Gå til innhold

Det passet ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart reise til hjembyen min og være der i 2 uker(jeg skal bo hos min far og mor en uke hver). I går ringte jeg til broren min(som bor et par timer unna der) og sa jeg skulle "hjem" og være der i 2 uker, og at jeg kunne tenke meg å besøke han en dag. Han og kona har og en baby på 2 måneder som jeg ikke har sett ennå. Så jeg hadde gledet meg til jeg kunne se babyen. Og broren min selvfølgelig.

Men han sa det passet ikke! Så nå er jeg litt lei meg da...Jeg føler han ikke vil ha besøke av meg, da jeg har litt vondt for å skjønne at det ikke skal passe å komme en dag i løpet av en 2 ukers periode. Jeg fikk ingen forklaring heller.

Jeg sier til meg selv at kanskje de er inne i en slitsom periode da de har en baby og en datter på 2,5 år. Men likevel så føler jeg meg uønska..jeg er tross alt familie. Det er ikke så rart vel.

Syns dere jeg bekymrer meg unødig? Må si jeg føler meg litt såra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri sagt til familie at det ikke passet - når det var snakk om en gang i løpet av en to ukers periode - og jeg synes det virker utrolig korttenkt å bare avfeie deg på den måten.

Skjønner godt at du ble såret.

Nå kan det selvfølgelig være forskjellige grunner til at det ikke passet - og at han ikke tenkte på at det å bare avfeie deg på den måten - ville såre deg.

Siden det er broren din - synes jeg du skal ringe en gang til å spørre om det er noe du har gjort siden han avfeide deg sånn - evt. kanskje høre med foreldrene deres om det har skjedd noe spesielt som gjør ting vanskelig for dem for tiden.

Skrevet

Er du heeeeelt sikker på at han skjønte hva du mente og at han ikke trodde du skulle bo der i to uker? for DET skjønner jeg kan bli pesete med to små barn... Kanskje han misforstod og trodde du skulle være hos de hele tiden?

Utover det så bør du ha i bakhodet at det ikke trenger å ha noe med deg å gjøre. Kanskje de har det litt vanskelig eller noe, det er mange omstendigheter som gjør at folk kan bite av litt fort uten kanskje egentlig å mene det.

Jeg ville ringt broren min og spurt litt jeg, eller ring mor/far og hørt om de viste noe.

Skrevet

Uff ja det hørtes litt traurig ut, jeg skjønner at du ble såret av det, for det kan jo ikke være sånn at det ikke passer en eneste gang i løpet av to uker hvis han ikke skal reise bort..? Har du et sånt forhold til ham at du kan spørre hvorfor det ikke passer, eller blir det bare enda mer beklemmende..?

Broren min m/familie bor i en annen by og var på besøk her i fylket en uke i sommer, men de var mesteparten av tiden på hytten til foreldrene mine og på hytten til søsteren min (begge deler mellom en og to timers kjøretur herfra), men de hadde ikke engang lagt inn en halvtime ekstra til å treffe oss da de var i byen her på veien tilbake. Jeg har et godt forhold til min bror og siden vi ser dem bare et par ganger i året ble jeg veldig skuffet. Men jeg har ikke sagt noe, hvis de ikke ville treffe oss kan jeg jo ikke tvinge dem...

Skrevet

Takk for svar:)Jeg snakka med mora mi om det, og hun ringte til broren min og spurte om vi kunne ta en tur mens jeg var der..og det var visst bare å komme!

Skrevet

Så bra! :) Jeg ble skikkelig skuffet på dine vegne... Tenk å si noe sånt. Forstår godt at du ble såra jeg... Men så har jeg selv hatt...det er blitt litt bedre, litt problemer med min ene svigerinne... og selv følt meg en smule uønsket..

Det er jo så koselig å bli tante, og man vil jo så gjerne se de små.. :) Håper du får en trivelig tur... :klem:

Skrevet

Helt sikkert bare en misforståelse!

Håper det ihverfall.

Jeg hadde blitt veldig lei meg hvis søsteren min hadde sagt noe sånt til meg.

Jeg er jo så glad i henne og i tantebarnet mitt. (og i mannen hennes)

Prøv å snakke med broren din så slipper du å gruble over noe som kanskje har en veldig god forklaring.

Livet er for kort til uoverenstemmelser!

Stor klem fra La Guapa

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ble også skikkelig skuffa på dine vegne, tenkte at det er sikkert store problemer der i gården som han ikke vil at familien skal vite om. Men det var godt at det ordnet seg!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...