken gjort Kunzru til en av mine favorittforfattere.
Gjest Gitte Skrevet 5. august 2005 #7 Skrevet 5. august 2005 har vel litt kiosk-litteratur-smak jeg da.. syns Henning Mankell er en flott forfatter. Er glad i kriminalromaner, også Håkan Nesser, Dan Brown, Ian Caldwell. Er også glad i Ingvar Ambjørnsen, hvor favorittene er 23-salen og Hvite Niggere
Grooo Skrevet 5. august 2005 #8 Skrevet 5. august 2005 Berlinerpoplene av Anne B. Ragde er min favoritt i sommer, skal kjøpe Eremittkrepsen nå. Ellers er jeg inne i en krim-periode igjen, leser gamle Mankel-bøker nå
Gjest SumoBryter Skrevet 5. august 2005 #9 Skrevet 5. august 2005 Mine favoritt fiksjon bøker er. Lilje Teateret av Lulu Wang selv om slutten var litt ekstrem. Viipurin kaunotar, av Kaari Utrio. De dødes tjern er også bra. Parfymen var ganske bra.
Hannemor Skrevet 5. august 2005 #10 Skrevet 5. august 2005 <Jeg er veldig glad i krim, som f.eks. Jo Nesbø. En av grunnene til at jeg liker han så godt er at jeg har vært/bodd i flere av de byene han skriver fra i sine bøker. Får dermed en relasjon og gjenkjennelse som jeg ikke får av så mange andre forfattere. Ikke helt sikker på hvilken av bøkene jeg likte best. Snart kommer Nesbø med en ny bok og jeg gleder meg masse!!! I sommer har jeg kun lest to bøker; Da Vinci koden og Alkymisten. To vidt forskjellige bøker - men likte dem begge veldig godt.
Gjest LoisLane Skrevet 5. august 2005 #11 Skrevet 5. august 2005 Har nylig lest Bill Brysons "En kort historie om nesten alt", utrolig bok!! Hvis du er bare LITT nysgjerrig på hvordan verden ble til og hvordan alt henger sammen, er den helt uunnværlig. Lærerik, kjempemorsom og medrivende på samme tid, jeg var fullstendig fengslet! ← Jeg leser den nå, og føler meg klokere for hver eneste side jeg blar om (hvor skal det ende...?) Veldig bra!!!
Sarke Skrevet 5. august 2005 #12 Skrevet 5. august 2005 Min aller beste bok er "Sterk sult, plutselig kvalme" av Trude Marstein. Geniale små historier som beskriver følelsene man kan ha i et forhold helt perfekt
Gjest gjesta Skrevet 5. august 2005 #13 Skrevet 5. august 2005 Berlinerpoplene av Anne B. Ragde er min favoritt i sommer Berlinerpoplene anbefales ja.
Cupcake Skrevet 5. august 2005 #14 Skrevet 5. august 2005 Jeg anbefaler: - "Den Digitale Festning" av Dan Brown - alle Shopoholiker bøkene av Sophie Kinsella (utrolig morsomme) - "Jeg velger å leve" av Sabine Dardenne - alt av Marian Keyes
Arwen Skrevet 5. august 2005 #15 Skrevet 5. august 2005 Jeg anbefaler: - alle Shopoholiker bøkene av Sophie Kinsella (utrolig morsomme) De er nesten håpløse å få tak i i innbundet utgave! Tristm har lyst å lese de, men kjøper ikke pocket. Den beste boken jeg har lest er haikerens guide til galaksen. Fantastisk. Ellers er jeg fan av Nick Hornby.
Gjest Madeleine Skrevet 5. august 2005 #16 Skrevet 5. august 2005 Leste for ikke så lenge siden en god bok som het "Bienes hemmelige liv". Den syns jeg var veldig bra skrevet så den anbefaler jeg gjerne videre.
inar Skrevet 6. august 2005 #17 Skrevet 6. august 2005 Før frosten av Henning Mankell, veldig bra. Ellers lest masse av Minett Walters, krimdame, veldig bra. Har også lest Min elskede drittsekk som trådstarter skrev om, likte den på en provoserende måte. Nå leser jeg Unni Lindell, sørgekåpe..
Brunhilde Skrevet 6. august 2005 #18 Skrevet 6. august 2005 Det er jo så utrolig mange gode bøker! En av de beste jeg har lest er en som heter "Max elsker Nora" - husker dessverre ikke forfatteren. Eller er jo "Barrytown-trilogien" et must, fantastiske bøker! Videre liker jeg alt Mankell har skrevet (og syns ikke han er i sjangeren "kiosklitteratur"). Er også glad i de eldste bøkene til Isabel Allende, spesielt Eva Luna og Eva Luna Forteller. Bøker er rett og slett en sann nytelese...og jeg er nok aller mest glad i kriminalromaner selv om annet også faller i smak.
Gjest Spacegirl Skrevet 6. august 2005 #19 Skrevet 6. august 2005 Favorittboka mi er Den Gylne Notatbok av Doris Lessing. Leste nettopp En Egen Musikk av Vikram Seth, og den var også veldig bra
hilli Skrevet 7. august 2005 #20 Skrevet 7. august 2005 Leste nettopp En Egen Musikk av Vikram Seth, og den var også veldig bra ← En fantastisk bok, jeg leste den for mange år siden og husker den veldig godt fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå