Gå til innhold

De som mener suksess ikke er oppmuntret i Norge osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen som klager på at det ikke er lov å ha suksess i Norge, at det blir sett ned på osv.. At det er i USA man beunderer de suksessfulle og det burde vært mer slikt her. Er noen av de som mener dette i det hele tatt suksessfulle?, jeg tror de fleste av dem er tapere og trenger en unnskyldning for at de ikke er suksessfulle.

Anonymkode: dcc7d...f29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner til som har snakket om dette har vært relativt vellykkede, og det virker logisk at de som lykkes ergrer seg mer over dette. Hvorvidt mange "tapere" påstår dette skal jeg ikke ha sagt da jeg ikke kan si jeg har nevneverdig omgang med noen som kler beskrivelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er noen som klager på at det ikke er lov å ha suksess i Norge, at det blir sett ned på osv.. At det er i USA man beunderer de suksessfulle og det burde vært mer slikt her. Er noen av de som mener dette i det hele tatt suksessfulle?, jeg tror de fleste av dem er tapere og trenger en unnskyldning for at de ikke er suksessfulle.

Da kjenner du ikke mange suksessfulle personlig. 

Bor selv på en plass hvor suksess sees ned på. 

Samme som ser ned på de med suksessi stedet for å unne de det. 

Anonymkode: 93d5a...976

Skrevet
herzeleid skrev (5 timer siden):

De jeg kjenner til som har snakket om dette har vært relativt vellykkede, og det virker logisk at de som lykkes ergrer seg mer over dette. Hvorvidt mange "tapere" påstår dette skal jeg ikke ha sagt da jeg ikke kan si jeg har nevneverdig omgang med noen som kler beskrivelsen. 

Opplever de at folk er bitter mot dem?

Skrevet

Det er kanskje janteloven i Norge som hindrer en av å skryte for mye av seg selv? Mulig det vil endre seg fremover.

Skrevet

Det syntes jeg ikke stemmer generelt. Kanskje i noen omgangskretser, men generelt har jeg møtt folk som oppmuntrer vellykkethet. Grensen går vel kanskje hvis noen begynner å oppføre seg som en blære. Det er jo heller ikke sånn at misunnelse ikke finnes i andre land. Finnes masse av det i f. eks. USA også, det snakkes bare ikke så høyt om. Men det er der like fullt i noen omgangskretser. Mennesker er ganske like sånn sett nesten uavhengig av hvor man bor. 

Graden av beundring kan kanskje være forskjellig. Grunnen til at det sees ennå mer opp på blant mange i USA er jo at det er tilsvarende vanskeligere å hevde seg der. Det er faktisk betydelig lettere å slå seg opp i land som Norge og noen andre Europeiske land, fordi man har et mer likt utgangspunkt for alle (F. eks. tilgang til utdannelse, alle har i utgangspunktet tilgang til helsevesen osv.). 

Anonymkode: 185f0...8ec

Skrevet

Tror det handler mer om hva man er suksessfull i her i Norge. Tror ingen irriterer seg over Nerdrum som suksessfull kunstner. Men har du suksess og samtidig er "overfladisk", så reagerer mange nordmenn. Man skal ikke være for overfladisk og åpenbart materialistisk her. Ikke skal man gå med designervesker, og klær heller. For det er harry. Nordmenn elsker uttrykket "sunt bondevett", og hvis du har det, så kan du sikkert få støtte og beundring. Ting skal ihvertfall ikke komme for lett  🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...