Gå til innhold

En fin julegave til en baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nevøen min, som jeg også er fadder, blir 9 måneder i desember. Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe i julegave til han. Jeg har spurt min søster, men hun sa bare "ikke kjøp klær og bøker" han har altfor mye, det stemmer også han har klesskapet fullt av klær og en stor bokhylle med barnebøker. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en stor bamse, men det gjorde mine foreldre i dag 😑 Hadde han vært større kunne jeg ha spurt han direkte, men det er vanskelig å vite hva en baby interesserer seg for. 

Jeg har ikke unger selv, så jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. Har dere med barn tips? Prisklassen er 500-700 kr. Siden jeg er fadder og eneste tante så vil jeg gjerne gi en litt "stor og fin" gave. 

Anonymkode: 0c78e...cfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brio gåvogn?

Anonymkode: 368b2...9de

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brio gåvogn?

Eller sånn sparke-gåbil, type en traktor eller politibil eller lignende? Barnehagesekk? Duplo? 

• Liker 6
Skrevet

Barnehagesekk, drikkeflaske og matboks med navn fra blafre! Det er en helt sikker vinner!

Anonymkode: 0c008...284

• Liker 5
Skrevet

Akebrett for babyer/småbarn. Det passer i alle fall hvis de bor et sted hvor det er håp om snø. Det koster mindre enn du hadde planlagt, men da er det rom for en barnehagesekk i tillegg. 

• Liker 3
Skrevet

Stabletårn i tre! 

Anonymkode: 7f529...d43

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Barnehagesekk type Bergans som han kan bruke på tur. 

Skrevet

Jeg har en baby på 10 mnd og alt som de andre har nevnt ovenfor er ting jeg går god for!

Anonymkode: 9795b...263

Skrevet

Her fikk vi en snøkule (sånn som man snur på så snør det) første julen. En som var skikkelig flott! Vil anbefale det eller en annen form for fin julepynt som barnet etterhvert kan ha på rommet og med seg gjennom barndom og voksenlivet 😊 

Da havner du gjerne ikke i den prisklassen, men da kan du jo ha noe annet i tillegg? Eller gjøre det slik at første året så trenger ikke gaven være like stor ettersom så små egentlig ikke trenger noe særlig 🌿 eller en slant på konto! 

Anonymkode: ebf5e...f38

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brio gåvogn?

Han har en gåvogn allerede, ellers er det ett godt forslag 

Skrevet
Lama_Drama skrev (1 time siden):

Barnehagesekk type Bergans som han kan bruke på tur. 

Barnehagesekk, drikkeflaske og matboks med navn fra blafre! Det er en helt sikker vinner!

Anonymkode: 0c008...284

Søster skal være hjemme med han frem til han blir nesten 3 år, så det er kanskje litt tidlig. Men ellers gode forslag 😀

• Liker 1
Skrevet

Stabletårn i tre! 

Anonymkode: 7f529...d43

Han har ett allerede 

Skrevet

Eller sånn sparke-gåbil, type en traktor eller politibil eller lignende? Barnehagesekk? Duplo? 

Jeg har vurdert politibil eller brannbil, men usikker på om han vil bruke det? Er det stas for småbarn?

Skrevet

Jeg er også fadder, og setter inn penger som investeres i et globalt indeks fond. Så får hun pengene når hun blir konfirmert eller fyller 18. Blir fort litt med rentes rente. 

Anonymkode: 21f2e...a50

• Liker 1
Skrevet

Aktivitetskasse? Eller, om plass er en faktor, hva med gavekort på bassengturer eller andre aktiviteter(kanskje lurt å si du kjøper det når verden er kommet til hektene)? Barnehuske?

• Liker 3
Skrevet

Har de uteplass? 

Anonymkode: b65b1...425

Skrevet

Drikkeflaske med navn?

Julesokk med navn, som du fyller opp hvert år som en tradisjon. Der kan alt fra spiselige ting til leker legges oppi.  Finnes mange fine barneserviser.

Anonymkode: 5b569...e72

• Liker 2
Skrevet (endret)

Rekner med han får en  del til jul.. Hva med sparegris med litt innhold? 

Endret av Snekkerfruen
Skrivefeil
Skrevet

Søster skal være hjemme med han frem til han blir nesten 3 år, så det er kanskje litt tidlig. Men ellers gode forslag 😀

Men det er jo stas med sin egen lille sekk når han har lært å gå og de skal på tur😊

Jeg har vurdert politibil eller brannbil, men usikker på om han vil bruke det? Er det stas for småbarn?

Ja, hos noen iallfall😊

Skrevet

Hadde gått til sprell og kjøpt musikkinstrumenter. Tromme, klokkespill, marakas, osv. populært i den alderen. 
ellers likte min veldig godt ball, så det kan jo være noe. 
badeleker

Plaskebasseng til sommeren hvis de ikke har det

Service og skjeer

ellers er gode smekker gull verdt den alderen

saccosekk/kosestol

draleke

Anonymkode: cd04c...2d9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...