Gå til innhold

Kalde og ekle føtter, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ung (26) og i ellers god form og trener en del. Men jeg er veldig mye stillesittende ellers pga. et studie som krever enormt med lesing. Prøver å gå litt turer for å røre på meg, men etter hjemmeeksamen for noen dager siden har jeg fått kronisk iskalde og vonde føtter, det eneste som hjelper er å sette dem i varmt vann! 

Har blodsirkulasjonen streiket helt? Det hjelper å gå og bevege seg der og da, men tvert jeg ligger eller sitter blir det vondt igjen. Må bruke varmeflaske om natten... Hva kan det være???

Anonymkode: 0bddd...dd5

• Liker 1
Skrevet

Jdg også har dette, for meg er greia varme fotbad og ullsokker året rundt nesten. 

Anonymkode: fc861...3af

Skrevet

Ta deg en tur til legen din du, kan være noe nevrologisk som raynolds syndrom eller hva det heter (bedre kjent som liktær/likfingre). 

Anonymkode: 4cd82...7c0

Skrevet

Jeg har plutselig fått likfingre. Men jeg har kalde føtter, fingre og nesetipp. 

Det kom veldig brått, jeg snakket med legen om det. Ikke så mye å gjøre med, men ikke farlig.

Men siden det kom så brått ville jeg utelukket alt annet, å tatt en time hos legen. Kanskje mangler du noe? Blir tærne helt hvite?

Anonymkode: 4b5b8...0cd

Skrevet

Hvilken farge er det på tærne og på føttene og under føttene og er de hovne?

Anonymkode: d9d5a...182

Skrevet

Ingen spesiell endret farge, er ikke liktær eller hoven. Gidder ikke dra til lege med mindre det blir verre 🙈 Men håper det går over!! Ts

Anonymkode: 0bddd...dd5

Skrevet

Palges også ofte med kalde føtter og hender. Har tatt blodprøver hos legen, alt ser normalt ut. 

Anonymkode: 46111...699

Skrevet

Samme her. Hender er Ok, føttene iskalde. De har helt normal hudfarge. Det hjelper å bli gjennomvarm, så må ofte være i aktivitet. Går en god tur etc..

Anonymkode: f8a4d...1a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...