AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Bor i en kommune med en del smitte, men det er under kontroll og ikke ukjente smittekilder. Samboer er i risikogruppen, er delvis permittert og har tatt ut ferie de dagene han er i jobb for å være hjemme mest mulig. Jeg jobber som lærer og holder meg bare til klassen min. Så er det barna våre. De er to og tre og er hjemme fra barnehagen om dagen siden faren er i risikogruppen og uansett er hjemme. De har kjempegodt av masse tid med pappaen! Fram til nå har det nemlig vært mye mamma, og spesielt under nedstengningen i vår og i sommerferien. Samtidig mister de det pedagogiske i barnehagen og lek med jevnaldrende utover hverandre. Så derfor lurer jeg veldig på når vi skal sende de i barnehagen igjen.. Hva er egentlig det beste for barna i en sånn situasjon? Anonymkode: af349...529
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Hvis du er lærer ser jeg ikke helt poenget du har jo sykt mange kontakter på jobb og de igjen har ørten kontakter. Jeg ville ikke tatt hverdagen fra barna på grunn av det. Anonymkode: 127f0...6b8 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du er lærer ser jeg ikke helt poenget du har jo sykt mange kontakter på jobb og de igjen har ørten kontakter. Jeg ville ikke tatt hverdagen fra barna på grunn av det. Anonymkode: 127f0...6b8 Enig, tror nok det er større sjanse for at du drar med deg smitte hjem fra jobb enn at barna drar det med seg fra barnehagen. Anonymkode: 02f07...e23
Gjest Geirfuglen Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Enig med de andre. Tenker også at du bør vurdere å få tilrettelagt arbeid hvis han er i risikogruppe høy (altså ikke lav). Viktig å se på hva slags type smitte det er der du bor også. Her er det minimalt med smitte i skoler osv., og så og si all smitte er sosial smitte og slås fort ned.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du er lærer ser jeg ikke helt poenget du har jo sykt mange kontakter på jobb og de igjen har ørten kontakter. Jeg ville ikke tatt hverdagen fra barna på grunn av det. Anonymkode: 127f0...6b8 Enig. Si du har 15 elever da, hver elev har to foreldre, som igjen har sine jobber og bekjente hvor de møter hvor mange? I tillegg kommer steforeldre, søsken, besteforeldre som også har sine nærkontakter. Du har et enormt nettverk smittemessig, så å sende ungene i barnehagen hadde jeg ikke stusset over en gang. Anonymkode: 9a262...862 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Med andre som mener dere at barna har det bedre i barnehagen enn hjemme (uavhengig av hva jeg jobber med)? Anonymkode: af349...529
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Er du tett på elever og ansatte når du er på jobb? Hos oss er skolen i rødt nivå og vi holder minst 1 meter avstand til alle alltid. Om barna leker godt med hverandre, ville jeg holdt dem mest mulig hjemme fram til jul. Selv om TS er mye i indirekte kontakt med andre, er jo barna i (in)direkte kontakt med andre enn TS. Det er best om man kan redusere antallet så mye som mulig av hensyn til faren. Anonymkode: ed1a9...1c7 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Med andre som mener dere at barna har det bedre i barnehagen enn hjemme (uavhengig av hva jeg jobber med)? Anonymkode: af349...529 Tja, det er jo en vurderingssak. Min eldste koser seg hjemme med tegnesaker, perler og puslespill - mens han yngste klikker hvis han ikke får være i barnehagen å herje 😅 Du kjenner dine barn best og gjør selvsagt det dere ønsker - men smittemessig spiller det liten rolle om de er i bhg eller ikke, når du har den jobben du har mener jeg. Anonymkode: 9a262...862
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Jeg tenker så heldige barn som får kvalitetstid med pappaen sin. Så lenge han er enn oppegående mann, så vil jeg ikke tro de går glipp av særlig mye. Han har jo mye bedre forutsetninger for å se barna enn i en barnehage med 20 andre barn på avdelingen. De er jo to søsken sammen hjemme også, så der får de jo øvd på det sosiale. Jeg sier hurra for foreldre som tilbringer tid med sine egne barn når de har mulighet! Hilsen pedagogisk leder Anonymkode: 3e367...390 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå