Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt mobbet på jobb i 1,5 år, og fikk en ordentlig knekk etter jeg ble gravid hvor jeg blandt annet fikk høre at jeg ikke hadde noe verdi, og ble dermed sykemeldt tidlig i svangerskapet pga situasjonen på arbeidsplassen. Det nærmer seg nå termin, så jeg har med andre ord gått hjemme sykemeldt en stund, som forøvrig etterhvert ble endret til svangerskapsplager. 

Idag kranglet samboer og jeg, skikkelig også, aldri hatt en så stygg krangel. Jeg kalte han en taper fordi han sover til langt ut på dag, for å så sette seg til for å spille. Han sa til meg at jeg var en taper fordi jeg ikke turte å gå på jobb fordi noen hadde sagt noe jeg ikke likte, og at ingen, inkludert venner, likte meg. Derfor var jeg helt alene uten venner. Og at jeg ga de personene som mobber meg rett, ved å ikke gå på jobb. 

Jeg er helt knust. Helt forbanna knust. Jeg har fryktet at noen kan tenke at jeg er en taper siden jeg ikke er på jobb, men min egen samboer, kjæreste, klippe og støtte? Nei, aldri. 

Jeg ligger bare å griner, jeg vil bort her i fra, jeg fatter ikke at jeg skal ha barn i det her. Jeg har bedt han ryke å reise, komme seg ut og bort i fra meg, og sagt tydelig at det er over oss i mellom. 

Men han tror ikke på meg, han drar ikke, og han mener han hadde rett til å ta igjen, og at jeg var stygg, og han sa unnskyld, så da har han alt på sitt rene igjen. 

Denne gangen er ikke unnskyld nok, denne gangen ble noe ødelagt inne i meg, denne gangen ser jeg på han med nye øyne. Denne gangen knuste han meg, og denne gangen er det ikke han som sitter med limet, han sitter med slegga. 

Ingen spørsmål, ingenting.. Måtte bare skrive ut til noen, som den taperen jeg er, har jeg jo ingen.. 

Anonymkode: 2a7f9...ceb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber han ikke? 

Anonymkode: 99b85...48b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber han ikke? 

Anonymkode: 99b85...48b

Nei, han er corona permittert. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette høres ikke ut som en særlig voksen krangel. Høres ut som 2 tenåringer som nettopp har flyttet sammen og innsett at mamma og pappa ikke fikser alt.

Anonymkode: 171d6...8ed

Oi, så hyggelig du er da. Lyst til å sparke mer på en som ligger nede, så kan jeg snu andre siden til. 

• Liker 8
Skrevet

Oi wow. Han burde ha litt forståelse for at en hormonell høygravid kvinne kanskje ikke alltid klarer å si de riktige tingene.

Anonymkode: d4234...b42

• Liker 9
Gjest Blondie65
Skrevet

TS, gå litt i deg selv.

Du angrep han - hva om han sliter like mye psykisk som du? Og du er gravid, propfull av hormoner der en fjær blir til fem høns ...

Jeg mener selvsagt ikke at det var greit det han sa, men hva med det du sa da? Du begynte.

Han har bedt om unnskyldning. 

Du skriver "denne gangen" - hva mener du med det?

Skrevet

Du må tåle og få igjen. Nytter ikke å ligge og sutre. Du høres uansett veldig lite voksen ut. 

Anonymkode: 09437...807

• Liker 24
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Oi, så hyggelig du er da. Lyst til å sparke mer på en som ligger nede, så kan jeg snu andre siden til

Jeg sparker da ikke, jeg bare sier det som det er. Hvis du ikke vil ligfe nede, så reis deg da opp, jeg stopper deg ikke.

• Liker 23
Skrevet

Dette må dere rett og slett ordne opp i før barnet kommer. Dere begge kjefter på hverandre fordi dere føler at den andre ikke gjør det man skal som voksen. Og dere begge har egentlig rett om den andre.. begge er litt tafatte og begge er litt slemme med hverandre. Og ingen av dere får det ordentlig til. 

jeg foreslår familievernkontoret. Håper det hjelper. 

• Liker 21
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er coronapermittert og liker å spille. Du synes muligens spill er helt dust. Har det slått deg at han kanskje ikke har det så bra han heller?

Og nei, dette handler ikke om å ta deg, dette handler om å få deg fra å gjøre noe forferdelig fordi du bruser over av hormoner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, så hyggelig du er da. Lyst til å sparke mer på en som ligger nede, så kan jeg snu andre siden til. 

Ikke gjør deg til et offer. Ta nå og kvinn deg opp. Du må tåle sannheten. 

Anonymkode: 09437...807

• Liker 18
Skrevet

Han er da ingen taper fordi han sover lenge og spiller? Det var ikke greit å si, og jeg håper du også har bedt han om unnskyldning for det. Han gikk også over streken. Begge to gjorde det. Begge sa stygge ting. Her må dere legge dere flate begge to, be om unnskyldning og kommunisere dere i mellom. 

• Liker 27
Skrevet

Nå som du kanksje har forståttat dette ikke virker så særlig voksent - jeg sitter her med en 10mnd gammel baby. Vårt første barn. Vi krangler, spesielt dager hvor baby ikke klarer å sove, eller bare er vanskelig. Jeg kan LOVE DEG at det er verdt å finse problemene nå. En baby vil tro at det er hens feil dersom du krangler med baby tilstede. Det ødlegger oppveksten til baby. Så for babyen sin skyld, fiks problemene. Du er voksen, han er voksen, det er en baby i bildet, fiks det, nå, asap.

• Liker 14
Skrevet

Som corona permittert selv så er jeg skikkelig deprimert, og i villrede .. Hva skjer med livet liksom .. Jeg hadde nok bjeffet tilbake om noen kalte meg for en taper fordi jeg ligger på sofaen å ser på dr phil å spiser sjokolade midt i uka. For det er jo faktisk ikke det jeg har lyst til, men det er sånn jeg rømmer fra virkeligheten innimellom. For virkeligheten er der; som corona permittert OG gravid, med to andre barn. Det var jo ikke akkurat sånn her jeg drømte at ting skulle være. 

Så jeg syntes faktisk at du også kan be om unnskyldning. 

Anonymkode: 76ff5...c79

• Liker 33
Skrevet

Vel det var du som begynte med å kalle han en taper, og det er et stygt ord. Hvorfor behandler du han å kaller han en taper, men han har ikke lov å kalle deg en taper. kan ikke bare skylde på graviditen at det er stakkars meg og ingen andre. du fikk som du fortjente som begynte. Gå i deg sjøl og ordne opp som voksne folk og ikke drittunger.

Anonymkode: 3975e...411

• Liker 18
Skrevet

Skjerp deg. Du burde gå i deg selv og tilgi mannen. Du finner på kun personlige grunner til å gå til angrep på mannen. Trykk andre ned for å hevde deg selv? Du er ikke noe bedre enn de som mobber seg på jobb. 

Anonymkode: 3bc95...2a3

• Liker 17
Skrevet (endret)

Er du med på leken må du tåle steken. Hvorfor har han "mindre" grunn til å være sint/lei seg. Du såret ham tross alt først. Ikke at det er greit å snakke sånn til hverandre, men det var jo du som begynte. Hvorfor er det han sa mer krenkende enn det du sa til ham? 

Du må riste det av deg og fortsette videre. Gi han en unnskyldning. Det løser seg om du har lyst. Er en krangel enden på visa, hvorfor valgte du å få barn med ham? 

Endret av Rant
  • Liker 9
Skrevet

Altså? Du sutrer og er helt knust? Du ropte jo ut til din permitterte samboer som IKKE har valgt dette selv en jævla taper så tåler ikke DU å få tilbake i samme mynt som valgte selv å droppe jobb? Her er du rimelig ut å kjøre. Som man reder ligger mann! Det å være permittert er ikke direkte lykke,dere venter barn,hva om han sover om dagen og gamer om natten for å slippe å deale alle bekymringer rundt økonomi osv? Skjerp dæ! 

Anonymkode: 07e08...9ad

• Liker 21
Skrevet

Bare så det er sagt er taper faktisk ganske stygt ord. Å være dust, det kan alle innimellom. Men det å kalle noen taper i mine øyne er mye værre, da ser du ned på personen, du ser han som en som ikke passer inn. Om du syntes han er taper for å sove lenge og spise sjokolade, så kanskje han ikke er noe for deg? Siden halveis i graviditeten har jeg ikke sovet en natt igjennom. Han er nå 10,5 mnd. Så jeg forstår godt at han sover lenge jeg.

Når du kaller han en taper virker det for meg som at du over lenger tid har sett ned på han. Eller, så har du ikke vokst opp.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...