AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Jeg har klart å få intervju på en statlig stilling, som hovedsaklig krever høyere - og bredere utdanning enn jeg har. Har dog noe erfaring, interesse m.m innen feltet. Men jeg kommer garantert til å være en skuffelse når jeg kommer på intervju. Jeg har så lite å vise til! Noen som har fått en jobb man i utgp. føler seg underkvalifisert for? Jeg er sikker på at jeg hadde mestret alle oppgaver, men det hadde garantert andre også. 😅 Anonymkode: 4d2de...71b
Hippogriff Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Når de har kalt deg inn til intervju, så har de allerede vurdert deg som kvalifisert for jobben. Så da må du for guds skyld ikke begynne å psyke ut deg selv ved å tenke det motsatte. Nå skal de sile ut den beste kandidaten blant de kvalifiserte, så nå må du fokusere på å få vist dem at disse oppgavene kan du håndtere. 15
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Takk for fornuftige ord! Du har helt rett. Jeg har begynt å psyke meg ut, og er regelrett kjempenervøs! Jeg som normalt sett mestrer intervjusituasjoner fint. 😓 Jeg får prøve å ta meg sammen. Anonymkode: 4d2de...71b 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Også viktig å vise andre kvalifikasjoner og egenskaper. Personlighet er ofte vel så viktig som faglige kvalifikasjoner- det kan læres. Hva som ofte vektlegges: At du liker og kan jobbe med andre. Er engageret og motivert. Positiv. Anonymkode: 11346...ace
badevakta Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 Du må prøve å få frem at du kommer til å mestre jobben. Spill på styrkene dine, hva du kan bidra med og at du er veldig motivert. Ikke fokuser på det du ikke har, men på det du har. Viss de spør hvorfor de skal ansette DEG fremfor de andre, svar på nettopp det. Ikke begynn å surre der og si at det sikkert er bedre kandidater enn deg. Lær av tabben min 😅 Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Du er ikke underkvalifisert! Når du blir innkalt på intervju så ser de deg som kvalifisert. Mange stillinger legger vekt på personlige egenskaper, interesser og/eller erfaring fremfor formelle kvalifikasjoner. Jeg heier på deg, dette fikser du! Anonymkode: 7e52c...edc 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 Tusen takk! 🙈 Anonymkode: 4d2de...71b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tusen takk! 🙈 Anonymkode: 4d2de...71b Hvilket yrke har du? Anonymkode: 930ab...123
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Drikk et par øl før intervjuet så fu ikke blir så veik og nervøs. Anonymkode: c6f50...d7c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Husk at motivasjon også spiller en stor rolle. Les godt gjennom utlysningsteksten og din søknad. Fokuser på hva du har å tilby i form av kvalifikasjoner, motivasjon, erfaring, positive ting med deg som kollega +++. Ta gjerne en prat med tidligere ledere for å få et bedre bilde av deg som arbeidstaker. Spill på dine positive sider på jobbintervjuet. Nordmenn er veldig opptatt av å ikke skryte av seg selv, men ikke vær redd for å dra frem ting du har oppnådd/jobbet med/interesse for. Det er ikke skryt, det er sannheten. Gi de en sjanse til å se deg på ditt beste Lykke til! Anonymkode: e6462...7f6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 Menn søker på det de kvalifiserer 60% til, og kvinner venter til de passer til 100% av det de spør etter. Det er en ønskeliste, menn får jobben likevel. Så om de vil ha deg til intervju, så kvalifiserer du! Anonymkode: a20be...e0b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå