AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Jeg er 6 uker på vei. I dag dro jeg på GU for å sjekke at alt står bra til etter spotting i en uke. Da fant jeg ut at jeg fosteret hadde sluttet å vokse før uke 4. Alt hun så var en fostersekk på 3 mm. Jeg ha målt hcg hver uke med clear blue ukesindikator og den har steget jevnt og trutt og viste idag 3+. Legen ville ta egne hcg målinger på meg og se på stigningen så skal tilbake om tre uker. Jeg forstår ikke hvordan HCG kan stige uten at fosteret vokser? Og når vil dette fosteret støtes ut? Jeg er full av spørsmål etter denne timen og veldig bekymret og lei meg. Jeg skal som sagt innom labben å ta en ny hcg på onsdag. Ellers har jeg ikke fått beskjed om noe videre oppfølging. Var i for stor sjokk til å spørre her og da. Anonymkode: 66ac4...9dd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke hvordan HCG kan stige uten at fosteret vokser? Og når vil dette fosteret støtes ut? Hcg kan fortsatt stige fordi fostersekken, plommesekken osv vokser men ikke fosteret. Det støtes mest sannsynlig ut om ikke så lenge, men jeg gikk selv til uke 14 uten fosteranlegg, viste det seg ved UL. Lykke til❤️ Anonymkode: 777a8...afd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Hvis dt er snakk om MA (missed abortion) så dør fosteret uten at det støtes ut. De vil vel sjekke i tilfelle du er kortere på vei kanskje? Fosteret vokser jo i rykk og napp. Du får nok en videre plan etter neste sjekk. Kan være de vil vente et par uker for så og sjekke ultralyd igjen. Hvis HCG går ned så må du være forberedt på det verste. Hos meg så de ingen hjerteaktivitet i uke 10, fosteret var ca 8 uker. Hadde gått en stund uten jeg merka noen ting. Det er vel så lite enda at det er vanskelig og si hvordan det går. Anonymkode: dbea8...201
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Hcg kan stige selv om utviklingen har stoppet opp, men stigningen går saktere. Om du først nå fikk 3+ på den digitale, er jo det et klart tegn på at du har for lavt hcg. Kroppen støter det nok ut snart. Det trengs ikke noe videre oppfølging så skjønner ikke helt hva du savner her. Om kroppen ikke klarer å ordne opp selv innen rimelig tid, kan du få piller. Anonymkode: 285c5...ed5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hcg kan fortsatt stige fordi fostersekken, plommesekken osv vokser men ikke fosteret. Det støtes mest sannsynlig ut om ikke så lenge, men jeg gikk selv til uke 14 uten fosteranlegg, viste det seg ved UL. Lykke til❤️ Anonymkode: 777a8...afd Fikk du da hjelp til å få det ut? Har lyst å få avsluttet dette så raskt som mulig. Anonymkode: 66ac4...9dd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk du da hjelp til å få det ut? Har lyst å få avsluttet dette så raskt som mulig. Anonymkode: 66ac4...9dd Det beste er at kroppen ordner opp selv. Anonymkode: 285c5...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå