Svevende Skrevet 4. august 2005 #1 Del Skrevet 4. august 2005 Er det til en hver tid ryddig og rent i ditt hus/leilighet? Hva slags husarbeid gjør du hver dag? Hvor mye tid bruker du hver dag? Er det bare du, eller også din partner som gjør husarbeid? Hvor ofte vasker du gulvene, tørker støv, ? Er det noen "håpløse" husmødre her? Hvis du syns huset ditt er rotete, og møkkete, se på Ekstrem rengjøring på TVNorge...du vil garantert føle deg bedre!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2005 #2 Del Skrevet 4. august 2005 Nei, det er sjelden ryddig i her. Prøver å rydde i dagligstua og på kjøkkenet hver dag, men det hender at jeg slurver litt der også. Jeg setter inni oppvaskmaskin, tørker av benker o.l hver dag stort sett. Og vasker klær flere ganger i uka. Å vaske gulver og tørke støv gjør jeg bare når jeg skal ha gjester! Eller ved andre spesielle anledninger - ergo ikke hver uke, og heller ikke annenhver... Jeg støvsuger 1-2 ganger pr uke. Det er jeg som gjør husarbeidet her hos oss. Mannen har ansvar for utearealet. Jeg føler meg vel egentlig ikke som noen håpløs husmor, selvom jeg kunne ønske at jeg var enda litt mer ryddig av meg. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 4. august 2005 #3 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg er vel langt ifra noen perfekt husmor, om man med det mener at man skal ha det sterilt og rent til enhver tid. Jeg har det stort sett ryddig, støvsuger et par ganger i uken, for det må jeg når jeg har hund. Jeg bruker heller tiden til å kose meg med min datter, og synes det er viktigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 4. august 2005 #4 Del Skrevet 4. august 2005 Her er det ryddig hele tiden. Gubben gjør mest for han er hjemmeværende. Jeg gjør litt, og ungene gjør sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. august 2005 #5 Del Skrevet 4. august 2005 Er det til en hver tid ryddig og rent i ditt hus/leilighet? Stort sett, men ikke alltid. Liker at det ser ryddig ut, og prøver å rydde etter meg og legge ting tilbake med en gang de er brukt, så slipper man å måtte rydde så mye om gangen. Men det hender jo at ting flyter likevel. Hva slags husarbeid gjør du hver dag? Kjøkkengulvet kostes/swifres hver dag, mye smuler av matlaging i tillegg til at katten søler en del. Kjøkkenbenkene vaskes jo flere ganger om dagen. Oppvasken tas hver dag (eller, oppvaskmaskinen tar seg av det). Hvor mye tid bruker du hver dag? Ikke så mye. Kanskje en halvtime tilsammen på meg og sambo. Er det bare du, eller også din partner som gjør husarbeid? Sambo gjør selvsagt også sin del av husarbeidet, noe annet hadde vært uakseptabelt. Hvor ofte vasker du gulvene, tørker støv, ? Vivasker gulvene en gang i uka. Vi har katt, så vi swifrer/koster kanskje annenhver dag. Vi har heldigvis laminat eller fliser på gulvene, så vi bruker aldri støvsuger, altfor tungvindt. Hun røyter heldigvis ikke altfor mye. Tørker støv sjelden, kanskje en gang i mnd hvis jeg gidder. Badet vaskes en gang i uka. Klær vaskes hver helg, minst 3 maskiner. Skifter på senga annenhver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2005 #6 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg er "elendig husmor". Dog, ikke så illesom på "ekstrem rengjøring", uten at det fikk meg til å føle meg noe bedr likevl, det er jo ekstremtilfeller, og de vier meg hvordan det burde være til slutt. Vel, vi har det somregel rotete hjemme hos oss. Vi har storrydding hver gang vi får besøk, men det skjer jo ikke akkurat mange ganger i året. En eller to? Det finnes nok ikke noe husarbeide jeg gjør hver dag. Nesten hver dag vasker jeg stekepanna, men det er noen dager jeg ikke bruker den. Nesten hver dag vasker jeg klær også, i alle fall flesteparten av dagene. Hvor mye tid som går daglig varierer nok sterkt, fra mye til ingenting, selv om jeg prøvr å holde det på det jevne, men selvsagt deltar også min samboer, ha rydder/vasker opp akkurat nå. Generelt er klesvaken mitt ansvar (derfor skal jeg nå egentlig henge opp rent tøy) og oppvasken hans, resten deler vi på. Vi har ikke noe utvendig ansvar, siden vi leier ei leilighet bare, og har ingen hage, så det er bare innendørsarbeide vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannemor Skrevet 7. august 2005 #7 Del Skrevet 7. august 2005 Er det til en hver tid ryddig og rent i ditt hus/leilighet? Absolutt ikke. Vi har det man kaller overfladisk ryddig. Dvs at det ser ryddig ut, men under overflaten er det ikke like rent... Hva slags husarbeid gjør du hver dag? Jeg vasker opp ettersom vi ikke har oppvaskmaskin. I tillegg rydder jeg vekk ting som blir stående ute. Hvor mye tid bruker du hver dag? 10 minutter? Er det bare du, eller også din partner som gjør husarbeid? Jeg er vel den flinkeste til å rydde ting unna mens han er den som gjør det grundig rent ca 1 gang i uken. Han er altså den flinkeste av oss to... Hvor ofte vasker du gulvene, tørker støv, ? Vi har hund, så støvsugeren blir dratt ut ca to ganger i uken. Moppen blir brukt en gang i uken. Tørke støv, hva er det???? :grine2: Mannen tørker støv, vanner blomster og er snill med kona... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 7. august 2005 #8 Del Skrevet 7. august 2005 Er det til en hver tid ryddig og rent i ditt hus/leilighet? Jeg prøver å holde det ryddig, men med 3 unger i huset må en tåle at det ikke er strøkent til enhver tid. Hva slags husarbeid gjør du hver dag? Støvsuger. Setter inn/tar ut av oppvaskmaskinen + vasker og rydder kjøkkenbenken. Vasker doene, vaskene og speilene. Rydder. Vasker klær /henger opp klær /legger sammen klær. Hvor mye tid bruker du hver dag? Det vet jeg ikke men det går en del tid. Er det bare du, eller også din partner som gjør husarbeid? Jeg gjør det meste men mannen min hjelper til innimellom. Ungene har ansvar for rommene sine (jeg vasker gulvene der). Hvor ofte vasker du gulvene, tørker støv, ? Jeg tørker nok støv et par ganger i uka. Gulvene blir vasket ca 2 ganger i uka (noen ganger oftere). Det blir skiftet på alle sengene annehver uke. Stryking av klær en gang i uka. Vinduer blir vasket ved behov. Messing/søltøy blir pusset ca 4 ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #9 Del Skrevet 7. august 2005 Hannen - vasker du doene hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 7. august 2005 #10 Del Skrevet 7. august 2005 Hannen - vasker du doene hver dag? ← Jepp. Både doene og vaskene + speilet på badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 7. august 2005 #11 Del Skrevet 7. august 2005 Er det til en hver tid ryddig og rent i ditt hus/leilighet? Nei, det er det ikke. Hva slags husarbeid gjør du hver dag? Rydder opp etter meg stort sett hver dag, og vasker over benker o.l. når jeg har brukt dem. Vasker klær flere ganger i uka. Rer opp senga om jeg har tid.. Hvor mye tid bruker du hver dag? Det varierer. Er det bare du, eller også din partner som gjør husarbeid? Her er det faktisk samboeren min som gjør mest. Han jobber ikke alltid 100% stilling, men det gjør jeg, så derfor er det han som gjør mest. Men i de periodene hvor begge jobber mye så fordeler vi det ganske like. Hvor ofte vasker du gulvene, tørker støv, ? Sjelden Vasker gulvene skikkelig kanskje en gang i mnd, men drar over med tørrmopp oftere. Støvsuger ca. 3 ganger i uka. Har også sånne våtservietter til gulv som jeg drar over med innimellom. Badet blir vasket en gang i uka cirka. Tørker støv altfor sjelden.. Hater det.. Er det noen "håpløse" husmødre her? Ja, jeg! Hvis du syns huset ditt er rotete, og møkkete, se på Ekstrem rengjøring på TVNorge...du vil garantert føle deg bedre!. Jepp, så møkkete eller rotere har jeg det aldri!! -...og nå må jeg gå og støvsuge som jeg har planlagt i hele dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå